Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.01.2014
Okunma Sayısı : 1418
Yorum Sayısı : 0
BU KIŞ;KAYAK YAPMAK İÇİN NERELERE GİDEBİLİRSİNİZ ?

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

AĞRI-BUBİ DAĞI KAYAK MERKEZİ;AĞRI'YA 18 KM. UZAKLIKTADIR, KAYAK YAPMAK İÇİN ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART-NİSAN AYLARI UYGUNDUR. BU AYLARDA KAR KALINLIĞI 1-2 METREYİ BULMAKTADIR, BURADA AĞRI İL ÖZEL İDARESİ'NE AİT 1 KAYAK EVİ VARDIR. KAFETERYASI MEVCUTTUR, UZUNLUĞU 1227 METRE OLAN, SAATTE 600 KİŞİ KAPASİTELİ TELESKİ HİZMET VERMEKTEDİR. AĞRI'YA 45, ELEŞKİRT İLÇESİ'NE 4 KM. UZAKLIKTA OLAN BİR TELESİYEJ TESİSİ DAHA VARDIR. TESİS UZUNLUĞU 1650 METRE OLUP, SAATTE 1000 KİŞİYİ TAŞIYABİLMEKTEDİR. 

ANKARA ELMADAĞ KAYAK MERKEZİ;ELMADAĞ İLÇESİ'NİN KUZEYİNDE YER ALAN KAYAK MERKEZİ İLÇEYE 18 KM. UZAKLIKTADIR, YÜKSEKLİĞİ 1500 METRE İLE 1850 METRE ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. OCAK-ŞUBAT-MART AYLARI KAYAK YAPMAK İÇİN UYGUNDUR, KAR KALINLIĞI BU AYLARDA 30-60 CM. ARASINDADIR. BURADA ODTÜ-HACETTEPE-ANKARA ÜNİVERSİTELERİ-GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI'NA AİT KAYAK EVİ-RESTAURANT-KAPALI YÜZME HAVUZU-SAUNA-DİSKOTEK-HAVA KUVVETLERİNE AİT TELESKİ-KAR ÜSTÜ ARACI-KAFETERYA MEVCUTTUR. 548 METRE UZUNLUĞUNDA, SAATTE 720 KİŞİ KAPASİTELİ BİR ADET TELESKİ BULUNMAKTADIR. PİST, KOLAY VE ORTA ZORLUK DERECESİNE SAHİPTİR.

ANTALYA SAKLIKENT KAYAK MERKEZİ;ANTALYA'NIN BATISINDA, KENT DAĞLARI ÜZERİNDEDİR. ANTALYA'YA 50 KM. UZAKLIKTADIR, 2000-2400 METRE YÜKSEKLİKTE YER ALMAKTADIR. KAYAK MEVSİMİ KISADIR, KAR KALINLIĞI 50-100 CM. ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. BURADA PANSİYON-RESTAURANT-KIR KAHVELERİ MEVCUTTUR, SAATTE 240 VE 340 KİŞİ KAPASİTELİ 2 ADET TELESKİ'Sİ BULUNMAKTADIR. 2 ADET PİSTİ VARDIR, KOLAY VE ORTA ZORLUK DERECESİNDEDİR.

BİNGÖL YOLAÇTI KAYAK MERKEZİ;BİNGÖL'E 25 KM. UZAKLIKTADIR, ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART AYLARI KAYAK YAPMAK İÇİN İDEAL AYLARDIR. 5 ETAPLI BİR PİSTE SAHİPTİR, 2500 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. 

BURSA ULUDAĞ KAYAK MERKEZİ;BURSA'NIN 36 KM. GÜNEYİNDEDİR, BURSA'DAN BURAYA TELEFERİK VEYA KARAYOLU İLE ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR.

BOLU KARTALKAYA KAYAK MERKEZİ;BOLU'NUN GÜNEY DOĞUSUNDADIR, KÖROĞLU DAĞLARI ÜZERİNDEDİR. 1850 İLE 2200 METRE YÜKSEKLİĞİNDE Kİ ALANLAR KAYAK MERKEZİ ALANLARIDIR. ÇEVRESİ ÇAM ORMANLARI İLE KAPLIDIR, KAR KALINLIĞI 3 METRE CİVARINDADIR. 20 KM.Yİ BULAN 12 PİSTİ, SAATTE 6.000 KİŞİ KAPASİTELİ 11 LİFTİ VAR. ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART AYLARI, KAYAK YAPMAK İÇİN UYGUN AYLARDIR.

ERZURUM PALANDÖKEN KAYAK MERKEZİ;ERZURUM'UN 5 KM. GÜNEYİNDEDİR, YÜKSEKLİĞİ 3185 METRE OLAN PALANDÖKEN DAĞLARI ÜZERİNDEDİR. 32.000 KİŞİNİN KAYAK YAPMASINA ELVERİŞLİ TESİSLERE SAHİPTİR, ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART-NİSAN-MAYIS AYLARI KAYAK YAPMAK İÇİN UYGUN AYLARDIR. 2200 İLE 3176 METRE YÜKSEKLİĞİNDE YER ALAN KAYAK TESİSLERİ İÇİNDE KONAKLAMA TESİSLERİ-KAYAK EVİ-LOKANTA-MALZEME KİRALAMA YERLERİ-KAYAK DERSİ VEREN YERLER BULUNUYOR. BURADA SATTE 4500 KİŞİ KAPASİTELİ 5 ADET TELESİYEJ, SAATTE 300 KİŞİ KAPASİTELİ TELESKİ. 1800 KİŞİ KAPASİTELİ 2 ADET BABY LİFT, SAATE 1500 KİŞİ KAPASİTELİ BİR ADET GONDOL LİFT VARDIR. 

KARS SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİ;KARS'A 60 KM. UZAKLIKTADIR, 2100-2834 METRE YÜKSEKLİĞİNDE VE ORMANLAR ARASINDA YER ALMAKTADIR. ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART AYLARI KAYAK YAPMAK İÇİN UYGUN AYLARDIR, KAR KALINLIĞI 1.5 METRE CİVARINDADIR. KAYAK MERKEZİNDE 2'Sİ DEVLETE AİT OLMAK ÜZERE KONAKLAMA TESİSİ-İLKYARDIM-GÜVENLİK-SAĞLIK HİZMETLERİ MEVCUTTUR. 2 ADET TELESİYEJ, 1 ADET TELESKİ VARDIR. SAATTE 2400 VE 800 KİŞİ KAPASİTELİDİRLER. CİBİLTEPE'DE DE 2 ADET DÖRTLÜ TELESKİ BULUNMAKTADIR. 

KASTAMONU ILGAZ DAĞLARI KAYAK TESİSLERİ;2850 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, ILGAZ DAĞLARI ÜZERİNDE Kİ ILGAZ MİLLİ PARKI İÇİNDEDİR. BURADA 1 ADET ÇİFT İSKEMLELİ TELESİYEJ TESİSİ İLE 1 ADET TELESKİ TESİSİ VARDIR. 700 METRE UZUNLUĞUNDA Kİ TELESİYEJ TESİSİ SAATTE 700 KİŞİ, 950 METRE UZUNLUĞUNDA Kİ TELESKİ İSE SAATTE 1000 KİŞİ TAŞIMAKTADIR. OTELLERİN BİRİNDE, 300 METRE UZUNLUĞUNDA BABYLİFT BULUNMAKTADIR.

KAYSERİ ERCİYES DAĞI KAYAK MERKEZİ;KAYSERİ'NİN 25 KM. GÜNEYİNDEDİR, 3916 METRE YÜKSEKLİĞİNDEDİR. BURADA KONAKLAMA TESİSİ-LOKANTA-BAR-YÜZME HAVUZU-KAYAK HOCASI-KAFETERYA-SAĞLIK OCAĞI-MALZEME KİRALAMA VB.GİBİ HİZMETLERİ VEREN YERLER VAR. PİST UZUNLUĞU 100 KM.Yİ GEÇMEKTEDİR.

( Kayak Yapmak İçin Nerelere Gidebilirsiniz... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 3.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.