Hani şu çağdaş, medeni, özgürlük ülkeleri var ya; işte onların geçmişini az çok okumuşsunuzdur. Ben size onların hırsızlıklarını sıralamak istiyorum.
Belki şu kuşun eşini bile onlar katletti?
 

HIRSIZ BATI  

                              

Şu Batı dünyasının bugünkü teknolojiye ulaşmasındaki en önemli kaynakların başında İslâm âlimlerinin ve ilim adamlarının eserlerin çalmak veya kopyalamakla olmuştur. Aşağıdaki âlimlerimizin eserlerini kimlerin çaldığını, kimlerin ne derece de büyük hırsız olduğun göreceksin.

Sizleri okuduktan sonra ilk önce tefekküre, sonra da araştırmaya yöneltebilirsem ne mutlu bana.

 

 

*  Hava basıncını keşfedenin Farabi olmasına rağmen Toricelli olduğuna herkesin inandırıldığını:

 

* Yerçekimi, dünyanın hem kendi ekseni, hem de güneş etrafında döndüğünü, dünyanın yuvarlak olduğunu delillerle ispat edip dünyanın dönüş hızını hesaplayanın Biruni olduğunu, bu konularda Muhyiddin Arâbi Ebu’l-heysem gibi bilginlerin de eserlerinin bulunmasına rağmen Newton ve Galile’nin bunları sahiplendiğini:

 

* Harizmi’ Cebir ve geometriyi ilk defa Astronomiye uygulayarak yeni Astronomi tabloları hazırladığını, Fenari’nin Usturlabı icat ettiğini. Rasathanenin kurucusu ve icat edenin ise Uluğ Bey olduğunu.

 

* Gök cisimlerinin elips yörüngede hareket ettiğine dair fikrin Biruni’nin fikri olmasına rağmen Kepler’e mal edildiğini. Kopernik’ güneş teorisini ise İbn-i Şatir’den tıpatıp kopya ettiğini.

 

* Verem mikrobunu buldu diyerek kendisine Nobel Tıp Ödülü verilen R. Koh’tan yüz elli yıl önce verem mikrobunun Kambur Vesim tarafından bulunduğunu.

 

* İbn-i Yunus’un Newton’dan yedi yüz elli yıl önce fizik ve astronomide oldukça önemli olan sarkacı keşfettiğini.

 

* Akşemseddin’in mikrobu Pasör’den dört yüz sene önce keşfettiğini.

 

* İbn-i Firnas’ın Wright Kardeşlerden 1023 sene önce uçağı yapıp uçmayı gerçekleştirdiğini.

 

* Cabir bin Hayyan’ın Jhon Dalton, Enrich Fermi ve Albert Einstein’dan bin sene önce atom üzerinde çalışmalar yaparak ilk defa atomu tarif edip atom bombasının şiddetinden bahsettiğini.

 

* İbnu’n- Nefis ilk defa kan dolaşımını bulmasına rağmen XVI. Yüzyılda Michael Servitus ve W. Hervey’e mal edildiğini.

 

* Kaşani’nin binomal denklemlerini kurup ilk defa çözmesine rağmen bunun kendisinden yıllarca sonra gelen Newton’a mal edildiğini.

 

* Bilgisayar mantığını ortaya atarak onun ilk mucidi Cezeri olmasına rağmen günümüzde Charles Babage’ye mal edildiğini.

 

* Bütün tabiat hadiselerini enerji ile açıklayan felsefe doktrini olan enerjitizm fikrinin bilindiği gibi Wilhem Ostvald’da değil de Davudu’l_Kayseri’ ait olduğunu.

 

* Atomun parçalanabileceği fikrinin ilk defa Mevlânâ ve Pir Ali Nev’i tarafından ortaya atıldığını.

 

* İlk kâğıt fabrikasının Abbasi Vezirlerinden İbn-i Fazıl tarafından kurulduğunu.

 

* Pusula’nın ilk defa Kabacaki tarafından XII. Yüzyılda yapıldığını.

 

* Pi sayısının gerçek değerinin ilk defa el-Keşani tarafından hesaplandığını.

 

* İntegral’in Hacendi tarafından bulunmasına rağmen Fransız fermat’a mal edildiğini.

 

* Jeodezinin kurucusunun Birûni olduğunu.

 

* İlk rasathane ve astronomi merkezinin Hace Nasuriddin Tûsi tarafından kurulduğunu.

 

*  Psikfizyolojinin kurucusunun Kindi olduğunu, pozitif rasyonel sayıların el-Kerhi tarafından keşfedildiğini.

 

* Battani’nin trigonometrinin kurucusu olduğunu yaklaşık bin sene önce sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant tariflerini ilk defa ortaya atıp bir yılı 365 gün 5 saat 46 dakika 22 saniye olarak hesapladığını.

 

* Ebû Ma’şer’in gel-git hadiselerini ilk defa tespit ederek kaleme alan bilgini olduğunu.

 

* Kimyada kantitaf metodun Ebû’l-Kâsım el-Kaşi tarafından bulunduğunu günümüzde ise altında Blanck ve Lovasler’ imzaların bulunduğunu.

 

       B İ L İ Y O R    M U Y D U N U Z?

( Hırsız Batı başlıklı yazı rasay tarafından 13.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.