SOYUNA İHANET EDENİN CEZASI

 
 
Bir gün Yavuz Sultan Selim Han, tedbili kıyafet edip halkın arasına girer. Sokaklarda gezip, çarşılarda alış-veriş yapar. Bu gezinti esnasında yolu kuş çarşısında düşer.

Bu kuş pazarının en büyük özelliği avcılara hizmet etmesi ile tanınmaktaymış. Avcılar avladıkları hayvanları, getirip burada satma imkânı bulurmuş. Karşılıklı değiş tokuşların da olduğu bu Pazar haftanın iki günü kurulurmuş... 

Yavuz Sultan Selim Han, kafesler içindeki keklikleri, bıldırcınları, şahinleri, atmacaları izlerken... Üzerlerinde satış etiketleri dikkatini çeker... Kekliklerin kafeslerinde bulunan varakta,  2 altın yazmaktaymış... Sultan bunlara bakarken arkada duran kafesteki notu okumuş. Bu keklik 300 altın. Sultan hemen ilgilenmeye başlamış... Diğer keklikler ile arasında bir fark görmemiş... Satıcıyı çağırıp;

- Bunun fiyatı neden bu kadar fazla?

   Satıcı ellerini ovalayarak, yağlı bir müşteri bulduğunu anlar... Ve kafes içindeki kekliği göstererek:

- Efendi, sormayın. Bunda öyle bir ses var ki; bu sesi dinleyen mest olur... Bu kekliği alıp, keklik avına giden avcı pek çok keklik vurma şansına sahip...

- Bu nasıl oluyor... Der Sultan merakla...

- Bakın efendi... Bu keklik avcıya av getirir.

- Nasıl yani? Der Sultan merak içinde...

- Bu keklik öttüğü zaman, soydaşları hemen etrafına toplanır. Bu arada avcı gelen keklikleri bir güzel avlar. Dağ taş dolaşmaya gerek yoktur... Bu keklik avınızı ayağınıza getirir... İşte bu nedenle, çok özel eğitimli olan kekliğin fiyatı yüksek...

- Peki, o halde, hemen satın alıyorum... Kaç altın demiştin?

- Satıcı, ellerini ovuşturarak... 300 altın beyim. Der.

- Al sana 500 altın. Der ve kafesi eline alan Sultan, kapağını açıp kekliği eline alır... Bir hamlede kekliğin boynunu koparıp, çöpe atar...

- Aman efendi siz ne yaptınız? O çok nadir bir keklikti... Üstelik paranız boşa gitti...

- Benim param boşa gitmedi... Aksine, soyuna ihanet eden bir canlıyı ortadan kaldırarak, o nesli koruma altına almış oldu. Soyuna ihanet edenin cezası işte bu olmalı... Der ve oradan uzaklaşır.

( Soyuna İhanet Edenin Cezası başlıklı yazı rasay tarafından 15.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.