Çook eskilerden bir yaşam hikayesi benimki,doğmamıştık henüz belki...Babam Kara Bekir ile anam zekiyenin hikayesi...Anlatmıştı bir zaman bu hikayeyi babam.Bin dokuz yüz kırkların hikayesi...Öyle ya yirmi sekiz doğumlu ihtiyar.İlk evladı büyük abim Mehmet kırk dört doğumlu varın hesap edin siz gayrısını...Kız ararmış anası Fatmalı,
Ne etmeli ne yapmalı....Oğlunun da varmış bir yavuklusu... yani babamın.Olmamış bir türlü sevdikleri halde birbirlerini....kader mi desek adına ya da kafaların geriliği mi...Kız sevmiş,oğlan sevmiş vermemiş kızın babası...Bahane dul kadın oğluymuş babam...Babası küçük yaştayken göçüp gitmiş tanımaz anasından gayrısını...
Kaçırmak istemiş kızı,planlar kurulmuş,silahlanmış...olmamış, olmamış...Anlatırken hissettim aşkının derinliğini...Anamın öfkesi almıştı o güzelliğini,derinliğini...Peh dedi bir ara,babama öfkeyle bakıp...Ne diyon sen herif,benim gibisini buldun da bunuyon gayrı...o kim ki dökemez benim elime su...
Anam kızmıştı belli,nasıl kızmasın ki zavallı...Tam oniki evlat vermişte hala gözü dışarda sanıyordu ihtiyarın...Oysa benim ısrarıma dayanamamıştı,dedi evlat arkası yarın...İple çektim de yarını,anlattırmak için bu aşk içinde yaşadıklarını...
Anlattı bir bir...Şimdi toparlayabilirsem onu anlatırım zahir....
Öyle ya yağız delikanlı henüz terlememiş bıyıkları,evde var üçbeş kocakarı...Teyze,hala nine ev sanki darulacuze...Yaşlılar yurdu ya da...Hiçbir anne verir mi böyle birine kızını...Vermediler oğul vermediler derken babamın gözleri buğulu...Son kez buluştum Onun'la kaçar mısın benle diye...Olur dedi ve ben de dedim Aveli'ye...Aveli akrabadan,akran ...Anamdan habersiz çıktım yola...Evleri de yakın karakola...Aveli gözcü hatta eli silahlı,bas desem basar,kes desem keser...Öldürelim soyunu sopunu kaldıralım kızı der...Adam cellat,insan azmanı...Dedim olmzsa bu iş belki gelir zamanı...Meğer o günde misafir olmuş bizimkilere karakolun kumandanı....Eve girdim girmez olaydım,babası şüphelenmiş de çağırmış kumandanı...Aha geldi dedi kumandana elimde silah nasıl kaçtım,kaçmadım sanki kanatlandım uçtum...Biz içeri düştük vesselam...Öylece bu işte oldu tamam...Ben içerdeyken vermiş babası bir göçmene...düğün yapmışlar ,haber vermez bana teyze, hala ,nine...olur ya delilik yaparım,karakolu basarım diye...İş işten geçmişti...Nazlı kuşum elimden uçmuştu...Yapmadığım kalmadı babasına,hatta sülalesine...Evli ikende az girmedim nazlımın koynuna...derken sesi kısıldı babamın...anladım ki ayak seslerini takip eder anamın...
Bir çay daha doldur hele evlat içelim,bak bizi dinliyor anan...Sana herbir şeyi anlatırım birazdan bir tamam... Anlattıkça hüzün basıyordu ihtiyarı,dedim hadi biraz dolaşalım gari...Evin ardında uzun bir yol,hem tarla yolu hem de kasabanın...Açıldık biraz höyük dediğimiz mevkiye gelince...Dedi bak oğul aha şurda yakaladım bir keresinde onun babasını...İçinde yalnız yakalamışken atını ,arabasını...Bağladım işte şu incir ağacına...Döktüm benzini üstüne başına,saçına...Yakacağım diri diri o kafiri...Olmadı,olmadı...yapamadım,kötü yola sapamadım...Nede olsa atası ateşleyip yakamadım...İnsanız ya, insanlıktan çıkamadım...
Sonra çıkardı bir sigara,öfkesini dökerken yıllara...Duman duman çekti içine hasretini...Dedi,oğul işte böyle gelelim ananla tanıştığımız güne...Anan kozanlı bilirsin....
Boşver be baba anamı,sen şu hikayenin tamamı ne oldu anlat hele...Ya sonra görüştünüz mü onunla...Hem de aynı köydesiniz,durabildinmi diğer yanınla...Ne ettin ,ne eyledin çıkınca mapustan...Biraz daha bahis edelim o husustan...Derin bir nefes çekti cigaradan...akşam olmak üzreydi,epeyde vakit geçmişti aradan...Sonra korkar gibi bir ses tonuyla anlatırken..Dedi hemencecik bitsin mi istiyorsun daha vakit erken...
Cigarası duman duman ölümü solurken.Kalktı da babam yerinden...Dedi evlat gel anlatmayım gayrısın,yaralanır kimileri...Fazlada salma rüyalarımı geri...Orda ahhh neler var neler,anlatırsam vallahi yaptıklarıma eller güler....
( Manzum Hikaye Babam 1 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 18.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu