Yalancı Çoban
Bildiğiniz üzere ilkokullarda bizlere yalan söylemenin zararından bahseden bir masal vardı. "Yalancı çoban" masalı.
Yalan, elbette kötü bir şey. Yalancılık, tehlikeli bir hastalık. Önce bu masalı hatırlayalım isterseniz:
Köyün birinde yalancı bir çoban varmış. Köylülere birkaç kere sürüsündeki koyunlara kurt yaklaştığını söyleyerek onları telaşlandırmış. Bir gün çobanın koyun sürüsüne gerçekten kurt dadanmış ve köylülere haber verince, sürekli yalan söylediği için bu kez çobana inanmamışlar. Çoban da bu yalancılık huyu yüzünden nihayetinde zarara uğramış.
Bu masalla ilgili sınıfta bir düşüncemi formüle edince, ilkokul öğretmenimden okkalı bir tokat yemiştim. Zaten bugüne kadar ne çektiysem de kopası dilimden çektim.
Neden mi? 
Demiştim ki: 
"Ya koyun sürüsü köylüye ait olsaydı? O zaman, yalanın cezasını köylüler çekecekti."
Bu masalı gündeme neden geri getirdiğimi de bilmiyorum...
Ama her şeye rağmen yalancılık çok kötü bir alışkanlık.

_/' İbrahim Halil MANTIOĞLU '\_
( Yalancı Çoban başlıklı yazı İbrahim Halil MANTIOĞLU (TÖVBELİ) tarafından 17.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu