MERCiMEK BEYiNLi...


...Özellikle yurt dışında yaşayanlar, gayet iyi bilir.. Almanya da,  sözlü hakaret (beleidigung) İtibar zedeleme (rufmord) ve acı parası (schmerzesgeld) adı altında günlük peynir ekmek gibi davalar açılır. 

Kırmızı lambada beklerken yan sürücüye," kör müsün?  deli misin?" gibisinden bir hareket çekerseniz, kafadan 2000-5000 Euro'nuza mal olur. Ya da yanılıp bir orta parmak hareketi çekerseniz.. ki sürücünün yanında da hali hazırda bir şahit' i  varsa,       vay halinize...

Parmağınızı daha indirmeden, parayı ayarlamaya başlasanız iyi edersiniz. 
 
Ama davayı açan, gerçekten mercimek beyinliyse, üste para alarak, kurtuluş zaferinizi kutlarsınız.
.
Günlerden bir gün,  
Ayşe;
İşyerinde kendinden daha kıdemli bir çalışan olan Sabine' nin , hayati tehlike arz edebilecek açıklarını yakalar, ve odasına dalar.. 

-Sabine hanim, hastalarımızdan Maria hanım, sadece soğuk algınlığı için gelmişti, fakat diz kapağı  için çinko bandı tedavisi de yapıldığı seklinde kayda geçerek  arşivlenmiş, sanırım hasta teşhis kayıtlarını karıştırdınız der..

Sabine oturduğu masada istifini pek te bozmaz,  gözlüğünü indirerek ters ters bakar..
 
-Hayır karıştırmadım. Bu muayenehaneye para girişi sağladım. 

Ayşe'nin nutku tutulur.. 

-Nasıl yani anlayamadım, siz sağlık kasalarını mı  dolandırıyorsunuz?
 ..İllegal yollarla para girişi sağlayarak sağlık kasalarını  dolandırmanızı bir   geçelim,  bu hastalar ileride özel sağlık sigortası yapmak istediklerinde, hastalık geçmişlerine  olmayan tedaviler işlenmiş olduğu için, yüksek meblağlarda sigorta ödeyecekler!.. Fakında mısınız? *

Sabine sessiz ve umursamaz davranır.. 

Ayşe, 
-Anlamak istemiyorsunuz galiba ama şuan çok büyük bir suç işliyorsunuz der.

Sabine, elinin tersiyle hafif aşağılayıp "gidin" hareketi yaparak," işinize bakın" der.. 

Bizim Ayşe,, durur mu? Durmaz!

Masasına doğru eğilerek "mercimek beyinlisiniz" der. 
Tüm diyaloglar Almanca gelişirken, 
Ayşe'nin  anadili Türkçe, hakaret etmesiyle oda buz kesilir. 
"Wie bitte"," anlamadım" der Sabine. 

Ayşe, masaya biraz daha eğilerek, Sabine' nin yüzüne doğru nefesiyle birlikle " mer-ci-mek beyinli"* der ve odayı terk eder. Sabine'nin burnuna Ayşe' den alabileceği 5000 Euro sözlü hakaret parasının kokusu çoktan gelmiştir,, 

Almanya'da posta kutunuza sarı zarfta bir mektup gelmişse, ki bahsettiğim sarı;  hatırı sayılır güzel bir civciv sarısı. Biraz hayal ederseniz zarfın üzerinde minik minik civcivler bile görebilirsiniz..  ya polisten ya savcılıktan yada icra dairesinden gelmiştir. 

Günlerden bir gün ilk defa böylesi güzel civcivli bir sarı zarf Ayşe'nin posta kutusuna pıt diye düşüvermiştir. 
Ayşe eli ayağı titreyerek, civcivleri incitmeden zarfı acar.. 

Konu: Hakaret davası

 Sayın Ayşe hanım, ....tarihinde Sabine hanıma "BEZELYE BEYINLI" "Erbsen Hirn "diyerek hakaret ettiğinizden dolayı 13.06.2024 tarihinde görülecek olan hakaret davasına davetlisiniz..Falan filan,, 
 
Ayşe bir kahkaha patlatır, tüm civcivler pırr.. 

Ve dava günü gelir çatar. 
Herkes yerinde hazır ve nazır.
Hakim iddianameyi Ayşe'nin yüzüne okur, ve arkasından hemen sorar, 

Sabine Hanıma Erbsen Hirn "bezelye beyinli"  dediniz mi? 

-Hayır efendim kesinlikle demedim. Erbsen bezelye demektir, der Ayşe. 
 
Hakim: Sabine'ye döner, bezelye beyinli dememiş.. 

Sabine: kekeleyerek, be, beze, bezele gibi bir şey söylemedi,
-Me ile başlayan bir şey söyledi, hemen Google çeviriden baktım, bezelye beyinli yazıyordu. 

Hakim tekrar Ayşe'ye döner,
 
Me ile başlayan hakaret içerikli kaç kelime var dilinizde? 
Dilimiz çok zengindir Hakim bey,  -me ile başlayan 862 tane kelimemiz vardır.. Fakat davayı açan karşı taraf olduğu için,  -me ile başlayan hakaret içerikli olduğu iddia edilen kelimeyi, Sabine hanımın hatırlaması gerekir.. 
Ben bezelye beyinli demedim, demiş olsaydım da, bu durum da galiba lütfetmiş olurdum der Ayşe. 
 
Hakim, Ayşe'nin bu ince göndermesine gülümser.. 

Gereği düşünüldü. TAK! 
Herkes ayağa Kalkar. 
Sabine, Ayşe'ye iftira atmaktan 5000 Euro ceza öder. tüm mahkeme masrafları da Sabine 'ye kalır.. 

Bazen yanlış anlaşılmak hayat* kurtarır!!!     :)



*Fakında mısınız?: Her ne kadar yukarıdaki yazı kurgu* olsa da, belirli aralıklarla sağlık sigortanızdan
 " hastalık  geçmişinizin"  dökümünü isteyiniz.
*hayat: Kayıtlardan habersiz mağdur hastalar!
*kurgu: Yukarıdaki yazı %95 gerçek hayat hikayesinden esinlenerek yazılmıştır.
*mercimek beyin: Linsen Hirn

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Elvin Öksel


( Mercimek Beyinli... başlıklı yazı Elvin Öksel tarafından 13.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu