Büyük problemler var demektir ruhunun derinliklerinde. Gecelerin artık züldür sana. Ne diğer insanları düşünürsün bir nebze, nede kendini. Sadece aslolan sen ve egondur. Yirminci Yüzyıla damgasını vurmuş diktatörlerin hepsinin yürekleri soğuktur. Belgesellerde izleyin bakın bana hak vereceksiniz. Hepsi buzdolabı suratlı adamlardır. Hiç kahkahalarla gülenini gördünüz mü? Onları normal insanların yüz bin kişisinin içinden seçersiniz...


İnsanın sıcak kanlı olması her ne kadar tamamen kendi elinde değilse de, insanın kendi kendini geliştirmesi ile karakterine olumlu eklemeler yapabileceği de bir gerçektir.


Yüreğin üşüyorsa, dünyanın çeşitli yerlerinde olan katliamlara bunu solcular yaptı, onu sağcılar yaptı, şunu köktendinciler yaptı, onlar faşist, bunlar komünist diye bakarsın. Ama temelde ölen insandır eti ile kemiği ile, duyguları ve düşünceleri olan bir canlıdır...


Yüreğin üşüyorsa uçaktan atılan bombalar altında, Libya'da çocuğunu emziren bir annenin önemi yoktur senin için, yüreğin üşüyorsa mahallende ki garibanlara fakirlere dönüp de bakmazsın bile, yüreğin üşüyorsa, ülkeleri için bağımsızlık savaşı veren Irak'lılar, Çeçen'ler teröristtir senin için. Az gelişmiş ülkelerin beyni az gelişmiş insanlarıdır diye düşünürsün, yaşamaya bile hakları yoktur...


Her kim olursanız olun, kendi memleketine, ülkesine hor bakan insanlar olmayın, nankörlük etmeyin. Klasik ağızlarla, içinden çıktığınız toplumları karalamaktan vazgeçin. Hepimiz dünyaya sevdiklerimize bir armağan değil miyiz? Bolu mu? Oradan adam çıkmaz. Hakkari mi? Adamları yaramaz. Artvin mi? İnsanı beş para etmez. Tunceli mi? İşe yaramaz onlar. Kimselere sakın böyle yaklaşmayın. Her milletin iyisi de vardır kötüsü de...Zamanında tanıdığınız bir Artvin'li ya da Hakkari'li veya Tunceli'li size kötülük yaptıysa, oranın bütün insanlarını kötülemeyin, sonra mahcup olursunuz...


Yüreğin üşüyorsa, bazen gözünde ki iki damla yaş, alabildiğine yıkar ve ısıtır yüreğini, insanları durup dururken kötülemek yerden yere vurmak en kolay iştir. Elinize bir hayat terazisi alıp, yargılayacağınız insanın iyiliklerini ve kötülüklerini ayrıntılı inceledikten sonra tartın, iyilikleri bir miligram bile fazlaysa, o adamı kötülemeyin...


Yüreğin üşüyorsa, ülken Afrika Kıta'sın da olsa ne yazar, kendini kutuplarda hissedersin. Yanacağına alabildiğine donarsın. Karşındaki insanların kalbini kazanacağına devamlı kırarsın buzları kırıyor gibi...


Cumhuriyetimizin Kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK bu millete iyilikten başka ne yapmış acaba? Leblebi ile rakı içermiş; bana ne? Allah ile onun arasında. Hovardalık yapmış ya da yapmamış; dert mi bana? Ben mi yazacağım onun günahını sevabını haşa. Yüzde ellinin çok çok üstünde onun bu millete iyilikleri, yüreği üşüyenler sevmesinler, sevenleri onu her zaman baş tacı yapacaktır onlara inat...

Siz siz olun yüreğinizi zemheride bile sıcak tutmaya çalışın yine de. Sevgi ve saygılarımla..

( Yüreğin Üşüyorsa başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.