Yahu dedim kızım sen yalnız değilsin. Ağzından yel alsın. Senin okurların olacak, olmalı. Yarın/lar/a eserler bırakmalısın. Güzel anılmalısın. Hatırlanmalısın. "Âvâzeyi bu dünyaya Dâvud gibi sal. Bâkî kalan bu kubbede bir hoş sadâ imiş." Düşünme, tutulur mu tutulmaz mı, okunur mu okunmaz mı... Ne demişler: "İyilik yap denize at, balık bilmezse Hâlik bilir." Üstüne düşeni yap, evet. Seninki hayal olmaktan çıktı çünkü. Belli, yazmadıkça ömrünün sonuna kadar kendiyle savaşan filozoflar misali varoluş sancıları çekeceksin. Allah'ın adını verdim yaz, kurtul. Dök içini... Ne diyordu "paran varsa insanlar seni tanır, paran yoksa sen insanları tanırsın." Hayatın özeti, işte bu. Meğer tanış olmak bu kadar keskin koşullara bağlıymış ta jeton henüz düşmeye başlamış bizde. Düştüğü gibi de yazmaya koyuldum. Ah şu pis para yok mu pis para; insanın toplumca algılanış tarzında bu kadar değişim ve dönüşüm etkisi yaratan bir başka araç daha görmedim. "Para saadet getirmez" diyenlere selam olsun. Üniversite kitabımızda "para mutluluk getirir mi?" Başlıklı makaleyi hatırlıyorum bu yazıyı her okuduğumda. Getirir yahu getirir. Tıpkı işimize gelmediği için görmezden gelmeye çalıştığımız birçok gerçek gibi bu gerçeği de görmezden gelmeye çalışmasak mı? Çünkü zaman itibariyle anladım ki, gerçeklerle ne kadar erken yüzleşirsek o kadar hayrımıza işliyor hayat. Gerçi insanlardan da insanlıktan da bir tık soğuyabiliyoruz. Ziyanı yok sayın okur. Biz yine de tatlı yalanlarla kendimizi avutacağımıza acı gerçeklerle yarınlarımızı şekillendirelim; inanın bu çok daha pragmatik. Yalnız gerçekler de bizi her yerde suratı sirke satan, nemrut yüzlü, çenesiyle ağzının bir tarafı yukarı evrilen, gözleri aşağı devrilen her biri aynı fabrikadan çıkmışçasına birbirine benzeyen bir yığına döndürmeye, aman ha! Aman diyeyim...
( Aman Diyeyim başlıklı yazı yonca-y tarafından 6.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.