ŞARKILAR DİZELERİ(ŞUARA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Eğ-len-ce.

2-İnsanlar istisnalar dışında mutlu olmak ister.

3-Mutluluğu bazen coşkuda bulurlar.

4-Mutluluğu bazen huzurda bulurlar.

5-Mutluluğu bazen duygusallıkta bulurlar.

6-Genel olarak duygu ve düşünce dünyamıza hoş gelen şeyleri tercih ederiz.

7-O şeylerden biri de müziktir.

8-Müziğin insan icadı olmadığı,doğada olan seslerin taklidi ile ortaya çıktığı söylenir.

9-İlk insanlar müziği tabiata hakim olmak amacıyla kullanmıştır.

10-Şimdilerde ise bir dışavurum şekli olarak gözüküyor.

11-Şaheserler yaratılır uyumluysa yedi notası.

12-İnsanlık kadar eski,belki de sanatların atası.

13-Bu sanatın etkilerinden bahsedeyim.

14-Bu etkiler şaşırtıcı düzeyde güçlü olabiliyor.

15-Araştırmalar, fonda çalan müziğin, başka bir aktiviteye odaklanan bireylerde bilişsel görevler üzerindeki performansı geliştirebileceğini ileri sürmektedir.

16-İyimser müziğin, beyindeki işlem hızında gelişmelere yol açtığı bulunmuştur.

17-Çalışırken zihinsel performansınızda bir artış arıyorsanız, arka planda müzik çalmasını ihmal etmeyin.

18-Karmaşık şarkı sözleri barındıran eserler yerine enstrümantal parçaları seçin.

19-Müziğin stresi azaltmaya veya yönetmeye yardımcı olabileceği uzun zamandır biliniyor.

20-Yapılan bir çalışmada, katılımcılar, strese maruz kalmadan önce üç koşuldan oluşan bir psikososyal stres testinden geçtiler.

21- Bazı katılımcılar dinlendirici müzik dinlediler, diğerleri dalga sesi dinlediler ve geri kalanlar işitsel uyarım almadılar.

22-Sonuçlar müzik dinlemenin insan stresine, özellikle de otonom sinir sistemine etki ettiğini ortaya koydu.

23- Müzik dinleyenler, yaşanan bir stresin ardından daha hızlı iyileşme eğilimindeydi.

24-Müziğin en şaşırtıcı psikolojik faydalarından biri, yararlı bir kilo verme aracı olabileceğidir.

25-Kilo vermeye çalışıyorsanız, hafif müzik dinlemek ve ışıkları kısmak, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.

26-Bir araştırmaya göre, hafif müzik çalınan ve düşük aydınlatılmış restoranlarda yemek yiyen insanlar, diğer restoranlarda yediklerinden yüzde 18 daha az yiyecek tüketiyorlar.

27- Araştırmacılar, müziğin ve aydınlatmanın daha rahat bir ortam oluşturmasına yardımcı olduğunu ileri sürüyorlar.

28- Katılımcılar daha rahat hissettiklerinden, yiyeceklerini daha yavaş tüketmiş ve daha kısa sürede doymuş olduklarını düşünmüş olmalılar.

29-Akşam yemeği yerken, evde hafif müzik çalarak bunu uygulamaya koyabilirsiniz.

30-Rahatlatıcı bir ortam yaratarak, yavaş yavaş yemek yiyebilir ve bu nedenle daha doymuş hissedebilirsiniz.

31-Öğrencilerin çoğu, ders çalışırken müzik dinlemekten keyif alıyor.

32-Bazıları en sevdikleri müziği dinledikçe hafızalarını geliştirirken, diğerleri de müziğin hoş bir dikkat aracı olduğunu düşünüyor.

33-Araştırmalar, müziğin yardımcı olabileceği fikrini destekliyor ancak müzik türü, dinleyicinin bu müzikten keyif alması ve hatta dinleyicinin ne kadar iyi eğitim almış olması gibi çeşitli faktörlere bağlı.

34-Bir araştırma, öğrencilerin hafif müzik dinlediklerinde, öğrenme testlerinde daha iyi performans gösterme eğiliminde olduklarını, muhtemelen bu tür müziklerin daha az dikkat dağıtıcı olduğunu ortaya koyuyor.

35-Öte yandan, öğrenciler pozitif müzik dinlerken daha iyi öğreniyorlar çünkü bu şarkılar bellek oluşumuna müdahale etmeden, daha olumlu duyguların ortaya çıkmasını sağlıyor.

36-Bir başka çalışma ise, yeni bir dil öğrenen katılımcıların, uygun müzik türü eşliğinde yeni kelimeleri ve sözcük öbeklerini daha kolay öğrendiklerini, bilgi ve yeteneklerinde gelişim olduğunu ortaya koyuyor.

37-Müzik, hafızada pozitif bir etkiye sahip olsa da, sonuçlar kişiye bağlı olarak değişebilir.

38-Araştırmalar, müziğin, acı ve ağrı yönetiminde çok yardımcı olabileceğini göstermiştir.

39-Fibromiyalji hastaları üzerinde yapılan bir çalışmada, günde sadece bir saat boyunca müzik dinleyenlerin, başka bir kontrol grubundakilere oranla, ağrıda belirgin bir azalma yaşadıklarını gözler önüne serdi.

40-Çalışmada, fibromiyalji hastaları dört hafta boyunca günde bir kez müzik dinleyen bir deney grubuna ya da tedavi almayan bir kontrol grubuna verildi.

41- Dört haftalık dönem sonunda, her gün müzik dinleyenler, ağrı ve depresyon oluşumlarında önemli düşüşler yaşadılar.

42-Bu tür sonuçlar, müzik terapisinin kronik ağrı tedavisinde önemli bir araç olabileceğini düşündürmektedir.

43-Müziğin ağrı yönetimi üzerindeki etkileri üzerine yapılan bir başka araştırma, müziği dinlemeden önce, ameliyat sırasında veya sonrasında dinleyenlerin müzik dinlemeyenlere göre daha az acı ve kaygı yaşadıklarını ortaya koymuştur.

44-Araştırmacılar, operasyon öncesi müzik dinlemenin daha iyi sonuçlara yol açtığını belirtmişlerdir.

45-Uykusuzluk tüm yaş gruplarından insanları etkileyen ciddi bir sorundur.

46- Bu problemin yanı sıra diğer yaygın uyku bozukluklarının tedavisi için birçok yaklaşım olmasına rağmen, araştırmalar, klasik müzik dinlemenin güvenli ve etkili bir çözüm olabileceğini göstermiştir.

47-Üniversite öğrencilerine yönelik bir çalışmada, katılımcıların bir kısmı klasik müzik, bir kısmı sesli kitap dinlerken diğer katılımcılar hiçbir şey dinlemediler. Bir grup 45 dakikalık rahatlatıcı klasik müzik dinlerken, başka bir grup üç hafta boyunca yatmadan önce bir sesli kitap dinledi.

48-Araştırmacılar, müdahalenin öncesinde ve sonrasında uyku kalitesini değerlendirdiler ve müzik dinleyen katılımcıların, sesli kitap dinlemiş ya da müdahale almayanlara göre daha iyi uyku kalitesine sahip olduğunu gördüler.

49- Müzik, uyku problemleri için etkili bir tedavi olduğundan, uykusuzluğu tedavi etmek için kolay ve güvenli bir yöntem olarak kullanılabilir.

50-Müzik dinlerken egzersiz yapmayı daha kolay bulmanın iyi bir nedeni var

51-. Araştırmacılar hızlı tempolu müziğin dinlenmesinin insanları daha fazla çalışmaya teşvik ettiğini keşfettiler.

52-Bu etkinin araştırılması için tasarlanan bir çalışma, 12 sağlıklı erkek katılımcı üzerinde uygulandı.

53-Çalışmada katılımcılar, altı şarkıdan oluşan bir çalma listesi eşliğinde 25 dakika boyunca bisiklet çalışması yaptılar.

54-Çalan şarkılara göre görüldü ki, tempo, çalışma hızını %10 oranında artırdı veya tam tersi düşürdü.

55-Müziğin temposunu değiştirmek, mesafe tekrarı, kalp hızı ve müziğin verdiği duygu gibi faktörler üzerinde ne gibi etki yaratıyor?

56- Araştırmacılar, tempoyu yükseltmenin, pedal çevirme hızı ve uygulanan güç açısından daha yüksek performansa yol açtığını keşfettiler.

57-Tersine, müziğin temposunu yavaşlatmak, tüm bu verilerin azalmasına yol açtı.

58-Müziğin bilim destekli yararlarından bir diğeri, sizi mutlu edebilmesi.

59- İnsanların müzik dinlemelerinin nedenleri üzerine yapılan bir incelemede, araştırmacılar müziklerin uyarılma ve duygu durumlarıyla ilgili önemli bir rol oynadığını keşfettiler.

60- Katılımcılar, müzikle birlikte daha iyi ruh hallerine sahip oldular.

61-Bir başka çalışmada, pozitif müzik dinleyerek kasıtlı olarak ruh halini iyileştirmeye çalışmanın iki hafta içinde etkisi olabileceği ortaya çıktı.

62-Katılımcılara her gün, iki hafta boyunca pozitif müzik dinleyerek kendi ruh hallerini geliştirmeye teşebbüs etmeleri istendi.

63- Katılımcıların daha sonra kendi mutluluk seviyelerini tanımlamaları istendiğinde, iki haftalık sürecin ardından tamamı tahminlerinin üzerinde mutlulardı.

64-İlginç bir şekilde katılımcılar, müziğin temposunun artmasıyla birlikte hem kendi tempolarını da yükseltiyor, hem de müzikten daha fazla keyif alıyorlardı.

65-Dolayısıyla, bir egzersiz rutinine bağlı kalmaya çalışıyorsanız, motivasyonunuzu ve egzersiz programınızdan keyif almanızı sağlayacak yüksek tempolu melodilerle dolu bir oynatma listesi yüklemeyi düşünün.

66-Araştırmacılar, müzik terapisinin depresyon dahil olmak üzere çeşitli bozukluklar için güvenli ve etkili bir tedavi olabileceğini bulmuşlardır.

67- Dünya Psikiyatri Dergisi’nde yer alan bir çalışma, bunama, inme ve Parkinson hastalığı gibi nörolojik durumlardan muzdarip hastalarda, depresyon ve anksiyetenin azalmasında önemli rol oynadığını göstermiştir.

68-Bir çalışma, müziğin ruh hali üzerinde kesinlikle bir etkisi olsa da, müzik türünün de önemli olduğunu bulmuştur.

69-Araştırmacılar, klasik müziğin en büyük duygu durum artırıcı yararlarını sunduğunu, heavy metal ve tekno müziğin ise etkisiz ve hatta zararlı olduğunu buldular.

70-Müziğin bir başka önemli psikolojik yararı, performansı artırmasıdır.

71-İnsanlar yürürken ve koşarken tercih ettikleri bir adım sıklığına sahip olurken, bilim adamları, hızlı tempolu şarkıların insanları hızlandırmaya teşvik edebileceklerini keşfettiler.

72- Koşucular yalnızca daha hızlı koşmakla kalmıyor, ayrıca daha fazla dayanıklılık göstermek için motive oluyorlar.

73-Brunel Üniversitesi’nden araştırmacı Costas Karageorghis’e göre, antrenman müziği için ideal tempo dakikada 125 ve 140 arasında bir yerde.

74-Araştırmalar vücut hareketlerini müzikle senkronize etmenin daha iyi bir performansa ve daha fazla dayanıklılığa yol açabileceğini bulsa da, düşük ve orta yoğunluklu egzersizlerde etki en belirgin olma eğilimindedir.

75-Diğer bir deyişle, ortalama bir kişinin, müzik dinlemenin ödüllerini profesyonel bir sporcudan daha fazla kazanması daha olasıdır.

76-Sonuç olarak şunu diyebiliriz ki müzik, ilham gücüne sahiptir ve aynı zamanda sağlığınızı, refahınızı artırabilecek güçlü psikolojik etkileri vardır.

77- Müziği yalnızca eğlence aracı olarak düşünmek yerine, günlük yaşamınıza müzik katmanın bazı zihinsel faydalarını düşünün

78-. Sonuç olarak daha motive, mutlu ve rahat hissettiğinizi göreceksiniz.

79-Peki ya madalyonun öteki yüzü?

80-Müziğin zararları yok mudur sizce?

81-Müziğin insan beynine ciddi zararlar verebileceği belirtiliyor.

82-Özellikle yüksek sesle müzik dinlemenin beyne zarar verdiğine dikkat çekiliyor.

83-Gerek müzik unsurunun arkasına gizlenen gizli mesajlar, gerekse müzikte kullanılan kelimeler insanın bilinçaltı inşâsına hizmet etmektedir.

84-Genelde sigara, uyuşturucu, alkol ve cinsellikten bahseden günümüz popüler müzikleri ile önce düşünceler sonra da yavaş yavaş davranışlar değiştirilmeye çalışılmaktadır.

85-İnsan bilinçaltına gönderilen gizli veya açık telkinlerde en etkili telkin sesle yapılanıdır.

86-Zira ses, görüntüden daha soyuttur.

87-Çünkü manaları soyut aktarmak ancak bilinçaltını etkiler.

88-Somut verilen mesajlar ise, bilinç tarafından süzülür.

89-İnsan bilinci belli ses ve frekansları algılar iken, bilinçaltı daha düşük veya yüksek frekansları algılayabilecek kabiliyette yaratılmıştır.

90-İşte günümüz popüler müziklerinde gizli telkinler içeren bu mesajları kulak duymaz iken, bilinçaltı algılamaktadır.

91-Yani bilince dokunmadan akan bu gizli mesajlar hipnoz olmuş bir beyin gibi etki etmekte ve verilen o telkine uygun düşünme ve yaşama eğilimi ortaya çıkmaktadır.

92-Müzik de bıçak gibidir.

93-Kitleleri yönlendirmek için kullanılabilir.

94-Kitlelerle barışı da yayabilirsin hippi akımında olduğu gibi…

95-Kitlelerle savaşa da girersin Hitler yönetiminde olduğu gibi…

96-Kitlelerle çılgınca alışveriş de yapabilirsin reklamlarda aşılandığı gibi…

97-Başarılı reklamlara dikkat edin.

98-Çoğunda kulağa çok hoş gelen arka müzik vardır.

99-Çoğunda can alıcı ses tonlarıyla can alıcı cümleler vardır.

100-Çoğunda müşteriyi yakalayan ritm vardır.

101-Daha önce bahsettiğim çifte yarık deneyiyle bu etkilerden uzak durabiliriz.

102-Gözlemci olarak durumu değiştirebiliriz.

103-İhtiyacımız olmayan bir ürünü neden alalım ki?

104-Allah israfı sevmez.

105-Allah araçlara karşı değildir.

106-Allah araçların kötüye kullanımına karşıdır.

107-Bu yüzden müzik haramdır diyen görüşlere karşıyım.

108-Ney dinledikten sonra huzur buluyorsan ne mutlu.

109-Gitar dinledikten sonra sevgi dolu oluyorsan ne mutlu.

110-Darbuka dinledikten sonra kıpır kıpır oluyorsan ne mutlu.

111-Ben bunları yaşıyorum.

112-Musikinin ritminde bir sır saklıdır,eğer onu ifşa etseydim dünya at üst olurdu.

113-Şemsi Tebrizi bu sözle ne demek istemiş olabilir?

114-Müziğin gizemini tam olarak bilemem.

115-Bildiğim bu evrende her unsurun bir ritmi olduğudur.

116-Kalbimiz belli bir ritm ile atıyor.

117-Dünya belli bir ritm ile hem kendi hem güneş etrafında dönüyor.

118-Kuş seslerinin bile belli bir ritmi var.

119-Bu ritmler değiştiğinde farklı sonuçları oluyor.

120-Kuş sesleri mevsimin değiştiğinin,kalp ritminin değişmesi ise doktora gitme zamanı geldiğinin belirtisi olabilir.

121-Peki ya dünyanın ritminin değişmesi?

122-Belki şu anki 24 saat o zaman 16 saat olacak.

123-Belki de dünyanın dönüş yönü değişecek.

124-Bu da demektir ki Güneş batıdan doğacak.

125-Kuran’a göre bu değişim kaçınılmazdır.

126-Değişim de evrenin kaçınılmaz bir kuralıdır.

127-Toplumlar değişiyor,yönetimler değişiyor,algılayışlar değişiyor.

128-Algı seviyemizin değişimi için müzikten bahsettim.

129-Peki ya dünyayı etkilemek için müzikten bahsetsem?

130-Burada işin içine beyin dalgaları giriyor.

131-Ben duamı şarkı söyler gibi ahenkli ritmli doğaçlamalı yapıyorum.

132-Afrikalı yerlileri de bu şekilde ayinler yapardı.

133-Bu eylem sırasında alfa dalgası daha aktif hale geliyor.

134-Yaratıcı eylemimiz daha etkili evreni şekillendiriyor.

135-Kuantum dalgalanma der ki söylediklerimiz ve yaptıklarımız hem geçmişten hem gelecekten işaret olabilir.

136-Tabi yazdıklarım ancak Allah’ın izniyle mümkün olabiliyor.

137-Yine de en doğrusunu Allah bilir.

138-Müzikle ilgilenmesek bile ara ara dinlemeliyiz.

139-Sesi müziğe çevirene bakarım,benim işim aşkla.

140-Hayata estetik katan bu sanatı lütfen kucakla.

(Ben de bu dizeleri yazarken arka fonda şarkılar çalıyordu.Hoşuma giden müzikler daha çok hareketli,gaza getiren ve neşeli türünde şarkılar oluyor.Benim tercihlerim bilinçaltımın bir yansıması olabilir.Bir insana en sevdiği şarkıyı sor,onunla ilgili çoğu bilgiye sahip olursun demişti bir arkadaşım.Ne kadar doğru bilemem ama göz ardı edilmemesi gereken bir nokta.Seslerin iyileştirici etkisini kullanabilmeliyiz.)

CİHAT DİZELERİ(FURKAN SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Gıpta ediyorum bilgi peşinde olan insanlara.

2-Bilgi hayatımızı yaşanır kılan,hayatımıza kalite katan ve hayatımızı şekillendiren araçtır.

3-Daha da güzeli bu bilgiyi teknikle harmanlamaktır.

4-İnsan istediğini sembollerle anlatabileceği bilgisini edindi.

5-Bu şekilde medeniyetimizi başlatan yazı bulundu.

6-Elektron akışının enerji transferi olduğu keşfedildi.

7-Bu şekilde elektrik enerjisiyle çalışan ürünler geliştirildi.

8-Güçlü nükleer kuvvetin parçalanabileceğini yani atomun bölünebileceğini buldu.

9-Ancak sonuç bir katliam oldu.

10-Bu şiddetin önüne nasıl geçilebilir?

11-İnsanlar buğday gibidir,kafası doldukça benlikleri de eğilir denir.

12-Ben buna egomuzu bilgilenerek köreltebiliriz diyorum.

13-Bence dünya ilerleyen zamanlarda bir psikolojik devrim geçirecek.

14-Dünya jeolojik evrimden geçti.

15-Kıtaların parçalanarak yer değiştirmesiyle yorumluyorum.

16-Dünya biyolojik evrimden de geçti.

17-Tek hücreliden en ileri düzey insan formuna geldik.

18-Şu an teknolojik evrimdeyiz.

19-İnsanlar devamlı bir teknik üstünlük peşinde ve halen savaşlar devam ediyor.

20-Son aşama ise psikolojik evrim diye düşünüyorum.

21-Ancak bu nasıl gerçekleşebilir acaba?

22-3.Dünya Savaşından sonra mı gerçekleşir dersiniz?

23-Savaşlarla birlikte teknoloji de gelişme göstermiştir ne yazık ki.

24-Savaşta üstünlük sağlamak teknolojiye de bağlıdır.

25-Enigma teknolojisi,atom bombası,insansız hava araçlarını örnek gösterebilirim.

26-Savaştan sonra bu teknolojiler hizmete sunuluyor.

27-Zihin okuma teknolojisi belki geliştirilmiş bile olabilir.

28-Işınlanma teknolojisi Philadelphia deneyi ile mümkün görünüyordu eğer insanlarda da başarılı olsaydı.

29-Uzayda kolonileşme hazırlıkları başladı bile.

30-Daha kaç savaş geçirmeliyiz birbirimizi daha iyi anlamak için?

31-Adalet bize gerekli olan yegane unsurdur.

32-Allah da iyilik yardımseverlik adalet emrediyor.

33-Allah bilgilenin diyor.

34-Allah etken durumda olmamızı istiyor.

35-Allah benim yolumdan gelin diye peygamber yolluyor.

36-Allah esenlik içinde olmamızı istiyor.

37-Allah bize ölçülerle mesaj veriyor.

38-Allah benden iyilik güzellik incelik isteyin ki vereyim diyor.

39-Bilgi peşinde olmak,bilgi toplamak ve bilgi paylaşmak bence en büyük cihattır.

40-Bilmiyorsanız bilenlere sorun ayetini de düşününce…

41-Artık internet teknolojisi ile bilgi parmaklarımızın ucunda.

42-Yapay zeka teknolojisi artık bize ihtiyacımız olan ne varsa sunuyor.

43-Ancak yapay zeka da kötüye kullanılabilir.

44-Bu da bilimkurgu filmlerini bir gün gerçek yapabilir.

45-İnsanlarla savaşan robotlar,zihin kontrol eden makineler ve belki daha kötüleri…

46-Allah’ın dediklerini hatırlayalım.

47-Allah’ın emirlerini yerine getirelim.

48-Cihat edelim,hem kalemle hem zihinle hem klavyeyle.

(Kuran’da CİHAD kavramı çabalamak uğraşmak anlamlarında kullanılmakta olup psikolojik,entelektüel ve sosyal boyutlara sahiptir.Eğer Kuran’ı bütünlüğü içinde ele alırsak,Kuran’ın savaş ayetlerinin,Müslümanlara savaş açanlarla ilgili olduğu rahatça anlaşılır.Kuran’da yalnızca saldırgana karşı savaşmaya izin verilmiştir.İslama göre başka inançlara mensup olmanın bir savaş nedeni olmadığı ve İslamda zorlama olmadığı net bir şekilde anlaşılabilirse,medeniyetler arası iletişimin geliştirilmesi açısından faydalı olacaktır.

GÖLGELER DİZELERİ(NUR SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Günümüz şartlarında evlenmek zor olabiliyor.

2-Evlilikleri kolaylaştıralım isterim.

3-Gelin yada damat maddi manevi borç altına girebiliyor.

4-Bu da en güzel yıllarını sıkıntılarla geçirmelerine sebep olabiliyor.

5-Bu yüzden evlenmeyi düşünmeyen kişilerin sayısı oldukça fazla.

6-Kişi cinsel arzularını bastıramıyor olabilir.

7-Bu da hem kişiye hem topluma zarar veren cinsel ilişkilerle sonuçlanabiliyor.

8-AIDS frengi sifilis hastalıkları görülebilir.

9-Sağlıklı düşünebilmeye zarar verebilir.

10-Kişiye vicdan azabı çektirebilir.

11-En kötüsü de gayrımeşru çocuklar veya kürtaj olabilir.

12-Evlilik sadece cinsellikten ibaret değildir.

13-Yine de cinsellik çoğu bilim insanına göre bastırılmaması gereken bir ihtiyaçtır.

14-Bu ihtiyacı gidermenin yolu da evlilikten geçiyor.

15-Toplumu oluşturan yegane birim ailedir.

16-Medeni bir toplumun oluşması için de sağlıklı ilişkiler gerekir.

17-Seni anlayabilecek,sana huzur verebilecek,seni yeri geldiğinde eğlendirebilecek birini kim istemez?

18-Önce biz iyi bir insan olmalıyız.

19-İyilik kavramı göreceli olduğundan şu tespitte bulundum.

20-Genel olarak tencere yuvarlanıp kapağını buluyor.

21-Sağlıklı bir toplum oluşsun istiyorum.

22-Bunun için de bildiklerimi paylaşma gereği hissediyorum.

23-Yöntem olarak da sanatı seçtim.

24-Bu şiirleri yazarken kendime de çok faydada bulundum.

25-Bir mum diğerini yakmakla ışığından değer kaybetmez.

26-Hatta ortamdaki parlaklık artabilir.

27-Hatta görüşümüz netleşebilir.

28-Hatta gölgeler bile kaybolabilir.

29-Bilginin ışığına muhtaç o kadar çok karanlık alan var ki…

30-Sen yanmazsam ben yanmazsam nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa?

31-Allah için çalıştıkça O da bana bitmek bilmeyen bir enerji nasip ediyor.

32-Bu enerjiyi ilhama çevirebilme imkanını veriyor.

33-Bu ilhamı kaydetme aklını ve fırsatını veriyor.

34-Allah için bilgisini paylaşan kişi deniz feneri gibidir.

35-Bu fenerle ihtiyacı olan kişiler yolunu bulabilir.

36-Kuran’da alimler övülmektedir.

37-Hadis kitaplarında ahirette alimler kandile benzetilmektedir.

38-Gerçek hayatta da kullanışlı bilgi hayat kurtarmıyor mu?

39-Cennet yolunu kolaylaştıran da ilim değil midir?

40-Doğru kişiyle doğru yerde doğru ölçüde doğru zamanda doğru hareket edelim.

(Doğru insanların birbirini bulması her zaman gerçekleşir mi bilmem.Buldukları zaman önlerine engel çıkarmak yerine kolaylıklar sağlanması gerekir.Şu kadar altın isteriz,şurada düğün isteriz,evin araban olmazsa olmaz gibi istekler kişileri hayattan soğutabilir.Sonra toplum mutlu ve huzurlu olsun.Sağlıklı bir topluma sahip olmak istersek bu durumları da iyileştirmemiz gerekir.Daha önce de yazdım,sen ben onlar değil,biz varsak yükselir İslam.)   

AGNOSTİK DİZELERİ(MUMİNUN SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Bir atasözümüz vardır.

2-Sora sora Bağdat bulunur diye…

3-Ben de zamanında sorguladım.

4-Bir zamanlar ateist de olmuştum.

5-Ancak doğru bilgiye ulaşınca soru işaretlerim kayboldu.

6-Zamanında kendime sorduğum bazı sorulardan bahsedeyim.

7-Allah varsa böylesine adaletsiz bir düzene nasıl izin veriyor?

8-Bu sorunun cevabını bulmam biraz uzun sürdü.

9-Allah’ın bizden edilgen değil etken olmamızı istediğini farkettim.

10-Bu dünyanın etme bulma dünyası olduğunu örnekleriyle farkettim.

11-Kimsenin elinde bir sihirli değnek olmadığını,çalışarak yorularak üreterek kazanabileceğimizi farkettim.

12-Zulüm varsa buna ses çıkarmayanların da bunda payı olduğunu farkettim.

13-Ardından şu güzel sözü öğrendim.

14-Allah kulunu kul ile imtihan eder,ilim bilmeyen bunu kul yaptı zanneder.

15-İnsanın insana muhtaç yaşadığı bir dünyadayız.

16-Sürekli bir döngü,sürekli bir etkileşim halindeyiz.

17-Sonra İsmet İNÖNÜ’nün şu güzel söz aklıma geldi.

18-Bir ülkede namuslu vatandaşlar da en az namussuzlar kadar cesur olmadıkça o ülkede kurtuluş yoktur.

19-Artık kararımı vermiştim.

20-İnsan Allah’ı suçlayamaz.

21-Bu düpedüz kolaya kaçmaktır ve haddine değildir.

22-Kişi önce kendine bir bakmalıdır.

23-Etrafındaki kişileri de doğru yola sürüklemelidir.

24-Tabi ki önce kendini düzelterek.

25-Babanın dediğini yap,yaptığını yapma mantığı her zaman işe yaramıyor.

26-Bize örnek alınacak kişiler gerekir.

27-Gerisi kelebek etkisiyle çözüm bulabilir.

28-Daha pek çok sorular var cevap bulması gereken.

29-Kader konusunda çokça yanılgı olabilir.

30-Allah’ın merhameti ve azabı konusunda çelişki olduğu sanılabilir.

31-Bir de günaha dalmış olup da Allah’tan ümidi kesip agnostik olanlar da olabilir.

32-Kader konusunun birbirine paralel işleyen sistemler olduğundan bahsettim.

33-Allah’ın merhameti konusuna değineyim.

34-Allah merhametli olduğunu,tövbeleri kabul ettiğini ve ceza verme konusunda acele etmediğini söylüyor.

35-Üstelik bu durum sayısal olarak desteklenmektedir.

36-Allah affedici olduğunu cezalandırıcı olduğundan daha fazla söylüyor.

37-Günaha dalıp Allah’ın rahmetinden ümidi kesenlere gelince…

38-Bir beyit vardır bununla ilgili.

39-Mevla görelim neyler,neylerse güzel eyler.

40-Kötülüğü iyilikle savuşturabileceğimiz yazar Kuran’da.

41-Allah’ın kalpleri mühürlediğinden bahsedilir.

42-Doğrusu insan kalbine mührü kendisi vurur.

43-Günaha dalarak ruhunu kalbini beynini kirletir.

44-Ancak bu kir temizlenemez değildir.

45-Abdest nasıl bedeni temizliyorsa ruhu da temizleyebilir.

46-Zaten ruh ve beden birbiriyle yakın ilişkilidir.

47-Bana göre kimsenin hakkı kimsede kalmamalıdır.

48-Haksızlıklar bir yerlerde sorun çıkarabilir.

49-Her unsurun birbiriyle bağlantılı olduğu bu evrende dikkatli olmalıyız.

50-Zaten içimizde bir huzursuzluk varsa sorun çıkacağını hissetmez miyiz?

51-Huzurumuz olmayınca bu hayat çekilir mi bilemem.

52-Hem kendimiz hem başkaları hem insanlık için helalleşmeliyiz bana göre.

53-Maddi manevi zararlar telafi edilmeli imkanlar dahilinde.

54-Dikkat edin,hayatımız da olumlu yönde değişecektir.

55-Ben yaşadım,o yüzden kesin konuşabiliyorum.

56-Zaten kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur der Kuran.

57-Allah’ı anmak onun rızası için bir iyilik yapmak olabilir.

58-Allah’ı anmak onun rızası için adaletli davranmak olabilir.

59-Allah’ı anmak onun rızası için kötülükten uzak durmak olabilir.

60-Sürekli yazıyorum ama yine de soruyorum.

61-Nedir bu iyilik kötülük kavramları?

62-İkisi de göreceli kavramlar sonuçta.

63-Allah bu konuda bizi gerekli duygularla yaratmış diyebilirim.

64-Empatisi yapıldığında hoşa giden davranışlar iyiliktir diyebilirim.

65-Allah’ın da bağışlayan ve esirgeyen adıyla Kuran okuyoruz Tevbe suresi hariç.

66-Allah iyi olduğundan iyilik de emreder.

67-O yüzden Afrika’da aç çocuklar varsa sorumlusu Allah değildir.

68-Allah insanlara doğruyu yanlışı ayırt edebilme,geleceği planlama ve seçim şansı vermiştir.

69-Allah’ın kurallarıyla yönetilmeyen ülkeler ve sömürülerinde acı çekiliyorsa bu Allah’ın suçu değildir.

70-Aç çocuklar sormayacak mı sandınız bizi aç bırakanlara ne yapacaksınız diye?

71-Ölüm gelecek ancak ne zaman gelecek bilemem.

72-O gün  bazılarına zor geçebilir.

73-Mazlumun zalimden öç alacağı gün zalimin zulmettiğinden daha çetin olacak.

(Casiye 23:Hevâ ve hevesini tanrı edinen ve Allah'ın (kendi katındaki) bir bilgiye göre saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği, gözünün üstüne de perde çektiği kimseyi gördün mü? Şimdi onu Allah'tan başka kim doğru yola eriştirebilir? Hâla ibret almayacak mısınız?

Bence ateistler dünya sevgisi, kötü çevre, kötü kimselerle arkadaşlık, çok yemek ve çok gülmek, başta büyük günahlar olmak üzere her çeşit haramlar,nifak ve benzeri işlerle meşgul olup kalplerini mühürletiyor.

Kalp hastalıklarının ilacı ise; Kur'an-ı Kerim'i düşünerek, anlayarak okuyup kendi hayatına ve toplum hayatına geçirmeye çalışmak. Öğüt dinlemek ve anlayış. Kalbi arındırma yollarında güzel ahlak ve ihlaslı ibadet üzere olmak.

Cesaret gösterip şeytanlarına tavır almak.)

KURBAN ŞİİRİ(HACDAN ESİNLENDİM)

1-Müslüman ümmeti Zilhicce ayının 10-11-12. günlerinde kurban bayramı kutlar.

2-Peki nedir kurban?

3-Kurban’ın  Arapçası gurban yakınlaşmak demektir.

4-Garibe,garip,gariban kelimeleri buradan türer.

5-Kimsesi olmadığı için otomatik olarak Allah’a yakın olan, demektir.

6-Kime yakınlaşmak? Allah’a yakınlaşmak.

7-Yoksula, garibe, kimsesize, yolda kalmışa, muhtaca yakınlaşmak, onlarla ilişkide olmaktır.

8-Dolayısı ile Kurban Bayramı aslında garipler bayramı demektir.

9-İslam’da Gurban Bayramı, gariplere, yetimlere, yoksullara, kimsesizlere armağan edilmiştir.

10- Peygamberimiz de Bayram sabahı kalktığında ilk olarak; gariplerin, kimsesizlerin, evsizlerin kaldığı, Ashabı Suffa denilen yere gidermiş. Kendi ailesinden önce, onlarla kahvaltı eder ve bütün Bayramı onlarla geçirirmiş.

11-İslam’da bayram vardır ama hayvan kesmek, bayramda kurban kesmek yoktur, olmak zorunda da değildir. Allah’ın böyle bir emri de yoktur.

12-Onbir yerdeki geçen kelimelerin ve kavramların çarptırılmasına ve yorumlanmasına dayanıyor.

13-Kevser Suresi, bu on bir yerden bir tanesi. Orada deniyor ki;. Biz sana muhakkak ki kevseri verdik, şu halde salat et, nahr yap. Muhakkak ki asıl kökü kuruyacak olan sana kin besleyendir. Ayet bu, sure bu. Buradaki -salat et ve nahr yap- ifadelerini -namaz kıl ve kurban kes- diye çeviriyorlar. Bu yanlış. Salat et ve nahr yap demek; yardımlaşma ve dayanışma içerisinde ol, Allah’tan destek ve yardım iste ve bu esnada karşılaşmış olduğun güçlüklere göğüs ger, sabret, diren, diyor. Bunu; kurban kes, namaz kıl, diye çeviriyorlar.

14-Halbuki Kevser Suresi, Mekke döneminin 2. yılında gelmiş bir süredir. Henüz daha kurban kesmek diye bir şey yoktur. Henüz daha açıktan açığa namaz kılmak diye bir şey yoktur. Bu Kevser suresinde geçen salat’ın ve nahr’ın, namaz kılmak ve kurban kesmek ile alakası yoktur ve burada o anlamda kullanılmamaktadır.

15-İkinci bir örnek: İbrahim’in oğlunu kurban etme sahnesi. Yaygın kanaate göre; İbrahim rüyasında oğlunu kestiğini görmüş ve bunu hayata geçirmek istemiştir. Oğlunu yan yatırıp, bıçağı eline alıp, oğlunun tam boğazına vuracağı sırada, Allah onu durdurmuş ve ona bir koç göndermiş ve oda koçu kesmiş. O gün bugündür, insanlar kesilmekten kurtulmuş, onun yerine koç kesimi başlamış. Bu nedenle biz de koç, sığır, koyun gibi şeyler kesiyoruz derler. Yaygın kanaat ve inanç budur. Bu doğru değildir.

16-Doğrusu şudur: İbrahim rüyasında oğlunu kurban ettiğini görmüştür. Bu doğru ve onu kurban etmeye kalkmıştır. Çünkü, İbrahim döneminde insan kurbanları vardı. Hz. İbrahim’de bunun etkisi altında kalmış ve rüyasında bunu görmüştü. O rüyasını da, Allah’ın emri olduğunu sanarak; tatbik etmeye, hayata geçirmeye çalışmıştı.

 

17-Allah, bu vesile ile kurban işine bir son vermek ve İbrahim üzerinden; hem insan kurbanlarını, hem hayvan kurbanlarını insanlıktan kaldırmak ve Tanrı için kurban kesmeyi ortadan kaldırmak için ona seslendi. Dedi ki; Sen rüyana sadık kaldın ve bunu gerçekleştirmeye çalıştın. Ama ben bunu yapmanı istemiyorum, diyerek onu büyük bir hatadan kurtardık, der.

18-Ayette geçen ‘zibh-i azim’ diye bir kelime var. Kişinin büyük bir hatadan dönmesi, kurtulması anlamına geliyor. Zıbh kelimesi; hata yapmak, kazaya uğramak, başına bir kaza gelmek anlamına geliyor. İşte bunu kurban kesmek, koç diye çeviriyorlar. İbrahim’e oğlu yerine bir koç verdik diye çevriliyor. O zaman insanın yerine koç kesilmesi gerekiyor. Halbuki doğrusu; oğlunu kesecek iken Cenab-ı Hak ona diyor ki; bunu yapma, biz onu büyük bir hata yapmaktan kurtardık.

19-Peygamberimiz zamanında da hacılar kurban kesiyorlardı. Kabe’nin etrafına gelip; dizi dizi kesiyorlardı ve hala da kesiyorlar. Hac 37 der ki; kestiğiniz bu kurbanların etleri ve kanları Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan sizdeki takvadır.

20-Bu konuda bilgilendirme yapmak gereğini hissettim.

21-Sayın İhsan ELİAÇIK’a bu yazısı için teşekkür ederim.

22-Allah için kan akıtmak kavramı Kuran ile bağdaşmamaktadır.

23-Her canlı kendince Allah’ı yüceltirken ihtiyaç olmadan onları kesmek hoş değil.

24-Bu anlayış benim ailemde bile var.

25-Annem her bayram Allah kanını kabul etsin der.

26-Halbuki Hac37’ye göre ulaşacak olan takvamız,hislerimiz,duygularımızdır.

27-Kesilen etler yeterince garibanla paylaşılıyor mu tartışılır.

28-Derin dondurucuda gelecek bayrama kadar bir yıl saklanıyor.

29-Teknoloji bunun için gelişmiş olmamalıydı.

30-Kurban konusuna geri dönelim.

31-Hz.İbrahim Allah için oğlundan vazgeçebildi.

32-Peki biz nelerden vazgeçebiliriz?

33-Evimiz,arabamız,eşimiz,ünvanımız,paramız?

34-Hangisi vazgeçilmeye değer Allah için?

35-Allah rızası için neleri paylaşmalıyız?

36-Hz.İbrahim putları kırmıştı.

37-Biz de nefsimizin putlarını kırabilmeliyiz.

38-Hac döneminde hz.İbrahim’i ve eşini anlayabilmeliyiz.

39-Hz.Hacer'in çöldeki feryadına karşılık ALLAH çölden su çıkarmıştır.

40-Dur dur denmesiyle bugünkü zemzem kuyusu açılmıştır.

41-Hz.İsmail ile de Kabe’nin duvarları örüldü.

42-Öyle bir Allah ki ibadet yerinin içinde sadece 3 direk var.

43-Benim hamurum da garib der gibi…

44-Kabe’nin etrafında yapılan her tavaf sanki her bir Fatiha ayetini açıklar gibidir.

45-Şeytana atılan her taş aslında her büyük günah içindir.

46-Safa ile Merve arasındaki her Sa’y hz.Hacer’in emeğini akıllara getirmelidir.

47-İçinde sadece 3 direk olan Kabe’nin etrafı bugün gökdelenlerle kaplı.

48-Sizce de yanlış bir durum yok mu?

(Sayın İhsan ELİAÇIK’a bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.Bir yanlıştan dönülebilirse ne mutlu.Ayrıca bu dizeleri yazmamda okuduğum kitap olan Kabe’nin Hayat Şifreleri kitabının yazarı Ayhan ÖZCİMBİT’e de teşekkürlerimi sunmak istiyorum.Hac ve Kurban konusunda daha duyarlı olabilirsek ne mutlu bizlere.Allah bizlerden tövbe edip yanlışlarımızdan dönmemizi ister,inşallah başarabiliriz.)

KAHRAMANLAR DİZELERİ(ENBİYA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Tarihe öyle kişiler damga vurmuştur ki bazıları cesaretiyle öne çıkar.

2-Hepsi tarihin akışını değiştirmiştir.

3-Kürşad ve 40 askerine değinmek isterim.

4-Bütün dünyaya Türk milletinin esir yaşamaktansa ölmeyi tercih edeceğini göstermiştir.

5-Ebu Müslim Horasani’ye de değinmek isterim.

6-İslam tarihinde peygamberimizin torunlarını şehit eden Emevilere karşı ayaklanma cesareti göstermiş ve başarılı olmuştur.

7-Battal Gaziye de değinmek isterim.

8-Anadolu’nun Türkleşmesi ve müslümanlaşmasına çok katkı sağlamıştır.

9-Selahaddin Eyyübi’ye de değinmek isterim.

10-Kudüs’ü haçlılardan alan bu komutan kılıç hakkı olmasına rağmen halkın güvenliğini sağlamış ve güvenlice yurtlarına dönmelerine izin vermiştir.

11-Akşemseddin’e de değinmek isterim.

12-Fatih’in babasına tokat atma cesareti göstererek yeni bir çağ başlatacak komutanın eğitimine katkı sağlamıştır.

13-Genç Osman’a da değinmek isterim.

14-Yeniçeri ocağına katılabilmek için yaptığı fedakarlıkla bugün türkülerde yer bulmuştur.

15-Seyit onbaşıya da değinmek isterim.

16-257 kg top mermisini sırtlamaya cesaret edebilmiş ve savaşın gidişini değiştirmiştir.

17-Hasan Tahsin’e de değinmek isterim.

18-Tek başına Yunan askerine kurşun sıkarak direnişin başlayacağını söyledi.

19-Şahin Bey’e de değinmek isterim.

20-Fransızları Antep’ten çıkarmak için kahramanca mücadele etti.

21-Sütçü İmam’a da değinmek isterim.

22-Müslüman kadınları sarkıntılıktan korumak için kendini ateşe attı.

23-Yörük Ali Efe’ye de değinmek isterim.

24-Bağımsızlık uğruna Yunanla amansız mücadelelere girmiştir.

25-Demirci Mehmet Efe’ye de değinmek isterim.

26-Askerde Ermeni subaydan yediğin dayağın acısını çıkarttı.

27-Şanlıurfa’nın onikilerine de değinmek isterim.

28-Fransızlara nota vererek gayretli ve kararlı olduklarını göstermiştir.

29-Halide Edip Adıvar’a da değinmek isterim.

30-Hitap yeteneğini işgale karşı cesurca kullanmıştır.

31-Nezahat Baysel’e de değinmek isterim.

32-70.Alay’ın kahramanı olmuştur.

33-Şerife Bacı’ya da değinmek isterim.

34-Anlatılanlara göre battaniyeyi kullanarak cephane uğruna kendini ve bebeğini feda etmiştir.

35-Erzurumlu Kara Fatma’ya da değinmek isterim.

36-Asker eşinden olsa gerek,onun kahramanlığı konuşuldu.

37-Halime Çavuş’a da değinmek isterim.

38-Erkek gibiydi,o yüzden Halim Çavuş bile dendi.

39-Hafız Selman İzbeli’ye de değinmek isterim.

40-Askerlere büyük yardımları olmuştur.

41- Gördesli Makbule’ye de değinmek isterim.

42-Yunan’a karşı mücadelede silah kuşanmıştır.

43-Çete Emir Ayşe’ye de değinmek isterim.

44-Kocasının tek hatırası yüzüğü bozdurup tüfek almıştır.

45-Tayyar Rahmiye’ye de değinmek isterim.

46-Türk ordusuna moral vererek ve arkadaşları için cephede kendini feda etmiştir.

47-Daha kimbilir benim yazmadığım ne kahramanlar vardır.

48-Herkesin ruhu şad,toprağı bol,mekanı cennet olsun inşallah.

49-Benim gözümde Allah yolunda mücadele eden herkes kahramandır.

50-Bu mücadelede gördüğüm kadarıyla fedakarlık ön plandadır.

51-Fedakarlıktan fazlasını yaparsak biz de birer kahraman olabiliriz.

52-Kahraman olmak cesaret gerektirir.

53-Ancak Düzen Dizelerinde 9 durumun içine korkaklık yazmadım.

54-Çünkü korku bizim doğal bir duygumuzdur ve hayatta kalmak için gerekli olabilir.

55-Yine de benim çok da onaylamadığım bir durumdur korkaklık.

56- Zamanımızı enerjimizi imkanlarımızı hatta canımızı Allah rızası için feda edebilmeliyiz.

57-Hz.Muhammed(SAV) davasında cesur ve kararlıydı.

58-Dönemin putperest,cahil ve bozuk araplarıyla sabırla mücadele etmiştir.

59-Cesaret deyince Hz.Ali’den bahsetmeden geçmeyeceğim.

60-Bedir’de,Hendek’te ve Hayber’de büyük bir cesaret göstermiştir.

61-Türkiye’nin en büyük kahramanına da değineyim.

62-Atatürk zamanını öğrenmeye feda etmeseydi bugün özgür olmayabilirdik.

63-Atatürk enerjisini kendi zevkleri için harcasa bugün özgür olmayabilirdik.

64-Atatürk elindeki kısıtlı imkanları yanlış kullansa bugün özgür olmayabilirdik.

65-Atatürk Sakarya savaşında attan düşmesine rağmen kumandayı elinde tuttu.

66-Atatürk Conkbayırı’nda askere sadece ölmeyi değil şehid olmayı emretti.

67-Şehidlik de zaten Allah yolunda can vermek değil midir?

68-Allah bizden kudret gayret ve cesaret görmek istiyor.

69-Tarihe adımızı silinmez şekilde yazdırabilmenin yolu budur.

(Bu dizelerde tekrardan bizler için mücadele eden şehit ve gazilerimizi anıyorum.Kabirleri nur,ruhları şad,mekanları cennet olsun.Her insan birer kahraman adayı olarak doğar.Hatta bazı kişilerin zor anlarında yetişir ve kahraman da olabilir.Allah hepimize kendi yolunda iyiliklerimizle ön plana çıkaracak şekilde kahraman olmayı nasip etsin.En güzel süreçler bizimle olsun inşallah.)

( Kuran Dan Esinlenmeler 6.bölüm başlıklı yazı Aliriza. tarafından 13.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.