Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 9/3/2012
Okunma Sayısı : 2748
Yorum Sayısı : 2

KAYSERİ’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

KAYSERİ PASTIRMASI;KAYSERİ PASTIRMASI İLE ÜN YAPMIŞTIR, BUNA RAĞMEN KAYSERİ'YE İLK DEFA GELİPTE HER TARAFTA PASTIRMA GÖRECEĞİNİ DÜŞÜNENLER YANILABİLİR. HER YERDE PASTIRMA DÜKKANI YOKTUR, PASTIRMA ALMAK İSTEYENLER ÖNCE KALE İÇİNDE BULUNAN VE PASTIRMACILAR ÇARŞISI OLARAK ANILAN KASAP DÜKKANLARINDA PASTIRMA GÖREBİLİRLER-BULABİLİRLER-ALABİLİRLER. BU GÜN İÇİN 1 KĞ.PASTIRMA FİYATI 35.00 TL.DEN BAŞLAMAKTADIR, 60 TL.YE KADAR SATILMAKTADIR. KAYSERİ'YE PASTIRMACILIK OĞUZ TÜRKLERİ İLE BİRLİKTE GELMİŞTİR, AKINCI 1 MİLLET OLAN OĞUZ TÜRKLERİ ETİ DAYANIKLI 1 HALE SOKARAK PASTIRMACILIĞI GELİŞTİRMİŞLERDİR. EVLİYA ÇELEBİ KAYSERİ'YE GELDİĞİNDE PASTIRMACILIKTAN BAHSEDER, OSMANLI PADİŞAHI 11.AHMET'İN FERMANI İLE PASTIRMACILIĞA ÖNEM VERİLDİĞİ TARİHİ KAYITLARDAN ANLAŞILMAKTADIR. PASTIRMA, TAMAMEN TÜRKLERİN BULDUĞU 1 GIDA MADDESİDİR.

 

MİMAR SİNAN;1489 YILINDA KAYSERİ\'NİN KESİ BUCAĞI'NA BAĞLI AĞIRNAS KÖYÜ'NDE DÜNYAYA GELMİŞTİR, ÇOCUKLUĞUNDA YENİÇERİ OCAĞINA ASKER OLARAK ALINMIŞTIR. SULTAN SELİM HAN ZAMANINDA İSTANBUL'A GETİRİLMİŞTİR, EVVELA YAVUZ SULTAN SELİM HAN ZAMANINDA. DAHA SONRA KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN ZAMANINDA BİR ÇOK SAVAŞLARA KATILMIŞTIR, ÇALDIRAN-MERCİDABIK-RİDANİYE-MOHAÇ MEYDAN SAVAŞLARI İŞTİRAK ETTİĞİ SAVAŞLARDAN BAZILARIDIR. İŞTİRAK ETTİĞİ SAVAŞLAR SIRASINDA, GÖRDÜĞÜ ESERLERİ UZUN UZUN İNCELER. DAHA İYİSİNİ YAPMAK İÇİN ÇALIŞMALAR YAPARDI, SONUNDA DÜNYANIN EN İYİ MİMARI OLMUŞTUR. YAVUZ SULTAN SELİM'İN 1517'DE İRAN'A, KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN 1521'DE YAPTIĞI BELGRAT VE 1522 YILINDA YAPTIĞI RODOS SEFERLERİNE İŞTİRAK ETMİŞTİR. KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN 1537'DE Kİ KORFU PULYA, 1538\'DE Kİ KARABOĞDAN SEFERLERİNE İŞTİRAK EDEN MİMAR SİNAN SONUNCU SEFERDE PRUT IRMAĞI ÜZERİNE 13 GÜNDE 1 KÖPRÜ KURARAK PADİŞAHIN TAKDİRİNİ KAZANMIŞTIR. BU SAVAŞLARDA MİMARİ ALANLARDA GÖRTERDİĞİ BAŞARILAR ONUN SARAY MİMAR BAŞI'SI OLMASINI SAĞLAMIŞTIR, 1538 YILINDA 48 YAŞINDA İKEN SARAY MİMAR BAŞI\'SI OLMUŞTUR. BU GÖREVİNİ 35 YIL SÜRDÜRMÜŞTÜR, BU GÜNE KADAR 73 CAMİ. 50 MEDRESE, 6 HASTAHANE. 7 SU KEMERİ, 7 KÖPRÜ. 27 SARAY, 17 KERVANSARAY. 18 TÜRBE VB.GİBİ YAPILARA İMZA ATMIŞTIR. BU GÜN İÇİN BİLİNEN ESER SAYISI 334'DÜR, HAYATINI YAZDIRDIĞI KENDİSİ GİBİ MİMAR VE ŞAİR ARKADAŞI SAİ ÇELEBİ'YE 600'DEN FAZLA ESER YAPTIĞINI ANLATMIŞTIR. MİMAR SİNAN 54 YAŞINDA YAPTIĞI İSTANBUL'DA Kİ ŞEHZADE CAMİİ İÇİN ''ÇIRAKLIK ESERİM.'', BUNDAN 7 YIL SONRA YAPTIĞI İSTANBUL'DA Kİ SÜLEYMANİYE CAMİİ İÇİN ''KALFALIK ESERİM.'' VE 24 YIL SONRA YAPTIĞI EDİRNE\'DE Kİ SELİMİYE CAMİİ İÇİN ''USTALIK DEVRİ ESERİM.'' DEMİŞTİR. ELİ AÇIK BİRİSİ İDİ, SOFRASINDA HER ZAMAN 30-40 KİŞİ HAZIR BULUNURDU. BU YÜZDEN İKİ YAKASI BİR ARAYA GELMEMİŞ, ELİNDE HİÇ PARA TUTAMAMIŞTIR. DÜNYA MİMARLIK TARİHİNİN DE EN BÜYÜK MİMARLARI ARASINDA GÖSTERİLEN MİMAR SİNAN 8 NİSAN'I 9 NİSAN'A BAĞLAYAN 1588 SENESİNDE 99 YAŞINDA İKEN VEFAT ETMİŞTİR, MİMAR SİNAN SÜLEYMANİYE CAMİİ\'NİN ARKA BAHÇESİ'NDE KENDİSİ İÇİN YAPTIĞI MÜTEVAZİ 1 TÜRBEDE YATMAKTADIR.

 

KAYSERİ KALESİ VE SURLARI;İÇ VE DIŞ KALE OLARAK 2 BÖLÜMDEN MEYDANA GELMEKTEDİR,DIŞ KALE ÇOK HARAPTIR. İÇ KALE 4 KÖŞEDİR, 195 BURCU VARDIR. KUZEY TARAFINDAKİLER BİZANS İMPARATORU JUSTİNİANUS DEVRİNDEN KALMADIR, DİĞER BÖLÜMLERİ ALAADDİN KEYKUBAT YAPTIRMIŞTIR.

 

DEVELİ İLÇESİ;KAYSERİ'YE 87 KM. UZAKLIKTA BULUNAN DEVELİ İLÇESİ'NDE 1 KALE VARDIR, DEVELİ KALESİ İSMİ İLE ANILAN KALE YUKARI DEVELİ MAHALLESİ'NDEDİR. DEVELİ'NİN EN YÜKSEK YERİNDEDİR, SELÇUKLULARDAN KALMADIR.- ULU CAMİ;SELÇUKLU ESERİDİR, 111.KEYHÜSREV ZAMANINDA SİVASİ HATUN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. MİHRABI 1 SANAT ŞAHASERİDİR, MİNBERİ ANKARA'DA ETNOĞRAFYA MÜZESİNDEDİR.-SEYYİD ŞERİF TÜRBESİ;KUBBELİ VE 4 KÖŞELİ 1 PLANA SAHİPTİR, İÇERİSİNDE RUFAİ ŞEYHİ SEYYİD ŞERİF'İN SANDUKASI VARDIR. TÜRBE 695 YILINDA İNŞA EDİLMİŞTİR.-HIZIR İLYAS TÜRBESİ;TEPE ÜZERİNDEDİR, KİTABESİ YOKTUR. YAPI İTİBARİ İLE SEYYİD ŞERİF TÜRBESİ'NE BENZEMEKTEDİR, KAPI VE MİHRABI TEZYİNATLIDIR.-DEVELİ TÜRBESİ;8 KÖŞELİDİR, GÖVDE ÜZERİNDE SEKİZGEN PİRAMİT KÜLAHI VARDIR. KİTABESİ YOKTUR.

 

ÖKSÜT KALESİ;KAYSERİ'YE BAĞLI DEVELİ İLÇESİ'NE BAĞLI ÖKSÜT KÖYÜNDEDİR, KALE KALINTILARINDAN BAŞKA KAYALARA OYULMUŞ KONUTLAR VE 1 KABARTMA VARDIR.

 

YEŞİLHİSAR İLÇESİ;KAYSERİ'YE 70 KM. UZAKLIKTADIR, BURADA ZENGİBAR KALESİ VARDIR, AZ 1 KALINTI MEVCUTTUR. YEŞİLHİSAR İÇMESİ TERMAL TESİSLERİ DE BU İLÇEDE YER ALMAKTADIR.

 

DEVELİ İLÇESİ;BU İLÇEYE 15 KM. UZAKLIKTA ''ZİLE İÇMESİ'' VARDIR, TERROZA TOPRAĞI VE YEŞİL ÇAM ORMANLARI İLE KAPLI OLAN ZİLE İÇMESİ TEMİZ HAVASI İLE 1 DİNLENME VE MESİRE YERİDİR. ZİLE İÇMESİ 'ZİLE ACI SUYU'' İSMİ İLE DE ANILIR.

 

ZIRHA KALESİ;KAYSERİ\'YE 65 KM. UZAKLIKTA BULUNAN ÇUKUR VE AMARAT KÖYLERİ ARASINDA SARP 1 KAYA ÜZERİNDEDİR, ETİ'LERDEN KALDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR.

 

SULTANHANI KERVANSARAYI;KAYSERİ'NİN 44 KM. DOĞUSUNDADIR, SELÇUKLULAR ZAMANINDA ALAATTİN KEYKUBAT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

KARATAY HAN KERVANSARAYI;KAYSERİ'NİN BÜNYAN İLÇESİ KARADAYI KÖYÜ'NDEDİR, 1255 YILINDA GIYASEDDİN KEYHÜSREV'İN VEZİRLERİNDEN CELALETTİN KARATAY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

İNCESU İLÇESİ;KAYSERİ'YE 32 KM. UZAKLIKTADIR, BURADA KARA MUSTAFA PAŞA KERVANSARAYI VARDIR. M.S.17.Y.Y.DA VEZİR MERZİFONLU KARA MUSTAFA PAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, CAMİ-HAMAM-MEDRESE\'DEN MEYDANA GELEN 1 KÜLLİYE İLE BİRLİKTE YAPTIRILAN HAN DİKDÖRTGEN ŞEKLİNDE 1 AVLUYU ÇEVİREN 3 SIRA REVAKTAN VE TONOZLA ÖRTÜLÜ 1 SALONDAN İBARETTİR. İNCESU İLÇESİ, BU KERVANSARAY'IN ÇEVRESİNDE YER ALMAKTADIR.

 

ULU CAMİİ;DANİŞMENT OĞULLARINDAN MELİK AHMET GAZİ TARAFINDAN 1042 YILINDA, KİMİ YAZARLARA GÖRE 1335 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR. 1750 M2'LİK 1 ALANI KAPLAMAKTADIR, MİNARESİ TUĞLA MOZAİKLİ KAPLAMA ŞEKLİNDEDİR. BİR ÇOK DEFALAR ONARIM GEÇİRMİŞTİR, SELÇUKLU MİMARİSİ'NİN ÖZELLİKLERİNİ TAŞIYAN CAMİ HALEN İBADETE AÇIKTIR.

 

KÜLLÜK CAMİİ;SELÇUK VEZİRLERİNDEN MUZAFFERETTİN MAHMUT'UN KIZI ADSIZ ELTİ HATUN TARAFINDAN 1205 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, MİHRABI ÇOK GÜZEL ÇİNİLERLE SÜSLENMİŞTİR.

 

HUNAT HATUN CAMİİ;KAYSERİ KALESİ'NİN DOĞUSUNDA, KENTİ ÇEVİREN SURLARIN DIŞINDADIR. BİTİŞİĞİNDE MEDRESE İLE TÜRBE VARDIR, 1237 YILINDA ALAATTİN KEYKUBAT'IN EŞİ PRENSES MEHPARE HATUN ADINA YAPTIRILMIŞTIR. ESMER RENKLİ TAŞLARLA İŞLENMİŞTİR, CAMİ 56 KEMER AYAĞI ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR. CAMİNİN 2 BÜYÜK KAPISI BULUNMAKTADIR, HER 2 KAPININ ÜZERİ TAŞ İŞLEMELERLE KAPLANMIŞ OLUP ÜZERLERİNDE BİRER KİTABE VARDIR. KİTABELERDEN BİRİSİ CAMİNİN İLK YAPILDIĞI YILLARDA, DİĞERİ OSMANLILAR ZAMANINDA KONMUŞTUR. BATI KESİMİNDE Kİ KAPI CÜMLE KAPISIDIR, KALEYE BAKAN BU KAPININ YANINDA Kİ MİNARE İSE OSMANLILAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR. CAMİNİN SONRADAN YAPILMIŞ 1 MİNARESİ, 2 KUBBESİ VE 3 KAPISI MEVCUTTUR. CAMİDE AYNI ANDA 10.000 KİŞİ NAMAZ KILABİLİR, KAPININ YANINDA Kİ MİNARE YENİDİR. TÜRBE SEKİZGEN PLANLIDIR, TÜRBE MÜZE OLARAK KULLANILMAKTADIR. BU GÜN İÇİN KAYSERİ'NİN TAM MERKEZİ'NDE YER ALAN CAMİ'NİN ARKASINDAN KAYSERİ'NİN HER TARAFINA KAYSERİ BELEDİYE OTOBÜSLERİ VE ÖZEL MİNİBÜS-MİDİBÜS'LER İLE ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR, KAYSERİ VALİLİĞİ BİNASI\'DA BU MEVKİDEDİR.

 

HACI KILIÇ CAMİİ;1249 YILINDA, SELÇUK VEZİRLERİNDEN EBUL KASIM ALİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

MİMAR SİNAN CAMİİ;1574 YILINDA DOĞANCI HACI AHMET PAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, PLANLARINI MİMAR SİNAN ÇİZMİŞTİR.

 

KURŞUNLU CAMİİ;1584 YILINDA MİMAR SİNAN'IN PLANI ÜZERİNE YAPILMIŞTIR, KUBBESİ KURŞUNLA ÖRTÜLÜ OLDUĞU İÇİN KURŞUNLU CAMİİ DİYE ANILMAKTADIR.

 

LALAPAŞA CAMİİ-KÜMBET CAMİİ-KATIROĞLU CAMİİ-KALE CAMİİ KAYSERİ'NİN DİĞER TARİHİ CAMİLERİDİR.

 

DÖNER KÜMBET;TALAS YOLU ÜZERİNDEDİR, ŞAH CİHAN SULTAN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. 12 KÖŞELİDİR, HUNİ ÇATILIDIR.

 

KAYSERİ'DE BULUNAN TARİHİ HAMAMLAR;

 

HUNAT HAMAMI;KAĞNI PAZARI'NDADIR.
 
TURAN HAMAMI;MİLLET CADDESİ ÜZERİNDEDİR.
 

MİMAR SİNAN HAMAMI;SANAYİ 2.CADDE ÜZERİ'NDEDİR.

 

KASBEK KÜMBETİ;SELÇUKLULAR DÖNEMİNDE 1281 YILINDA YAPILMIŞTIR, SEKİZ CEPHELİDİR.

 

ÇİFTE KÜMBET;SİVAS KARAYOLU ÜZERİNDE, KAYSERİ'YE 1 KM. UZAKLIKTADIR. 2 KÜMBETTEN BİRİSİ YOK OLMUŞ, İKİNCİSİ İYİ KORUNMUŞTUR. 1247 YILINDA MELİKE ADİLE HATUN ADINA, KARDEŞLERİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

HUNAT HATUN KÜMBETİ;HUNAT MEDRESESİ'NİN GÜNEY DOĞUSUNDADIR, İÇİNDE 3 MEZAR TAŞI BULUNMAKTADIR.

 

SIRÇALI KÜMBET;1247 YILINDA YAPILMIŞTIR, KÜMBET SİLİNDİR ŞEKLİNDEDİR. ÇATISININ ÇİNİLERLE KAPLI OLDUĞU TAHMİN EDİLMEKTEDİR.

 

GEVHER NASİBE HATUN KÜMBETİ-HOCA HASAN'IN KÜMBETİ-KUTLU HATUN KÜMBETİ-EMİR SULTAN KÜMBETİ-LALA MUSLİHİTTİN KÜMBETİ KAYSERİ'DE BULUNAN DİĞER KÜMBETLERİN İSİMLERİDİR.

 

ŞİFİYE GİYASİYE MEDRESESİ-SAHABİYE MEDRESESİ-HONT HATUN MEDRESESİ KAYSERİ'DE BULUNAN MEDRESELERİN İSİMLERİDİR.

 

KAPALI ÇARŞI;KAYSERİ'DE Kİ KAPALI ÇARŞILAR, ŞEHRİN MERKEZİ\'NDE YER ALMAKTADIR.

 

ETNOĞRAFYA MÜZESİ;1929 YILINDA HUNAT HATUN CAMİİ BİTİŞİĞİNDE Kİ MEDRESE'DE KURULMUŞ, 1969 YILINDA GÜLTEPE'DE Kİ YENİ BİNASINA TAŞINMIŞTIR.

 

ARKEOLOJİ MÜZESİ;GÜLTEPE PARKI YANINDADIR, İÇİNDE M.Ö.3.000 YILINDAN BU TARAFA YAŞAMIŞ OLAN KAVİMLERE AİT ESERLER YER ALMAKTADIR.

 

KÜLTEPE MÜZESİ;KAYSERİ-SİVAS KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAYSERİ'YE 22 KM. UZAKLIKTADIR. KANİŞ KORUM HÖYÜKLERİ ARASINDA YAPILMIŞ OLAN BU MODERN BİNA İÇİNDE, HİTİT VE ASURLULARA AİT ESERLER SERGİLENMEKTEDİR.

 

ERCİYES DAĞI;3.916 METRE YÜKSEKLİĞİNDEDİR, KIŞ SPORLARI İÇİN KULLANILMAKTADIR. TEKİR YAYLASI İLE ERCİYES DAĞI'NIN ETEKLERİ'NİN BİRLEŞTİĞİ NOKTADA DAĞ EVİ VE HİSARCIK VARDIR, KAYSERİ'YE 25 KM. UZAKLIKTADIR. ERCİYES KAYAK EVİ 122.000 M2\'LİK 1 ALANI KAPLAMAKTADIR, ERCİYES DAĞI'NA ULAŞAN 153 SANDALYELİ 1 TELESİYEJ TESİSİ VARDIR, KAYAK YAPMAK İSTEYENLERİ 2.555 METRE YÜKSEĞE ÇIKARMAKTADIR.

 

HİSARCIK;KAYSERİ'DEN ERCİYES'TE Kİ DAĞ EVİ'NE GİTMEK İSTEYENLERİN GEÇTİĞİ HİSARCIK 1 MESİRE YERİDİR, BURADA KAYSERİ BELEDİYESİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞ OLAN GÜZEL 1 BAHÇE İLE YÜZME HAVUZU MEVCUTTUR.

 

TEKİR YAYLASI;ERCİYES-KAYSERİ-DEVELİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, ERCİYES ETEKLERİNDE YAPILAN TELESİYEJ-DAĞ EVİ-KÖPRÜLERLE DONATILMIŞ. SU VE YEŞİLLİĞİ BOL OLAN 1 YERDİR, KAYSERİ'YE 25 KM. UZAKLIKTADIR.

 

BOĞAZ KÖPRÜ PARKI;KAYSERİ'NİN BATISINDADIR, ANKARA-ADANA YOL AYRIMINDA BULUNMAKTADIR. KAYSERİ'YE 20 KM. UZAKLIKTADIR, KARAYOLLARI TARAFINDAN YAPTIRILAN 1 DİNLENME VE MESİRE ALANIDIR.

 

TALAS;KAYSERİ'YE 7 KM. UZAKLIKTADIR, DENİZ SEVİYESİ'DEN 1150 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. BURADA GENELLİKLE KAYSERİ'Lİ ZENGİNLERİN ÇİFTLİKLERİ-KÖŞKLERİ-DAİRELERİ YER ALMAKTADIR, ÇEŞİTLİ MEYVE AĞAÇLARI İLE GÖZ KAMAŞTIRAN ZENGİN 1 BİTKİ ÖRTÜSÜNE SAHİPTİR. ÇEVREDE BULUNAN BOŞ ALAN VE ARAZİLERİ YAZ AYLARINDA KAYSERİ HALKI MESİRE VE DİNLENME YERİ OLARAK KULLANMAKTADIR, TALAS'IN EN YÜKSEK YERİNDE 1 ZAMANLAR AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ TARAFINDAN YAPILAN ROBERT KOLEJ BİNASI YER ALMAKTADIR. TALAS'TA YETİŞEN MEYVELER OLDUKÇA LEZZETLİDİR, BU DENİZ SEVİYESİNDEN YÜKSEK OLMASI VE BOL OKSİJEN ALAN AĞAÇLARIN ALDIĞI GÜCÜ MEYVESİNE YANSITMASINDAN İLERİ GELMEKTEDİR.

 

GESİ;KAYSERİ YAKININDADIR, BELEDİYESİ MEVCUTTUR. MESİRE YERİDİR, BURASI İÇİN SÖYLENEN ''GESİ BAĞLARINDA DOLANIYORUM.'' İSİMLİ TÜRKÜ ÇOK MEŞHURDUR. BUNA RAĞMEN ESKİSİ GİBİ BAĞ KALMAMIŞ, BAĞ YERLERİ DAĞ OLARAK KALMIŞTIR.

 

ERKİLET;KAYSERİ'YE YAKINDIR, BELEDİYESİ VARDIR. MESİRE YERİDİR, BURASI İÇİN ''ERKİLET GÜZELİ CANLAR YAKIYOR, OY CANIM. VAY CANIM, GEL GEL DİYEREKTEN. BADE İÇEREKTEN, GEL CANIM GEL AMMAN.'' TÜRKÜSÜ MEŞHURDUR. SÖYLENİLDİĞİ GİBİ ERKİLET'İN GÜZELLERİ CAN YAKMAMAKTADIR, ZATEN ERKİLET'TE GÜZEL BAYANDA YOKTUR.

 

KAYSERİ ANADOLU FUARI;1967 YILINDA KAYSERİ BELEDİYESİ\'NİN GARİP ÇORAKLAR MEVKİİ'NDE 154.000 M2\'LİK ALAN ÜZERİNE KURULMUŞTUR, GÖRDÜĞÜ İLGİ NEDENİ İLE 1978 YILINDA ALANI 305.000 M2\'YE ÇIKARILMIŞTIR. İÇİNDE HERKESİN FAYDALANABİLECEĞİ DİNLENME-EĞLENME VB.TESİSLER YER ALMAKTADIR, HER YIL 10 TEMMUZ 10 AĞUSTOS TARİHLERİ ARASINDA AÇILMAKTADIR. BU GÜN KAPLADIĞI ALAN İSE 750.000 M2\'DİR, BU 450.000 M2\'LİK ALANI KAPLAYAN İZMİR FUARI\'DAN BİLE % 50 ORANINDA BÜYÜKTÜR.

 

KAYSERİ'NİN YÖRESEL YEMEKLERİ;YAĞ MANTISI-KAYSERİ MANTISI-TANDIR BÖREĞİ-MUSKA BÖREĞİ-TARHANA-GERDAN-NEVZİNE-PİROV MANTISI-YAPRAK SARMASI.

 

ŞENLİKLER;

 

9 NİSAN;MİMAR SİNAN'I ANMA GÜNÜ,

20 ARALIK;ATATÜRK'ÜN KAYSERİ'YE GELİŞİNİ ANMA GÜNÜ.

 

KAYSERİ'DE BULUNAN KAPLICALAR;BAYRAMHACI KAPLICASI-TEKGÖZ KAPLICASI-ZİLE ACISUYU.

 

KAYSERİ'DE BULUNAN YÜZME HAVUZLARI;

 

SÜMER YÜZME HAVUZU;BEZ FABRİKASI'NDADIR.
 
TALAS YÜZME HAVUZU;KAYSERİ'YE 7 KM. UZAKLIKTA Kİ TALAS'TADIR, TALAS BELEDİYESİ'NE AİTTİR.
 

HİSARCIK YÜZME HAVUZU;HİSARCIK BELEDİYESİ'NE AİTTİR.

 

KAYSERİ'DE BULUNAN GÖLLER;YAY GÖLÜ;20 KM2-TUZLA GÖLÜ;19 KM2.-ENGİR GÖLÜ;0.4 KM2.-SARIGÖL;0.13 KM2.-SARMISAKLI BARAJ GÖLÜ;3 KM2.-AKKÖY BARAJ GÖLÜ;0.92 KM2.

 

KAYSERİ'NİN BÜNYAN İLÇESİ, HALILARI İLE ÜNLÜDÜR.

 

KAYSERİ ŞEHİRLERARASI OTOBÜS GARAJI;NİĞDE-NEVŞEHİR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KAYSERİ'NİN GÜNEYİNDE VE UCUNDADIR. KAYSERİ İÇİNE GARAJDAN OTOBÜS FİRMALARININ SERVİSLERİ İLE BİRLİKTE, KAYSERİ BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ\'NE AİT BELEDİYE OTOBÜSLERİ İLE ÖZEL MİNİBÜS-MİDİBÜSLERDE SEFER YAPMAKTADIRLAR.

AYNI GARAJ İÇİNDE KAYSERİ'NİN İLÇELERİNE VE DİĞER İLLERİN İLÇELERİNE GELİP GİDEN OTOBÜS VE MİDİBÜSLERİNDE 50 METRE ÖTEDE AYRI 1 BÖLÜM İÇİNDE YAZIHANELERİ MEVCUTTUR, OTOBÜS VE MİDİBÜSLER İSE YOLCULARINI BU YAZIHANELERİN ÖNÜNDE İNDİRİP BİNDİRMEKTEDİRLER.

 

KAYSERİ'NİN BAZI İLÇELERİNE UZAKLIĞI;

 

KAYSERİ-BÜNYAN;35 KM.

KAYSERİ-DEVELİ;86 KM.

KAYSERİ;FELAHİYE;63 KM.

KAYSERİ-İNCESU;32 KM.

KAYSERİ-PINARBAŞI;107 KM.

KAYSERİ;SARIOĞLAN;62 KM.

KAYSERİ-SARIZ;143 KM.

KAYSERİ-TOMARZA;58 KM.

KAYSERİ-YAHYALI;106 KM.

KAYSERİ-YEŞİLHİSAR;65 KM.

 

( Kayseri'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 9/3/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.