Hz. Ali bilginliğini kanıtlayan hadis El Kelini Şii bilgin El Kada  kitabındaki tesbiti El Kenci  Menakib’den bin said El Museyyeb’den alınma  Hüzeyfe-tül Yemeni’ye dayalı Ömer bin El Hattab  halifeliği devrinde  Medine’nin bir sokağında Hüzeyfe-tül Yemeni’yi  aciz düşürmek için sorar;  Nasıl bir sabahla karşılaştın? 

Hüzeyfe-tül der; 

El Hamd-ü lillehi  Hakkı İkrah ediyorum. 

Fitneyi seviyorum.  Görmediğime şahadet  ediyorum.  

Yaratılmışın haricindekine  sevgim vardır;  

abdest almadan  salat ediyorum. 

Yerde benim var olan şey gökte Allah’ın yanında yoktur.

 Hüzeyfe’nin  bu şöyleyişini duyan Ömer bin El Hattab hırslı olarak acilen ayrılır  ve Hüzeyfe’yi cezalandırmak amacıyla  sorguya çekecektir.

Ömer bin El Hattab,  

Hüzeyfe’den  ayrılınca hemen önünde Hz. Ali’yi görür. 

Hz. Ali  Ömer bin El Hattab’a  sorar;  hayırdır,  hırslı ve hızlı yürüyorsun.  

Ömer Hz. Ali’ye der;   Hüzeyfe ile karşılaştım.  Nasıl sabahladın bugün?  

Cevabı beni üzdü  ve cezalandıracağım diye  kararlı oldum  ve Hüzeyfe’nin dediklerini tekrarlar. 

Hz. Ali, Ömer’e  der; Hüzeyfe haklı. 

Hakkı ikrah ediyorum,  maksadı ölüm haktır. Kim ölmeyi temenni eder. 

Fitneyi seviyorum  deyişi. Kur’an’da yüce Allah buyurmuştur.  Çocuklarınız ve malınız  sizin fitnenizdir. Kim sevmez.

Görmediği şeye ikrar ve şahadeti  amacı Allah hak.  Söyleyişi hak. Melekleri hak. Mizan hak. Ölüm hak.  Cennet hak. Ölümden sonra dirilmek hak.  Söyleyişi  mahlukun  haricindeki şeye sevgisi.  Amacı Allah’ın  kitabı Kur’an-ı  Kerim’i kasdeder.  

Abdestsiz salat getiriyorum  maksadı Hz. M.S.V.’in zikri  geldiği zaman salat getirmesidir.  

Yine söyleyişi benim yerde var  olanım  Allah’ın yanında yoktur. Amacı kendisinin zevce ve çocukları vardır. Yüce Allah’ın yoktur.  

Bu tefsilatı  Hz. Ali’den duyan Ömer bin El Hattab  Hz. Ali’nin bilginliğine hayran kalır ve Hüzeyfe’ye olan kini yok olur ve der;  Ali olmasaydı hataya düşecektim.

 ----------------------------------------

Hakk ı ikrah ettim, maksat ölümdür.

Fitneyi çok sevdim, çünkü yavrumdur.

Benim gizli sevdam taki kayyumdur.

Hüzeyfe-tül Yemeni'den öğrendim.


Söz: Yusuf Aslan.

Malatya / Fethiye.


( Hz. Alinin Mucizelerinden. başlıklı yazı Yusuf Aslan tarafından 1/16/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.