İlkbahar mevsimi gelmişti. dışarısı her renkten çiçek kokuları ile doluydu.Dışarıda renk cümbüşü vardı.Baharın gelişine kurtlar,kuzular,yuvadaki yavrular,yerin altında tünel kazma faliyetlerini yürüten köstebekler,çok değişik ve güzel desenleri ile kelebekler,çalışkan arılar sevinçten  adeta bayram yapıyordu.
                               Gündüz uçan sarı benekli kelebek yuvasından dışarı çıkınca gördüğü güzellikler karşısında başı dönmeye başlamıştı.Dinlenmek için dönen gözlerinin ucuyla yer  arıyordu.Birden gözünün ucuna köstebeklerin yerin altından dışarı taşıdıkları toprak yığınları takıldı.Sarı benekli kelebek hiç zaman kaybetmeden köstebeklerin taşıdığı tümseğe kendini bıraktı.
                             Sarı benekli kelebek güzelce dinlendi.Tam uçmaya hazırlanıyordu ki köstebek yerin altından dışarı çıkıp kelebeğin yanına geldi.Kelebek ilk defa gördüğü köstebekten korktu .Kaçmaya hazırlanıyordu ki köstebek kelebek kardeş benden korkma .Bizler hayvanlar alemi olarak koklaşa koklaşa anlaşırız dedi.Başladı köstebek konuşmaya.Konuştukça konuştu.Köstebek hep yerin altından tünellerden bahsediyordu.
                             Sarı benekli kelebek söze balıklama daldı ve köstebeğin sesini kesti.Köstebek kardeş herkez yaşadığı ortamı anlatır.İçine kapanık olma .Çık çevrendeki güzellikleri farket dedi .Köstebekle vedalaşarak oradan havalandı.Sarı benekli kelebek susamıştı.Çevresine şöyle bir göz gezdirdi.Gördüğü çiçeklerden ayakları ile tatmaya başladı.Hoşuna giden çiçeğin suyundan yuvada bekleyen yaralı kelebek arkadaşına da götürdü.Kelebek biliyordu.Gerçek arkadaşın kötü günde belli olduğunu.
                            Yuvada bekleyen yaralı kelebek arkadaşının bu güzel davranışına çok sevindi.Sevincinden iyileşmesi de hızlandı.Gündüz uçan bu kelebek dinlenmek için yuvasından ayrılmadı ve uykuya daldı.
                            Yaralı kelebeğin iyileşmesi için sabahleyin erkenden çiçek suyu içmesi gerekiyordu.Bu görevide gece uçan kırmızı kelebek üstlendi. Çünkü gece uçan kelebeklerin işitme ve koku alma duyuları çok gelişmişti.Bunu iyi bilen yaralı kelebek sabahın olmasını heycanla bekledi.Sabahleyin erkenden çiçek suyunu kırmızı kelebek getirmişti.Yaralı kelebek bu güzel davranışından dolayı kırmızı kelebeğe çok teşekkür etti.
                             Çiçek suyunu sabahleyin içen kelebek iyileşti.Diğer kelebek arkadaşlarına yardımcı olmak için yeni güne kanatlarını çırparak neşe içinde başladı.
                             
( Sarı Benekli Kelebek başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 22.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.