1 Mercan Topluyordun !
İstanbul’um senden çok uzaklardayım.

Seni özlemek istemiyorum biliyor musun; şu an geldiğim bu yabancı şehirde her gördüğüm güzelliği yaşamak istiyorum tadında. Adım adım gezmek nokta nokta not almak ve anı defterime eklemek. Kendimle kaldığım ilk kez yalnızlığımda. Gözlerime serilen şu güzelliğe hiç bir şey karıştırmak istemiyorum, sende yaşadıklarımla ilgili İstanbul’um...

Dün gece kaldığım otelin balkonunda denizin duruluğunda, durgunluğuna dalıp, sayfa sayfa şiirler yazdım. 'Siyah Balıklar’ adlı şiirimi bitirmeye çalışırken uyumuşum...

Sabah geç uyandım, kahvaltıyı da kaçırmışım. Kaldığım otelin iki sokak altı ,yamaçta denize de bakan kahvaltı evini dün keşfetmiştim. O şirin ve mistik yere doğru geldim. Karnım da çok acıkmıştı, sahanda yumurta yaptırdım çift sarılı, kestane, ballı meyvemi de yedim, tabi gelsin demli çaylar ...

Saat on birdeki kahvemi kaçırmıştım, gazetelerimi okurken az şekerli kahvemi de söyledim; yudumlarken cep telefonum çaldı, o şehirde yaşayan bayan arkadaşımın yakınıydı; yalnızlık çekmemek için tanıştırmıştı. Açmak gelmiyordu içimden,sesini kıstığım halde
titreşim beni sinir etmişti. Açmak zorunda kalmıştım telefonu, evet o arkadaştı, benden özür diliyordu. Mersin'den yakınları gelmişti, aman da ne güzel ne güzel, doğrusu mutlu olmuştum..

Yıllardır özlemini çektiğim yalnızlığı yaşamak için gelmiştim, istediğim de oldu...

Hesabı ödeyip kaldığım otelin karşısındaki koya doğru gidiyordum. Yollardaki ağaçlardan gelen hanımeli kokularıyla mis gibi yalnızlığımı kucaklıyor mavi derya. Mutluydum saatlerin ve günlerin kaplumbağa hızıyla geçmesini istiyordum...Akrep ve yelkovan çok hızlı çalışıyordu inadına, bende inadına en güzeliyle tadını çıkarıyordum bu büyülü şehrin. Akvaryum gibi bir denizin içindeyim irili ufaklı balıklarla birlikte yüzüyorum, onlar beni ürkütüyor ben onları .

Suda şımarmak da çok güzel ya ...

Oh be ne güzel bir akşam başladı ...

Akşamlar da bir başka oluyordu sanki bu şehirde, özgürlük 'Heyyyy!' diye içimdeki çığlıklarla akşamın kızıllığına dalıp gittim bile. Anı defterim sayfa sayfa açılıyordu, kaybolun gözlerimden kaybolun desem de yabancı şehrin sihrine kapıldım. Gece laciverti denizlere
bakıyorum derin derin derinliklere, sen oradasın orada... Masamdaki fesleğeni çekiyorum gözlerime, çektikçe kokusu yayılıyor yaklaşıyorsun millerce uzaklardan baka baka ...

Mercan topluyorsun kızıl kırmızısını, kırmızı yakut dökülmüş gecede; yeşil yosunları yol yapmışsın bana doğru. Deniz yıldızlarından atıyorsun tek tek bana, çığlıklarımla uyuyorum o yabancı şehirde...


Oya Gedik


( Mercan Topluyordun ! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 27.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.