PARA.. PARRA... PARRRA
Bul karayı al parayı çalışMamış bedenlerin tek atımlık zihinsel güçlerinin menzili, kumarı oynatanın, azizliği kadardır..%2lik kazanma oranı şans ve talih oyunlarında sadece komisyon oranı gibidir..
Tanrılaşan para bir motivasyon aracı gibi gözükse de tam defarmasyonun, tek kutsal kırbacıdır..
Diğer bedavacı çalışmayan ama başka çalışanların birikintisine el atmayı meslek sayan define hırsızları 10 bin yıldır bu topraklarda var... Bunların zihin kırıntısı bir işaret, bir toprak yapısı ya da  bir söylentidir.. Tesadüfü bu gelirin motivasyonu yine devasa para hayalidir.. Para hayali arttıkça, zihin fukaralaşır ve gittikçe ahlaksızlaşır.." Aç köpek fırın deler" misali kendi aşiretini, horontasını bile bu uğurda kaybetmekten korkmaz..
Para tanrılaştıkça, kulu köpekleşir.. Kolay paranın, dostu da düşmanı da boldur. Gayrimeşru ticareti bile meşrulaştıran paranın motivasyon gücüdür.. Zehir taciri, karı taciri,silah kaçakçısı hapis cezası alacagı nı yada  yakalandığında  İnfazını n patlayacagını bilir ama yinde yapacağını yapar..
BİRDE asıl güç seçmenin yerine, siyasi partileri esas alan ve bunu paraya tahvil eden cingözler var. Şirket kuracagına parti kur..
-Şirketleşirsen şubeni sen açarsın partiler de her teşkilata bir bey bulunur..
-Şube şirketin de telefon faturanı bile sen ödersin , partilerde her zaman bir ödeyen bulunur
-Şirketi 81 vilayete yayman için bir nesil gücü yetmez.Partiyi 81 vilayete yayman için nefesi güçlü bir hoca yeter
-Şirket te bir sene sonra kazanmadığın paranın vergisini peşin, kazandığının parasını da icra ile ödersin.. Partide devlete lira ödemediğin gibi  bir de sana para verirler
-Şirketde bir mala bağlı kalıp onu geliştirip satmaya çalışırsın.. Partide bütün mallar senin
Avuçlaı patlıyor seni motive edecekler diye
-Şirket de satış odaklı, kar marjlı hareket edersin Partide de  satış var ama oyuna göre adam satarsın.Hükümet olusan özelleştirme diyerek koltuğunu bile satarsın. Zaten köküne para vermemişsindir
-Şirkette iflas edersen sen ve mirasçıların zarar görür particilikte iflas yoktur ama  demir parmaklıklar için illa bir hainlik sebebi bulurlar.
Geriye para kaynağı olarak ne kalıyor?
 Yasal yollardan çalışarak yada miras yolu ile zengin bir akrabandan intikalen düşen miras hissesi..
Çalışmana  rağmen aç kalıyorsan, iş bulamıyorsan, engelli yada yaşlı olduğun için sistemin dışına itilmişsen, çocuklarına okul ve ya sağlık imkanları sunamıyorsan bir şeyler yanlış gidiyordur..
Asgari ücreti senede bir belirleyip, zamları her gün belirleme gücüne kapitalizm denir. 
Kapitalizm vahşeti,sosyalleştikçe azalır..
SOSYALLEŞMEK;
ücretsiz sağlık,
ücretsiz eğitim,
Yaşlı ve engelli desteği
Çocuk desteği
Ucuz TOPLU ulaşım
Ucuz sosyal konutlarla
Doğrudan vergilerle  SAĞLANIR
Lafa, politik belge ve duyurulara bakmaz HUKUKİ METİNLERLE bakılır...
EMEĞİN VE İNANCIN  SÖMÜRÜLDÜĞÜ VAHŞİ KAPİTALİZME HAYIR demek insanlık borcudur..

TORUN HALİLİ
( Para.. Parra... Parrrra başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.