Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 26.09.2012
Okunma Sayısı : 1968
Yorum Sayısı : 0
KİLİS'TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

KADI CAMİİ;SON CEMAAT YERİNİ 7 YIĞMA SÜTUN ÜSTÜNDE YÜKSELEN TONOZ KUBBELER ÖRTER, BAHÇESİ ARKEOLOJİ MÜZESİ GİBİDİR. 1238 YILINDA MUNTAZAM KESME TAŞ İLE YAPILAN MİNARESİ SOLDADIR, 53 BASAMAKLI OLAN MİNARENİN TAŞLARININ RESULOSMAN DAĞI'NDAN GETİRİLDİĞİ RİVAYET EDİLMEKTEDİR.

MUALLAK CAMİİ (HASANBEY CAMİİ);MUNTAZAM BİR ŞEKİLDE BEYAZ KESME TAŞTAN YAPILMIŞTIR, ÜSTÜNÜ TEK BİR KUBBE ÖRTER. MİHRABI VE MİNARESİ TAŞTAN OLUP, BATIYA AÇILAN 16 RENKLİ TAŞLA KEMERLENEN BİR AVLU KAPISI VARDIR.

MURTAZA AĞA CAMİİ;TAŞ YAPILIDIR, KÜLAHI ÇİNKO İLE KAPLANMIŞTIR. SON CEMAAT YERİNİ 5 SÜTUN ÜZERİNE YÜKLENEN BETON BİR DAM ÖRTER, MİNBERİ TAŞTANDIR VE SOL TARAFINDA KISA BİR MİNARESİ VARDIR.

ŞEYH CAMİİ;1569 YILINDA 2.SULTAN SELİM ZAMANINDA YAPTIRILMIŞTIR, TEK KUBBELİ. KISA MİNARELİ BİR CAMİDİR, BÜYÜK KÜTAH MAHALLESİ'NDEDİR.

TEKKE CAMİİ;TEKKE MAHALLESİ'NDEDİR, HÜKÜMET KONAĞI'NIN VE MEVLEVİHANE MEYDANI'NIN GÜNEYİNDEDİR.

ULU CAMİ (CAMİ-İ KEBİR);1339 YILINDA ABDULLAH OĞLU HACI HALİL TARAFINDAN, MISIR TÜRK KÖLEMEN HÜKÜMDARLARINDAN EN-NASIR NASR-ÜD-DİN MUHAMMED'İN 3.DEFA Kİ HÜKÜMDARLIĞI'NIN SON YILLARINDA YAPTIRILMIŞTIR. ÇOK GENİŞ 1 AVLUSU, 2 KAPISI MEVCUTTUR. 7 LÜLELİ ÇEŞME'YE SAHİPTİR, ÇEŞMELERDE Kİ SUYU KİLİS'İN EN İYİ SUYU OLARAK KABUL EDİLEN KURTAĞA SUYU'NDAN GELMEKTEDİR. CAMİNİN HEMEN SAĞ TARAFINDA MUNTAZAM KESME TAŞLARLA YAPILMIŞ MİNARESİ YÜKSELİR, ORTA KISMINI DERİN VE SAĞIR BİR KUBBE ÖRTER.

KİLİS'TE BULUNAN DİĞER TARİHİ CAMİ VE MESCİTLER;

AKCURUN CAMİİ-ALACACI (KATRAN CAMİİ)-TEKYE CAMİİ-HACI DERVİL CAMİİ-HİNDİOĞLU CAMİİ-ÇALIK CAMİİ-PİRLİOĞLU CAMİİ-HASAN ATTAR CAMİİ-ZEYTİNLİ CAMİİ-CÜNEYNE CAMİİ-ŞEYH HİLAL CAMİİ (ŞEYH AHMET CAMİİ)-ŞEYH SÜVEDEN CAMİİ (HACI ÖZBEK CAMİİ)-TABAKHANE CAMİİ-ŞEYH SÜLEYMAN CAMİİ (ŞEYHLER CAMİİ)-KÜRTLER CAMİİ.

KİLİS'TE BULUNAN GEZİ VE MESİRE YERLERİ;

KARATAŞ PARKI (CUMHURİYET PARKI)-AKPINAR MESİRE ALANI-SÖĞÜTLÜDERE MESİRE ALANI.

RAVANDA KALESİ;KİLİS'E 24 KM. UZAKLIKTADIR, KUZEYİNDE YER ALAN POLATELİ İLÇESİ'NE BAĞLI BELENÖZÜ KÖYÜ CİVARINDADIR. ETRAFA HAKİM 1 DAĞIN EN YÜKSEK TEPESİNE YAPILMIŞTIR, DAĞIN ETEĞİNDEN AFRİN ÇAYI GEÇMEKTEDİR. DAĞIN TEPESİ OYULMAK SURETİ İLE YAPILAN KALENİN BU GÜN AYAKTA KALAN KISMI İÇ KALEDİR, DIŞ KALE DUVARLARININ BAZI YERLERİNDE DÖKÜNTÜLER VE TEMELLER KALMIŞTIR. TARİHİ HİTİTLERE KADAR UZANAN KALENİN BİZANSLILAR DÖNEMİNDE DE KULLANILDIĞI VE İSLAMİ DEVİRLERDE İSE KALEYE BAZI İLAVELER YAPILDIĞI KALEDE Kİ KALINTILARDAN ANLAŞILMAKTADIR.

KİLİS'TE BULUNAN HÖYÜKLER;

OYLUM HÖYÜK-ÇATAL HÖYÜK-KUMSURUN HÖYÜK-LEYLİT HÖYÜK-YAVUZLU HÖYÜK-SİNNAP HÖYÜK-BELENTEPE HÖYÜK- POLATBEY HÖYÜK-KARAMELİK HÖYÜK-MURAT HÖYÜK-TAŞLI BAKIR HÖYÜK-KUMLU DERE HÖYÜK-ÇÖRTEN HÖYÜK.

KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ MİNARELER;

MEHMETPAŞA CAMİİ MİNARESİ-ŞEYH CAMİİ MİNARESİ.

KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ TEKKE VE ZAVİYELER;

ŞURAHBİL BİN HASANE (ŞÖR HABİL HASANE) ZAVİYESİ-ŞEYH EFENDİ TEKKESİ (NAKŞİBENDİ TEKKESİ).

KİLİS'TE BULUNAN MEVLEVİHANELER;

TEKKE MEVLEVİHANESİ (TEKYE MEVLEVİHANESİ).

KİLİS'TE BULUNAN TÜRBELER;

ŞEYH MANSUR TÜRBESİ-ŞEYH MUHAMMED BEDEVİ TÜRBESİ-ŞEM'UN NEBİ TÜRBESİ (KÜT KÜT DEDE TÜRBESİ).

KİLİS'TE BULUNAN TARİHİ HAMAMLAR;

KİLİS'TE BULUNAN HAMAMLAR HAÇ PLANLIDIR, HEPSİNDE DE SOĞUKLUK-ILIKLIK-SICAKLIK BÖLÜMLERİ VARDIR. BU HAMAMLARDA BİR DE MAĞDAS ADI VERİLEN SU TEKNELERİ BULUNMAKTADIR, FARKLI DİN VE İNANÇLARA SAHİP KİŞİLERLE YAŞAYAN KİLİS'LİLER BU MAĞDAS'LARI GENELLİKLE YAHUDİLERİN-SÜRYANİLERİN KULLANMASI İÇİN YAPMIŞ VE YAPTIRMIŞTIR.

ESKİ HAMAM-HOCA HAMAMI-PAŞA HAMAMI-HASANBEY HMAMI (ÇUKUR HAMAM)-TUĞLU HAMAMI (YENİPAŞA HAMAMI-DALTABAN PAŞA HAMAMI).

KİLİS'İN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

KİLİS-ELBEYLİ;
KİLİS-MUSABEYLİ;
KİLİS-POLATELİ;
( Kiliste Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 26.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.