Çin takvimine göre bir kaç gün sonra maymun yılından horoz yılına giriyormuşuz. Şimdi buna en çok da Denizlili hemşehrilerim sevinir diyeceğim. Onlar da bana ''Ne alaka biz Çin takvimi mi kullanıyoruz, baba gibi miladi ve hicri takvimimiz var.'' diyecekler. O neden ile demiyorum, böyle bir cümle kurmuyorum.


Horoz yılı hmmm! Nasıl bir yıl olur ki acaba bu horoz yılı, durun bakayım tahmin etmeye çalışayım. Bu Sam Amca dedikleri emperyal devlet yine bir çok güççük ve az gelişmiş ülkelere horozlanır, hatta horozlanmakla da kalmaz, dayılanır, hatta dayılanmak ile de kalmaz, hindi gibi kabarır. Yankilerini gönderir ta oralara, göndermekle de kalmaz, o ülkelerin doğal kaynaklarını da bir şekilde hapır hupur iç etmeye çalışır. Terör örgütleri kurar sonra da onlara ele altından silah satar, canı sıkılır, kurduğu örgütleri ortadan kaldırmak için birilerinin yüreğini kaldırır.


Horoz Yılı bu başka yıllara benzemez. Tam enflasyona horozlanılacak bir yıl. Enflasyonda bana biri horozlansa da ben de onun boyunun ölçüsünü alsam diye aportta bekliyor haspa... Bu arada iktidar da ki biraderler muhalefete horozlanır. E, haliyle muhalefettekiler de boş duracak değil ya iktidara horozlanır. Olan da tavuklara olur, arada hep onlar kalır zaten...


Eski dizilerden ''Kökler'' de bir Horoz Corc vardı, hani şu meşhur Kunta Kinte'nin torunlarından. Onun da haberi yok tabi şimdilerde bizim memlekette ki horozlardan. Ne horozlar geldi geçti bu topraklardan zamanında ne horozlar. Bir bir hepsini saymaya kalksak burada ne zamanımız yeter, ne de sayfalar alır onların ismini cismini...


Ben de ara sıra horozlanıyorum, bazı bazı çocuklara, bazı bazı da hanıma. Bakıyorum beni hiç kaale almıyorlar yine de bildiklerini okuyorlar, ben de gidip bu sefer, hıncımı başkalarından çıkartıyorum. Hatun ''Canım cicim, hayatım dedi mi.'' akan sular duruyor, akmayan sular bile duruyor. ''Onlar zaten durgun mu?'' Olsun canım ne fark eder?


Bu horoz yılı niye horoz yılı? O da şöyle... ''Çin takviminde yeni yıl 28 Ocak'ta başlıyor... Yeni yılın başlangıcının bizden farklı olmasının sebebi Çinlilerin hem ay, hem de güneş takvimini kullanmaları. Festival ve bayramları ay takvimine göre kutlarken, geriye kalan her iş için güneş takvimini kullanıyorlar. Ayın dünya etrafında dönüşü 29 günde tamamlanıyor. 12 tur yaklaşık 350 güne denk geliyor. Güneş ve ay takvimi arasında oluşan farktan dolayı yeni yıl her sene değişik bir günde kutlanıyor. Bu kutlama aslında doğanın doğuşunu simgeliyor ve Çin'de Bahar Bayramı olarak anılıyor.''


Yok aga yok, ben sevdim bu Çin Takvimini. Hükumet hemen kanun hükmünde bir kararname ile bizi de bu takvime geçirmeli Horoz Yılının nimetlerinde bizler de Türk Vatandaşları olarak yararlanmalıyız. Horozlanalım biraz dış politikada, herkesin her dediğine evet demeyelim. Enflasyon canavarına horozlanalım, teröre karşı dik durup horozlanalım. Mecliste olup da ülkeyi iyi yönetemeyen vekillere horozlanalım. Bankalara horozlanalım faizleri düşürsünler düşürebildikleri kadar. Vatanını sevmeyenlere, milli kahramanlarımıza dil uzatanlara horozlanalım. Hadi yırttınız yırttınız Horoz Yılı hepinize hayırlı uğurlu olsun, olsun olmaya da herkese de horozlanmayın, adamın tipine cüssesine de bir bakın, diyeyim yani, kıç üstü oturursunuz sonra. Benden söylemesi...
 

( Hadi Yırttınız Yine başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.