Ders Türk dili ve Edebiyatı,konu noktalama işaretleridir.Dersin öğretmeni konunun iyice anlaşılması için tahtaya  örnek on beş tane cümle yazar ve:
" Kalk Ali der,eline tebeşiri al,bu cümlelerin sonuna  hangi noktalama işaretleri gelecekse koy ve nedenini açıkla!"

O sınıfın çalışkan Ahmet'i Ali'dir.Kendinden emin bir şekilde tahtaya çıkar ve hızlı hızlı soruları çözmeye başlar: " Burada cümle bitmiş,nokta,buradaki cümle tamamlanmamış,üç nokta,buradakinde soru eki var,soru işareti,burada açıklama yapılacağından iki nokta,virgül..."
Son cümleye geldiğinde ise nokta koyar,öğretmeni göz ucuyla kontrol ettikten sonra sorar:
"Aferin Ali,der hepsini doğru yaptın ama son  soruyu yanlış yaptın,unuttun mu ünlemin ne amaçla kullanıldığını?"
"Unutmadım  hocam;acı,korku,şaşırma,seslenme ve emir cümlelerin sonuna konur."
"O halde koy!"
"Koyamam öğretmenim."
"Neden Ali?"
"Çünkü biz Allah'a emir veremeyiz,o bize emir verir."

O cümle ise Allah rahmet eylesin cümlesidir.
( Emir başlıklı yazı berberce tarafından 14.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu