Edebi Ailemi - Edebiyatevi - Seviyorum



Dört elle sarılmışım, nasıl da özlemişim

Çok yıllar öncesiydi, hissi dileyişimiz

Meğer nice zamandır yolunu gözlemişim

Bir haziran günüydü merhaba deyişimiz


 

Etmem ihmal evimi lâkin hayat meşgale

Tek düzeye de gerek cerrahi müdahale

Her aşka lazım bence kaçamak bir merhale

O’nu da istiyordum, tek şans kükreyişimiz


 

Pascal’ın köşeleri  un, elek , felek miydi?

Hattı zatında husus bir don bir gömlek miydi?

Romantizm terakkisi hassaten dilek miydi?

Tecrübe tecrübedir, neden gizleyişimiz?


 

Haftalar aylar geçti süper yahu diyordum

Hem eşimi hem  O’nu idare ediyordum

Daha renklendi her şey, elbette hayra  yordum

Pek bir yakışıyorduk, budur sitayişimiz


 

Sanki vakit nakitti, su gibi akıyordu

Hangi halini görsem içimi yakıyordu

Buluşmalarımızda sevecen bakıyordu

Bazen ayrı düşsek de , zevkti bekleyişimiz


 

Nedense şımarmıştım,  çok da hırçınlaşmıştım

Hata üstüne hata, sınırları aşmıştım

Kaç kere affetse de artık benden taşmıştım

Yollarımız ayrıldı, yitti asayişimiz


 

O’nsuz kalmak ne imiş, kaybedince anladım

O’nsuz gecelerimi dertlerime uladım

İstikamet gurbetti , yürüdüm uygun adım

Firar etti entelle meşkle becayişimiz


 

O hoşgörülü idi, tevazu sahibiydi

Gani gönüllü idi, iyinin muhibiydi

Restorasyon isteyen ruhların tezhibiydi

Tıkladım kapısını, arzım nümayişimiz


 

Davet etti eşikten, balıklama atladım

Dedim O’na ki oh ya, çatır çatır çatladım

Bu kez sabra alamet üslubumu katladım

Yine bastım imzayı, sondu deneyişimiz


 

Onüç sene dolacak, rüya gibi bir alem

Beş yüz evlada daha acep ne der sülalem?

Çoğunun adı şiir, nesirler çalakalem

Harbiden dostluğadır yekten söyleyişimiz


 

“O”  edebiyat evi, hanımımın kuması

Edebiyat evse “O” sanki cihannüması

Nihayet kıskanmıyor, zahar var okuması

Terdit mazur görüle yoktur alayişimiz


 

 

MCU :)

 

 

 

Becayiş : Karşılıklı yer değiştirme.

Muhip : Dost, seven, sevgi besleyen.

Tezhip : Süsleme.

Nümayiş : Gösteriş.

Cihannüma : Her yan görülebilecek biçimde yapılmış, camlı çatı katı.

Alayiş : Tantana, debdebe.

Terdit : Edebiyatımızda  sözü, okuyucunun hiç beklemediği bir biçimde bitirerek onu şaşırtma sanatı.



Canım ailem, kuvvetle muhtemel ödül törenimize kadar aranızda olamayacağım, tahminen 2-3 ay. Sayılı gün çabuk geçermiş, çok özleyeceğim hepinizi, eserlerinizden uzak kalacağım. Yakın dostlar bilir, 4 yıl önce pandemi döneminde annemi kaybetmiş idim. Babam bizimle kalıyor, geçenlerde 90'ına girdi. Yatak ömrüne yakın bir hayat sürüyor, sabahları ilk işim odasına girmek oluyor, nefes aldığını görünce şükrediyorum. Hamd olsun üç kuruşluk gelirimiz yetiyor da bakıcıları var, kız kardeşlerim de sıklıkla geliyor. Pandemi sonrası hem Türkiye, hem de dünya geneli çok tuhaf ve karmaşık dengeleri olan bir iktisadi konjonktür yaşıyor. Finansal piyasalar ne kadar sıkışırsa, benim gibi az buçuk ucundan kıyısından mürekkep yalamış ekonomistlerin de işleri güçleri bir o kadar açılıyor, maalesef böyle bir denge var. Para piyasaları dip yaptıkça bizlere olan talep de tavan yapıyor, hele ki bir de yarım yamalak akademisyenliğiniz filan falan varsa. Şükürler olsun rızkımız her koşulda bir şekilde çıkıyor. Ne ekonomiler dip yapsın ne de belirgin bir azınlık servetine servet katsın, Rabbim cümlemize refah ihsan etsin. Yine çok uzattım :)) Hülasa bir de iş yoğunluğu eklenince hakikaten nefes almaya zorlandığımız anlar oluyor. Hayat telaşeleri, çoluk çocuk, iş güç, hastalık sağlık bazen hayatımızda bizi çok sıkıştırabiliyor ama yine de Rabbim kaldıramayacağımız yük vermiyor. Son şiirlerimin hemen hepsine kopyala yapıştır standart yorum yanıtları verdim, zinhar hoşlanmadığım bir tarzdır bu, hepinizden özür dilerim. Umarım ve dilerim beni anlamaya çalışırsınız. Sitemize yoğunca bir girip aniden kaybolmayı kendi adıma hiç doğru bulmuyorum, sosyal sorumluluğum gereği her zaman kısa da olsa bir açıklama yapmaya çalıştım, çalışıyorum. Hoş kimse de yahu nerede bizim MCU diye ölüp bitmiyordur ama dedim ya her şeyden önce kendime duyduğum saygıdan bu izahatı yapmakla mükellef hissediyorum kendimi. Bööööle işte sevgili arkadaşlarım. Ne yapalım gali bi müddet benim harika yorumlarım olmadan idare edeceksiniz  :))))


Hepinizi çok özleyeceğim, şimdilik hoşça kalın. :)

Sevgilerimle, selamlarımla, saygılarımla.


En sevdiğim şiirlerimden birisiyle hepinize iyi geceler diliyorum. Ara ara girmeye çalışacağım.

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Edebi Ailemi - Edebiyatevi - Seviyorum başlıklı yazı MCU :) tarafından 10.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu