Raşe genç, güzel ve alımlı bir kadındı. Odanın bir köşesine sinmiş, titriyordu. Onun titremesine bir anlam veremiyordum. Soğuk bir kış günü olmasına karşın, kaloriferli sıcak evinde oturuyordu. Aç olamazdı, güzel bir akşam yemeğinden yeni kalkmıştı. Hasta olabilir mi diye düşündüm, olanaksızdı, cünkü bütün gün ofiste yoğun bir biçimde çalışmış ve kendisinden memnun olarak evine dönmüştü. O halde ürkmüş bir kuş gibi neden titriyordu? Raşe bir an düşündü; isminden nefret ediyordu. Kendisine bu adı büyük babası ölümünden hemen önce vermişti. Arapça bir isimdi. Titremek ve ürpermek anlamına geliyordu. Herhalde büyük babası ölum korkusu karşısında hissettiği raşeyi ona ad olarak bırakmıştı. Belki de dedesi Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun kitaplarından esinlenmişti. Çünkü yazarın eserlerini tekrar tekrar okumaktan zevk alırdı. Fakat ona ismi her zaman zorluk çıkarıyordu ve kendisini yabancı sanıyorlardı. Değiştirmeyi zaten düşünemezdi çünkü büyük babasının anısına saygısızlık olurdu. Raşe korkuyordu. Titremesinin nedeni duyduğu bu korkuydu. Nelerden korktuğunu tahmin etmek zor değildi. Pek çok kişi aynı duyguları paylaşıyordu. Genç kadın; sokağa çıkmaktan, yolda yürümekten, istediği gibi düşünmek ve inanmaktan, konuştuğu herkesten ve hatta güzelliğinden bile korkuyordu. Çünkü bazen insanlar, insanları acımasızca ve yanlış yargılıyorlardı. Aklında bir tek düşünce vardı. Özgür olmak ve kelimenin tam anlamı ile özgür yaşamak. Bunu düşünmek bile titremesini azaltıyordu. Ona göre özgürlük; başkalarının haklarına saygı göstererek dilediği gibi davranmak ve düşünmekti. Kış geçmiş yerini güzel kokulu bir bahara bırakmıştı. Havadaki çiçek kokuları insanın içine tatlı tatlı yayılıyordu. Bu gün haftanın ilk çalısma günüydü ve Raşe kendisini cok iyi hissediyordu. Saatlerdir çalişan genç kadın, kapının çalınmasıyla dosyalardan başını kaldırdı. Odacı kendisine büyük bir zarf uzattı. Kadın elindeki mektubu dili tutulurcasına, bir şaşkınlık ve sevinçle okudu. Dünyanın altına ( down under) daha özgür yaşamaya gidiyordu. Rüyaları gerçek olmuştu, mutluluğunu ifade edecek sözcükleri bulmakta zorluk çekiyordu. Bütün arkadaşları da onun bu duygularını paylaşıyordu. Raşe bu gün bile duyduğu o sevinci anımsamakta zorlanmıyordu. Aradan kaç yıl geçtiğinin farkında bile değildi. Oturmuş hızla geçen bu yılların muhasebesini yapıyordu. Yer ve zaman değişik olmasına rağmen, vatandaşlarının çoğu yine aynıydı. Özgürlügü yanlış algılayıp istedikleri gibi davranıyor ve başkalarının haklarına yaptıkları saldırıların farkında bile olmuyorlardı. Pek çok kişi kendi özünü bulamamış, duygu düşünce ve davranışlarıyla yaşamı özgürce kucaklayamayan, yalnız dış görünüşleriyle değişikliğe uğramış, medeniyete kucak açamamış, ayak uyduramamış ve dejenere olmuşlardı. İşte bu tür insanlar onu ve onun gibi davranıp, düşünenleri yargılayacaklardı. Buna ne hakları ve ne de yetkileri vardı. Raşe bir tek, bu yabancı ülkede başarmak için özgür ve iyi düşünen bir beyin, insanca sevmek icin korkudan titremeyen bir yürek istiyordu. Bunu kimse ona çok görmemeliydi. Fakat bu yeni ülkede Raşe’nin korkularına bir yenisi daha eklenmişti. Bu korku ona kabuslar yaşatıyordu. “ Bir gün yardıma gereksinim duyarsam, bana kim yardım edecek; konuştuğum her iki dili de anlayan o kadar az insan varki”..
( Raşe 1 başlıklı yazı BelkızGÜNAYDIN tarafından 10/25/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu