ÖL AMA TARLA SATMA...

Tarla ,dogdugun coğrafya ya çocuklarının doğduğu coğrafyaya bağlılıklarının anahtarıdır..
Yurt dışında yaşarken ister yabancı isterse bulunduğu ülkenin vatandaşı statüsünde  ol"Türk olman"   mülteciye eşdeğer gorunmen için yeterlidir..
Tarla senin bu aşağılayıcı uygulamalara karşı bile koruyucu kalkanındır,Belediyenin kaldırdığı buyuk şehir belediye çalışanının  bir kac kişilik cenaze seronomilerinin sahipsiz ,garipler mezarlığına karşı da geçmişine bıraktığın bir nottur..
Cezaevine düşsen yıllar sonra çıksan iş gücün kalmasa bile sana aş ,sana is olan yegane varlık senin tarlandır..
işinden olsan,eşinden boşanan yersiz yurtsuz kalsan bile tarla sana yurt olur,yeniden başlangıç olur...
Anadolu cografyası tüm tarım çeşitliliği ve geliştirdiği üretim modelleri ile insanlığa tarih öncesinden beri Örneklik yapmıştır..
Sana da her halde.hic bir şeyin kalmasa bile bir dilim ekmek olacaktır...
Yanlıs miras hukuku uygulamaları, özellikle Karadeniz de 3 donume 300 hissedarı olan tarlalara dönüşsede yer seni bekliyor.. Yanlışlar düzeltilir ama "yanlışın yanlışla "düzeldiği görülmemiştir..
Ülke finans yönetici ve yonlendiricilerinin tercihi olarak "yabancılara gayrimenkul satışlarındaki "sınirlarin genişletilmesi derya kuzusu tarlalarımıza pisik gözlü,sarı benizli, kişileri doldururken uzun etekli şallı heriflerde arazilere konar oldular.. 
Türk Dünyasının kaderi Sürgünler ve göçler olmuştur.İs icabı savas icabı ihtilaller neticesinde bu olaylar iradi veya irade dışı gerçekleşmiştir.Toprak ve toprağa bağlılık ister iradi ister irade dışı olsun göçlere isyanın adıdır..Mnacurya ya kadar sürgün yiyen Kırım Türkleri,Japonya da Kore de kurdukları mescid ve camilerde vakıf nizannamEllerinde varlıklarını surdurmuslerdir.Zamanında Fakir Kore ye ticaret modeli olmuslardir..Bolşevik ihtilali olmus memleketi zorla apar topar 24 saatte terk ettirilmiş,Kacan is icabı Mancurya da bulunanlar japonya egrmenligindeki Kore ye.gecmisler ve Japonya nın Buyuk Asya projesinde yer almışlardır.. 1950 den sonra Kore de devrim olmus savas olmuş kimisi ABD kimiside Türkiye ye gocetmistir.Tipki Bulgaristan dan Türkiye zorunlu göçe tabi tutulması özgür ortam doğması sonucund tekrar topraklarına donmesi gibi.Turksuzlestirilmeye calisan Kırım yeniden ve devamla Turk yurdu olarak kalmaya devam edecektir.
1960 sonrası iradi goc olaylarından birisi de Almanya ya gidenlerimizdir..Bir çoğu toprakla bağını kesmemistir..Yasadigi topraklara ev yapmis dam yapmıştır.. 3.nesil protest müzik tarzı ile bağını devam ettirmeye çalışırken Turk Devletinin bu çocukların Almanlastirma çabalarına karşı toprağa sadakati dedelerinin yasadigi yerlere düzenleyeceği konaklamalı dönemsel periyodik gezilerle Alman politikalarına cevap vermelidir..
Unutmak yok olmaktır.. Yok olan sadece unutulan değil ggeçmişiile bağını koparan açısından da geçerlidir.. 
İsrail kuruluş şşartları baktığınızda;satın alarak toplanma ,satmayanlari terör eylemleri ile korkutarak terk ettirme,fakir yahudilere mülk edindirme vakfı araciligi ile arazi sahiplenilmek seklinde ol mus ve 4500 yıl oradan oraya azınlık psikolojisi ile hareket edenler toprağa sadakatlerini asla yitirmeyerek nesiller sonra bile varım diyebilmistir.
Buyuksehirlerin kot altı,güneş gormez yerlerine emekli oldukları halde kendilerini esir edenler,memleket toprağına sadakati gostermediklerinde akıbetleri kendilerinin degilse bile gelecek nesillerinin sahipsiz mezar tası olacagı  kaçınılmazdır.. Mezar taşları,yoklukdaki varligın habercisidir..Memleket dışı olanlar ,zincirden kopmuş baklalardır. Kayıp taslardir..
Öl ama asla tarlanı satma..

 

( Öl.ama Tarla.satma başlıklı yazı HALİLİ tarafından 30.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.