Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 9/12/2012
Okunma Sayısı : 1958
Yorum Sayısı : 0

RİZE’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

GÜLBAHAR CAMİİ;İL MERKEZİNDEDİR, YAVUZ SULTAN SELİM'İN ANNESİ GÜLBAHAR SULTAN TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

İSLAMPAŞA CAMİİ;1.Y.Y.DA 1.SELİM TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, BAZI YAZARLAR İSE 16.Y.Y.DA YAVUZ SULTAN SELİM TARAFINDAN YAPTIRILDIĞI ÖNE SÜRMEKTEDİRLER. HALK ARASINDA KURŞUNLU CAMİİ OLARAK BİLİNMEKTEDİR.

 

CAFERPAŞA CAMİİ;ÇAYELİ İLÇESİ'NİN CAFERPAŞA SEMTİ'NDE BULUNMAKTADIR, CAMİNİN GİRİŞ KAPISINDA HİCRİ 973 TARİHİNDE YAPILDIĞINI GÖSTEREN 1 KİTABE MEVCUTTUR. 1555 YILINDA RİZE FATİHİ CAFERPAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

SÜLEYMANDEDE TÜRBESİ;ARDEŞEN İLÇESİ'NİN SESLİKAYA KÖYÜNDEDİR, HALKIN SIK ZİYARET ETTİĞİ 1 TÜRBEDİR.

 

KİLİSE;RUM-PONTUS İMPARATORLUĞU'NAN KALMA 1 KİLİSEDİR, ARDEŞEN İLÇESİ'NİN SESLİKAYA KÖYÜNDEDİR.

 

RİZE KALESİ;RİZE'NİN GÜNEY BATISINDADIR, 1314-1330 YILLARI ARASINDA YAPILDIĞI İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR.

 

ZELEKİ KALESİ;RİZE-ARTVİN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, RİZE'NİN 2 KM. DOĞUSUNDADIR. 12.Y.Y.DA RUM-PONTUS İMPARATORLUĞU TARAFINDAN İNŞA EDİLMİŞTİR, 1 PARÇA KALINTI HALEN AYAKTADIR.

 

ATİNA KIZ KALESİ;8.Y.Y.DA BİZANSLILAR TARAFINDAN İNŞA EDİLMİŞTİR, RİZE'NİN PAZAR İLÇESİ'NDEDİR. İLÇENİN BATISINDA, DENİZ İÇİNDE Kİ BÜYÜK 1 KAYA ÜZERİNE YAPILMIŞTIR.

 

ZİL KALE;6.Y.Y.ROMA İNŞA TARZINI ANDIRAN KALE İÇİNDE SU SARNIÇLAR-ERZAK AMBARLARI-KALE BEYİNE AİT KONAK KALINTILARI MEVCUTTUR, ÇAMLI HEMŞİN İLÇESİ'NİN 12.KM. GÜNEYİNDE YÜKSEK 1 TEPE ÜZERİNDEDİR.

 

KALE-İ BALA;RİZE'NİN ÇAMLIHEMŞİN İLÇESİ'NE BAĞLI HİSARCIK KÖYÜNDEDİR, İSA'DAN ÖNCE 200 YILINDA İNŞA EDİLDİĞİ SANILAN KALE 150 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. ETRAFI ORMANLARLA ÇEVRİLİDİR, GÖRKEMLİ 1 GÖRÜNÜŞÜ VARDIR. RİZE-ERZURUM KARAYOLU ÜZERİNDE YER ALAN KALE, ÇAMLIHEMŞİN İLÇESİ\'NE 40 KM. UZAKLIKTADIR.

 

CİHA KALESİ;POSTUSLULARDAN KALMA 1 KALEDİR, RİZE'NİN PAZAR İLÇESİ\'NE BAĞLI ŞENTEPE KÖYÜNDE BULUNMAKTADIR.

 

ANDON İÇMESİ;RİZE'YE 50 KM.UZAKLIKTADIR, SUYU BARSAK TIKANIKLIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

CİMİL YOLU ILICASI;NEVRALJİ VE KADIN HASTALIKLARINA SUYU İYİ GELMEKTEDİR.

 

AYDERE KAPLICASI;RİZE'NİN ÇAMLIHEMŞİN İLÇESİ'NDEDİR, AĞRILI TEDAVİLERE SUYUNUN İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR. ETRAFINDA OTEL-MOTEL MEVCUTTUR.

 

CİMİL YAYLASI;RİZE-ERZURUM KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, RİZE'YE 85 KM. UZAKLIKTADIR. BURASI BAŞKÖY-ORTAKÖY-AŞAĞIKÖY KÖYLERİNDEN GÖÇ EDENLERİN OLUŞTURDUĞU 1 YAYLA KÖYÜDÜR. TURİSTİK KONAKLAMA TESİSLERİNE SAHİPTİR.

 

( Rize'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 9/12/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.