KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net         

 

 

ÜLKEYE KATMA DEĞER SUNANLAR

 

             YENİ KONYA GAZETESİ Köşe yazımda; “Hepimizin bu Vatana Borcu var” başlığında hepimizin mutlaka bir şeyler yapması gerekir demiştim. O yazımdan kısa bir hatırlatma;  

           “Her birimizin; ekmeğini yediği, suyunu içtiği, havasını soluduğu, toprağında gezindiği, her türlü nimetinden faydalandığı… bu cennet vatana borcmuz var. Eğer bu borcu yerli yerince ödemezsek hem Allah nezdinde, hem de insanlar nezdinde sorumlu oluruz.

             Herkes  istisnasız olarak, amasız, fakatsız, şartsız albayrağın altında özgürlük içinde yaşıyorsak, elimizi taşın altına koymaya mecburuz. Nasıl ki atalarımız bu toprakları bize vatan kılmak için şehit oldularsa, kanlarını seve seve sebil ettilerse, bir karış toprağını düşmana vermedilerse… bizim de aynı yolu izlememiz hem imani ve hem de insani görevimizdir.” (31 OCAK 2023 Tarihli köşe yazım.)

            ……………………

  Eksik değil, eksik de olmayacak vatansever, ülkesine hayran, elini değil gövdesini taşın altına koyanların sayısı. İşte bunlardan yalnız bir tanesinin hikayesini birlikte okuyalım;

 Hava Harp Okulu Uçak Mühendisliği Bölüm Başkanı Emekli Albay Cemal Öksüz anlatıyor:

2003 yılında Selçuk Bayraktar elinde küçük bir uçakla bize geldi. Amerika'da okumuş, yüksek lisans yapmış ve babası Özdemir Bayraktar da elinden gelen bütün desteği vereceğini söylemiş, bir Karadenizliler grubu var, babasını oradan tanıyorum, Selçuk bize bir sunum yaptı. Sonra öğrenciler özel bir sunum daha istediler. Harp Okulu Komutanına çıktım. Zorla akşam yemeğinden önce yarım saat bir konuşma izni alabildim. 18:30-19:00 arası bir konuşma yapacaktı. Konuşma saat 22:30'a kadar sürdü. Öğrencilerin çok az bir kısmı yemeğe gittiler. Etüde gitmediler. Selçuk yıllarca hava harp okulunda öğrencilerin abisi oldu. Özdemir Bayraktar cebinden masraf yaptı öğrenciler için projelere katkıda bulundu. Hani rekabet diyorlar ya, tam tersi, bir sürü insana bir şeyler yapsınlar diye katkıda bulundu. Laz damarı vardı. Söz verdi mi tutardı. O sözden bir adım geri atmazdı. Para almayacaksa almazdı. Almadı. Özdemir Bayraktar'ın elinde İHA çalışmalarıyla ilgili 100 sayfalık bir kırmızı defteri vardı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı istemiş. "Verme" dedim. "Söz verdim" dedi. Verdi. Sonra pişman olmuş. Bana geldi. Yabancı birileri ile ortak bu işi yapmak istediklerini söylemiş. Ama Selçuk başka. Okulda, dağlarda komutanından askerine bu işi tarif ediyor, çalışıyor, öğretiyordu. Hepsini damat olmadan önce başardı.

Damat olduktan sonra ne oldu biliyor musunuz?

Ankara'da bir otelde davetteyiz. Rahmetli Özdemir Bey bir albaya şunları söylüyordu:

"Komutanım, Selçuk şimdi dağda askerle, mevzide, güneydoğuda askerle beraber terörist takibinde, ayakta duramıyor, hasta hasta gitti. Ölecek çocuk. Kendisini işinden ayıramıyoruz. Belli etmeden ne olur suyuna çorbasına ilaç koyun azıcık kendisine gelsin."

İlaç içiremiyorlar çocuğa görevinden uzak tutup.

Damat iken oluyor bunlar.

Bazıları kolay sanıyor.

Kolayca karalama yapıp iftira atanlar ise bu meseleyi ve bu davayı asla anlayamazlar.

Kim ne derse desin; Selçuk Bayraktar son yüz yılın üç büyük mücahidinden biridir.

 

Yiğitler Tanıdım!

 

Tarihte nicesi gelip geçtiler,

Allah’a yol bulan yiğit tanıdım,

Zalimi kurşunla delip geçtiler,

Hak rızası alan yiğit tanıdım!

 

Oku mazisini düşün dünleri,

Dostça kucaklayın yıkın kinleri

Unutulmasın hiç büyük ünleri,

Kula aşkla gülen yiğit tanıdım!

 

İslam anlayışı birer Ensar’dır,

Gönüller sultanı ehil unsurdur,

Yıkılmayan kale çelikten surdur,

Meşk tadını bilen yiğit tanıdım!

 

Durmuyorlar asla veren el için,

Rahat etmiyorlar varan yol için,

Merhamet timsali saran kol için,

Gözyaşını silen yiğit tanıdım!

 

Terörü öldürür Hak aşkı için,

İnsanı güldürür ak aşkı için,

Sevgiyle doldurur halk aşkı için,

Sevgilerle dolan yiğit tanıdım!

 

Mevsimler dört iklim dolaşırlar hep,

Can pervanelerle buluşurlar hep,

Tüm kalplere girer anlaşırlar hep,

Cana şifa olan yiğit tanıdım!           
( Ülkeye Katma Değer Sunanlar başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 2.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.