Bir hafta öncesinden başladı gazetelerde yılbaşı gecesinin eğlence programlarının reklamları. Geçenlerde bir gazete de başlık atmış magazin sayfalarında kocaman. ''Yılbaşı Gecesi Nereye Gitmeli?'' Memlekette gözyaşı hâkim şu sıralar. Durmadan şehit haberleri geliyor yurdumun Güneydoğusundan, adamların derdine bak. Bir yere gitmesen ne olur sanki. Sakin sakin ev de geçirsen yılbaşını ve normal bir günmüş gibi de saat 23.00 ya da 24.00 yatı versen olmaz mı? Hiç bir hindinin de canına kast etmesen. Zaten aldığım bilgilere göre hindiler 30 Aralık günü geniş katılımlı bir protesto yürüyüşü düzenleyeceklermiş bu katliama son verin artık diye...



Cihangir'den, Etilere, Kuruçeşme'den, Uludağ'a, Kartalkayaya kadara çeşitli alternatifleri sıralamış magazinci dostlarımız. Tabi buralara Ortadirek diye tabir edilen vatandaşların gitmesine imkân ve ihtimal yok siz de biliyorsunuz ki... Ortadireği yerle bir ettiler zamanında. Onlar, yani anlı şanlı Otadireklerimizin hepsi o gece mecburen divan restoranda ya da sedir restoranda geçirecekler yıl başını, milli içkimiz ayran ile gün gibi aşikar. Canım restoran dediysem anlayın işte evde ki divan ile evde ki sedir. Sobalı evlerde kestane pişer, kaloriferli evlerde de fındık fıstık yenir, olacağı o, daha ne olsun ki? Bir de tombala oynanır işte üç beş kuruş para döner ortada. Eskiden tek kanallı zamanlarda ne heyecanlanırdık, Zeki Müren ya da dansöz Nesrin Topkapı çıkacak diye gece on iki sularında. Günler öncesinden onun hayallerini kuranlar olurdu...



Askerlerimizin birçoğu cephede terör ile mücadele ediyor. Bizler sıcacık evlerimizde televizyon karşısında kuruluyoruz, onlar vatan için, insanlık için patır patır toprağa düşüyor. Hele de evlatları asker olan anne ve babaların, yürekleri pır pır, belki gece uyku da uyuyamıyorlar. Onların hiç derdi değil yılbaşında bir yerlere gitmek ya da ev de televizyon karşısına geçip gece yarılarına kadar televizyon seyretmek.



Çok gariban, çok fakir insanlar var güzel yurdum Türkiye'de. Hiç birimiz acaba onları düşünüyor muyuz? Fakirlerin gariplerin dertleri ile dertlenen var mı az da olsa? Komşusunun hallerini bilen var mı acaba oturduğu apartmanda? Sabahlara kadar şarkı söylemek, kusana kadar yemek yemek, patlayana kadar içki içmek, nedir bu haller? Ne oluyor Allah aşkına bize, bu kadar mı duyarsız ruhsuz insanlar olduk? Her yılbaşı insan bir adım daha ölüme yaklaşıyor. Hiç bunun bilincinde olan vatandaş var mı ?



Memursanız, işçi iseniz ya da emekli iseniz, yeni yıl girince yegâne düşüneceğiniz şey, maaşınıza ne kadar zam yapılacağı tabi ki. O da hiç bir zaman emeklinin ya da maaş ile çalışanların lehine olmamıştır. Kaşık ile verip kepçe ile alırlar, bildim bileli bu böyle olmuştur. Maddi açıdan rahata ereceğim diye de aklınıza getirmeyin. Allah bütün emeklilerin çalışanların yar ve yardımcısı olsun. Dünyanın bir çok coğrafyasında kan gövdeyi götürüyor. Vahşet almış başını yürümüş. Nasıl gidip de insanlar eğlence yerlerinde eğlensin? Oraya Ebru Gündeş gelmiş, buraya Tarkan gelmiş, yok bilmeme nereye Bülent Ersoy gelmiş. Kaç kişi buralara gidebilir arkadaşım, alt gelir ve orta gelir grubundan? Siz, siz olun, yılbaşı gecesi eşinizin ve çocuklarınızın yıldızı olun. Eski yıl gidip yeni yıl geliyor diye de fazla tantanaya gerek yok, ömürden gidiyor en nihayetinde ve ölüme bir adım daha yaklaşıyorsunuz. Vicdan muhasebenizi yapın bir senelik, iyi insan olmaya çalışın. İyiler çoğalsın ki yeni gelecek yılda kötülükler ve kötü insanlar da fırsat bulamasın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar. Huzur dolu savaşsız, kargaşasız bir yıl olsun tüm ülkemize, insanlığa... 

( Yılbaşı Gecesi Nereye Gitmeli başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.