Derdimi hangi ummana döksem de yeni dertlere yer açsam, bağrımda? Kaç kez kovulduğum mekânlarda, doğruyu tekrar söylemek ve yeniden terk-i mekân eylemek üzere kendimi hazırlamaktayım, gecenin deminde… Ben, niçin bu haldeyim ve sebebi nedir, sözlerimin tesirsiz oluşu? Niçin, neden ? Başkası bu hallere düşecek olsaydı rahat olur muydu bana, yeryüzünde?

            İnsanlık neden kıtaller yaşamaktadır, kıtalleri durdurtmak varken?

            Yeryüzü her sabah aydınlıkla perdesini aralarken topraklara düşen kanın hesabını kim verecek?

            Niçin mutlu olanların mutluluğuna gölge yokken, mutsuz ve ümitsiz olanların huzursuzluğu daima sürmektedir?

            İki de bir kapitalizm diyerek emperyalizm diyerek, nereye kadar kandıracağız, kendimizi?

            Hem kapitalist olmuşuz hem emperyalist…

            Simitçisinden fabrikatörüne kadar, herkes halinden şikâyetçidir.

            Holding sahibi intiharı düşünür…

            İhracat ve ithalat yapan, işinden yana sitemkârdır…

            Neden ve niçin?

            Yazan, topluma yön verdiğini iddia edenler, kendi geçmişlerine saygısızlık etmedikçe el üstünde tutulmamaktadır…

            Neden ve niçin?

            Her sene dünyada insanın ihtiyacı kadar buğdayı stoklarda çürütenler, denize atanlar var. Afrika’nın, Asya’nın çektiği açlık ortadadır…

Neden ve niçin?

            Ülkemizde her şeyin bulunmasına rağmen, ihtiyacını gideremeyen, doğru dürüst bir aş pişiremeyen insanlar, aileler var.

            Neden ve niçin?

            Huzuru talan edip yerine fitne fidanlarını ekenler, gelen baharla yetişen meyvelerin ağız tatlarını bozmaları karşısında feryad u figân içindedir…

            Neden ve niçin?

            Çocukları okullara gönderir, göz bebeğimiz çocukların eğitimsiz ve öğretimsiz bırakılması vardır, her sene Üniversite Seçme Sınavları’nda. Okulları bitirenler, iş bulamamaktadır?

            Neden ve niçin?

            Dostun dosta uzattığı güllerin kokusu yok, kalmadı. Kökü toprağa yabancı güllerin eli kanatan dikenleri de yok. İthal güllerin üzerindeki etikette plastik olduğu yazılı. Hangi insan, başucunda plastik güllerle rahat etmektedir?  

            Neden ve niçin?

Açlıktan ölen insanların olduğu devirde yaşamaktayız. Bu doğrudur. Hak ve emek talepleri karşısında “Ekmek bulamayanlar var. Halinize şükredin…” diyenler var. Onlar, kendi halleri ile muhattab bildiklerinin hallerini bir günlüğüne değiştirseler kıyamet kopmaz.

İnsanlık, niçin perişandır ve bunu düzeltemeye niyet edenler neden kılını kıpırdatmaz?

            Neden ve niçin?

            Ey Nefsim, ben bunları düşündükçe kendi kendimden utanmaktayım…

            Ey Nefsim, bir başkası aç duracak ve ben, kendim tok uzanacağım gecenin ilerleyen saatinde.

            Ben bunu kabullenemem ve kabullenmem mümkün değil.

            Ey Nefsim!...

( Nefsimle Söyleşiler-vı başlıklı yazı MehmetALİ tarafından 12.04.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.