PARADİGMA GELENEĞİ

 

Bir gün ormanın kralı aslan boğazını üşütmüş... Dolayısıyla sesi kısılmış... Aslan, ormanda gözüne kestirdiği birkaç hayvanı huzuruna çağırmış...

 

"Hastalığım düzelene kadar bana içinizde sesi yüksek çıkan biri lazım... Ben, ormandakileri huzuruma çağıracağım zaman ağzımı kıpırdatacağım; arkamdan biriniz bana dublörlük yapacak!.." demiş ve nihayet birini seçmiş...

 

Ertesi gün aslan, ormanı huzurunda toplamaya karar vermiş ve ağzını kıpırdatmış... Dişi aslanın yavrusu, annesine; "Anneciğim babam neden anırıyor?" demiş...

 

Annesi, yavrusuna; "Evladım, babanın boğazı ağrıyor; bu yüzden ona bir dublör lazımdı..." demiş... Yavru aslan; "Peki neden eşeği seçti?" deyince; anne aslan cevap vermiş:

 

"Yavrum; ilkel toplumlar sesi fazla çıkan liderlerle yönetilmeye mahkumdur... Fikirler onlar için ikinci, üçüncü hatta dördüncü plandadır..."


_/' İbrahim Halil MANTIOĞLU '\_

 

 

( Paradigma Geleneği başlıklı yazı İbrahim Halil MANTIOĞLU (TÖVBELİ) tarafından 7.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu