GÖL
Su rengi ve sesi ile bulunduğu mekana sağladığı yeşillikler, bazende sırtını dayandığı dag ve tepelerle insan ilham,ihsan kaynağı olur.. Su varsa hayat vardır..Birikmis Su dogada maliyetsiz olarak varlıgi ile çevresine ekolojik sisteme hayat verir..Bugun cılginlasan tüketim beraberinde getirdiği teknolojik gelisim ,aritilmis sehir sularının, drenajlı yönlendirme ile arıtılmış yağmur sularının, hane ici kimyasal karışmamış  sularin ayrı yöntemlerle tahliyesinin bir kanala bağlanması ve bu kanalın var olan göl,gölet eski kurumuş göllere bırakılması dogaya olan borcun ödenmesi anlamına gelir..  
1984 yapımı Ömer Kavur filmi ya da Brooks Shields in muhteşem görüntülerinin yer aldığı filmi de bu yazdıklarınızın yanında eglencelik olarak yer alır..
Göl kurursa ne olur?
-Göçmen Kuslar ve balıklar yok olur..
-Sulanan vahşi hayvanlar yeni kaynaklar arar..Yasam alanlarini tehdit eder.
-iklimi yumuşatır soguk ve sıcak kıran ortam gölle birlikte yok olur..
-Toprak üstündeki megatonluk güç,ortadan kalkar.
-Suya doymuş toprak ,yer altı su kaynaklarini korur.. 
-Acımasizca sulamada kullanılarak oluşacak toprak ici boşlukları(obruk misali) engeller.. 
-Daglardan gelen sel sularına tampon olur
-Nehir kenarına yakin yerlerde ise aşırı kış yagışlarında  taskinliklara  engel olur..
1950 ABD nin içimize duhul etmesi ile sıtma gerekcesi ile bataklık benzetmesi ile Göllerimiz kurutulmustur..
Kıracliga mahkum edilenler ,fakirliğe de mahkumdurlar.. Fakirliğe mahkum edilenler göç kurbanı adayıdır.. Göc demografik yapı dizayninda kullanılan yöntemdir.. 
AMİK GÖLÜ,neden kurutuldu?GölMarmara gölü kururken neden herhangi bir kurtarma operasyonu yapılmadı? Karapınar da bulunan göl kurumaya mahkum edilirken  Konya nin diger gölleri Konya lı köylüyü açlığa mahkum etmeyecek mi ?
Kurutulmuş Amik Gölü'nün  intikamı korkunç oldu..
Devlet sadece insanını degil taşını toprağını ve depreme tampon gölünüde korur..

Torun Halili
( Göl başlıklı yazı HALİLİ tarafından 22.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.