Emeği ve doğruluğu baş tacı etmek adına

Yazılar ve yorumları iyi analiz etmeli

Jüri değerlendirirken varabilmeli tadına

Nazımın da nesirin de nitelikleri yetmeli

 

Ben sana etkili yorum sen bana etkili yorum

Bazen nadiren olsa da maalesef böyle durum

Sponsor der ki; “ yemezler “, bu şiir açık oturum :)

Karşılıklı paslaşmalar nihayetinde bitmeli

 

Ödüllerden birisi de en fazla eser ekleme

Üç beş satır yazılarla sakın ha bizi kekleme :)

Ivır zıvır paylaşımın karşılığını bekleme

İşbu hassasiyet ile katılım adil gitmeli

 

Amacımız pırıl pırıl üyeleri desteklemek

Alıntı çalıntı şiir yazanları köteklemek

Enaniyete soyunan cingözleri kösteklemek

Hakka uygun seçim için tüm haksızlıklar yitmeli

 

Sadece şekil şartına uymak da bir yere kadar

İş işten geçtikten sonra aymak da bir yere kadar

Gelişmemiş sorumluluk duymak da bir yere kadar

Biz bize dürüst olmazsak, bilmem başkaca n’etmeli?

 

MCU

 

 

Dün bir ara dikkatimi çekti etkili yorumlar sayfasına girdim, sitede mevcut sizler de girebilirsiniz. Her sayfada 20 yorum var ve 50 etkili yorum sayfası var, hemen hemen Kasım ayının başına yani yarışmanın başlangıcına kadar gidiyor. Her sayfada da bazen 4-5 bazen 7-8 tane birer ikişer satırlık etkili yorumlara tanık oldum. “ harika bir şiirdi… çok güzeldi…” gibi gibi. Hatta hemen alt alta karşılıklı etkili yorumlara da rastladım. Yani son 1.000 etkili yorumun neredeyse 200-300 adeti böyle. Bir de şiirden bir kıtayı yoruma kopyalayıp yapılan yorumlarda da baya bi etkili yorum var. Diğer taraftan benim ve site yönetiminin yaptığı etkili yorumları da hesaba katarsak neredeyse yarıdan çoğu yarışma dışı kalacak etkili yorumlar. Zira ben ve site yönetimi yarışma kategorilerinin dışında kalıyoruz. Madem bir amaca yönelik yarışma düzenledik etkili yorumlar başlığında da amaca uygun bir şekilde etkili yorum haklarının yarışmaya dahil üyeler kapsamında kullanılması çok daha mantıklı olacaktır.

 Yine çok sayıda üçer beşer satırlık ve aynı kişilere ait nesirler, şiir bölümünde paylaşılan ikişer üçer satırlık şiir adı altında paylaşımlar var.

 Jüri üyelerinden istirhamım – kağıt üstünde tüm şekil şartlarını yerine getirmiş olsalar da - tüm bu paylaşımların yarışma dışında tutulması ve ödüllendirilmemesi. Zira amacımız kesinlikle ve kesinlikle edebiyata gönül vermiş, gerçekten tüm site faaliyetlerine ciddi katkı sağlayan şiir emekçisi, nesir emekçisi, yorum emekçisi, ezcümle sosyal paylaşım emekçisi arkadaşlarımızın bu faaliyetlerinin karınca kaderince ödüllendirilmesidir.

 

Saygılarımla,

 

Mehmet Çağatay Ünlütürk

 

( Şiir Yarışmasına Dair başlıklı yazı MCU :) tarafından 10.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.