Siz de zaman zaman cep telefonlarınızda İnternette, rastladığınız bu mesajlara bakıp da kendi kendinize test yapıyor musunuz? Ben yapıyorum, yaptıkça da bunalıma giriyorum. İşin içinden bir türlü çıkamıyorum... Çıkan varsa söylesin...


Mesajlar gayet açık ve anlaşılır. Sonucunda ise nasıl bir duruma gireceğinizde o kadar açık ve net ki inanamazsınız, inansanız bile inanmak istemezsiniz. On on beş tane tavuk resmi ve altındaki cümle aynen şöyle ''Sadece süper zekiler resimdeki farklı tavuğu 8 saniyede bulabiliyor.'' Desene b...ku yedik... Baktım baktım, ben bulamadım billahi... Ne sekiz saniye, ne on sekiz saniye, mümkün değil, bulamadım. Ahan da benim zeka demek ki bırak süperi, normal bile değil, normal altı... Bu normal altı zekamla toplamda üç bine yakın da öykü, deneme, şiir yazmışım...


Yine benzer bir materyal... Soru şu ''Resimdeki hatayı bulabilecek kadar zeki misin? Sadece IQ seviyesi 160'ın üstünde olanlar, bulabiliyor.'' mesaj aynen böyle... Devam ediyor ''Kar yürüyüşü eğlencelidir, ihtiyacınız olan tek şey zihinsel ve fiziksel olarak hazırlanmak. Bilişsel yeteneklerinizi ve görsel keskinliğinizi 18 saniyelik sınırlı süre içinde test etmek için, bu mücadeleye katılın.'' Dede ve torun, bir de köpekleri var yürüyorlar karda, resimde yanlış olan bir şeyler var. Soru şu, bu resimde gizli bir hata varmış da onu bulacakmışız. Bulamadık mı IQ, zeka seviyemiz, yerlerde sürünüyor demektir...


Bazı bazı benzer harfler koyuyorlar. Seksen tane Y harfi içinde bir tane V koymuşlar, onu bulmanızı istiyorlar bir kaç saniyede... Buldunuz buldunuz, beş saniyede, bulamadıysanız yandınız demektir. Sizin zeka normal altı, hatta normal altınında altı...


Sakın bunlara takılıp kafa yormayın, zekanızı sorgulamaya kalkmayın derim. Ayrıca psikoloji biliminde zeka sınıflandırmaları vardır, sosyal zeka, matematiksel zeka, pratik zeka gibi... Beni çok sinir ediyor bu sosyal medyadaki paylaşımlar. Diyeceğim o ki bunlara kafanızı takıp da ''Ooooof ne kadar aptalım.'' ya da tam tersi ''Vayyy be ne kadar zekiyim'' algısına kapılmayın.'' Sizin işiniz gücünüz yok mu başka hemşerim? Milletin zekasından IQ' sundan size ne yahu!

( Ühüüü Süper Zekiii Değilim Beeen Ne Kötü başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.