1 Keşkeleri Yaşamayın

“ İntikam alıp da sonunda pişman olmaktansa, affedip de pişman olmak daha iyidir. “ ( Cafer B. Muhammed )

“ Mezardakilerin pişman oldukları şeyler için, dünyadakiler birbirini kırıp geçiriyorlar. “ ( İmam Gazali )

“Pişmanlık, düşmüşlerin masumiyeti demektir. “ ( Kleist )

“Çok geç pişman olanın vay başına “ ( Shakespeare )

“ Gönlünün arzusuna göre iş yapma ki, sırtına pişmanlık yükü yüklenmeyesin. “ ( Feridüddin Attar )

“Her nimetin sonu pişmanlıktır.” ( Fazıl Hüsnü Dağlarca )

“Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma, geri dönmek isteyebilirsin.” ( Don Herold )

“İnsan istedi mi, pişman olmaya daima zaman bulur. “ ( Machiavelli )

Keşke zamanı geri çevirebilsek de yaptığımız hataları çarçabuk düzeltebilsek. Takvimin yaprakları birer birer koptuğu zaman her yaşanan gün “ mazi “ olarak isimlendirilmeye başlanıyor bile. Keşkeleri ne kadar çoğaltırsak çoğaltalım yapacağımız bir şey kalmıyor.

Üzülerek söylemek gerekirse “pişmanlıklarımız “ devamlı su yüzüne çıkıyor. Söz, kınından çıktığı zaman yerine gelmiyor ve kırdıklarımız, incittiklerimiz maalesef kalın bir duvar gibi önümüzü kaplıyor. Her ne kadar geri dönüşler yaşamaya kalksak da, üstesinden gelemiyoruz.

Bugün giden koskoca bir yılın biten saatlerini damla damla yaşıyoruz. Bu koca yıl bizlere mutluluk da verdi, hüzün de…

2012 yılının bize göz kırpmasına sadece saatler kaldı. Şu anda her ne kadar hoyratça umutları yok etmişsek de, yine de yüreğimizin derinliklerinde umutları yeşertmek istiyoruz, haklıyız da.

Ama umutları yeşertirken de insanın olmamızın gereğini de hiç unutmamalıyız. Yani, şerefli bir yaratık olmanın kadrini çok iyi bilmeliyiz. İnsanlığımızı da tarumar etmeden 2012’yi karşılayıp onu hoşlukla devam ettirmeliyiz.

Hayatımızı isyan çığlıklarıyla değil, güzel görüp güzel düşünmekle yönlendirmeliyiz.

Nefsimizi sorguya çekerek doğru ve yanlışlarımızın analizini yaparak, yanlışlardan doğruya doğru istikametimizi belirlemeliyiz.

İşte bu hisler içinde yeni gelen yılınızı en samimi duygularımla tebrik ediyor, sağlık ve afiyetler diliyorum.

 

( Keşkeleri Yaşamayın başlıklı yazı pervane tarafından 31.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.