Klişe arabesk sözlerle durum izah edip enerjimi daha da düşürüp, dibin dibini hissettiğimi fark ettiğimden beri mizaha başvurmaya başladım. (Hayır bir faydası da yok, sıfıra sıfır, elde var sıfır. Sabahtan akşama kadar dedikodu yapan teyzeler nerden buluyor bu tükenmez enerjiyi, vallahi helal olsun.) Tavsiye ederim. Gerçekten antidepresan etkisi veriyor. Aksi hâlde panik atak, anksiyete krizi, astım falan derken ömrümün yazını kışa çevireyazıyordum sayın okur. Hayat zaten yeterince melankolik hem de geldiğimiz bu son noktada. Vallahi melankoli rüzgarına bir kapılırsak savrulur gideriz. İyisi mi vârolan sağlığımızı korumaya çalışalım. Yükseklerde gözümüz yok Allah'a şükür. Annem de öyle diyor. "Kızım hâline şükret, ya ayağın olmasaydı, gözün görmeseydi, kulağın duymasaydı, kaza yapıp yataktan kalkamasaydın, aç olsaydın açıkta kalsaydın, Allah korusun amansız bir hasta olsaydın, anan baban sağ olmasaydı, yemek yiyemeseydin, başını sokacak evin, yuvan olmasaydı..." Allah ta benim belamı vermesin. Benimki de dert mi be. Doğru tabi. Neyse yaklaşık 10-15 metrekare odamda hayatı sorgularken düşüneceğim bunu. Doğru... Zaman geçtikçe işsizlikle insan psikolojisi arasındaki negatif ilişkiyle beraber "yaşanmadan geçen yıllar utansın" diye de bir şarkı tutturuyorsanız tebrikler. Muhtemelen eğitim-öğrenim hayatınızı gözünüzün önüne getirip "Okurken hiç bu kadar etkisini hissetmemiştim" diyebileceğiniz derinlikle beraber toplumla, dolayısıyla başka koşullarda asla bu kadar yakından tanıyamayacağınız yurdum insanıyla tanış olmaya hazırsınız. Gazanız mübarek olsun. "Milletin ağzı torba değil ki büzesin Pakize? Ama elimde altın bileziğim olsa büzebilirdik pek tabii ki. Bizimki altın değil bakma ondan büzemiyoruz. Ağzı büzüşesiceler."
( Ağzı Büzüşesiceler başlıklı yazı yonca-y tarafından 6.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.