Geçmiş zamanlarda Ferhan Şensoy'un yazıp kendisininde oynadığı bir oyunun adıydı ''Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşı'' diye sahnelendi bir çok kere. Bakkal gibi küçük esnaf takımı sınıfına giren iş sahiplerinin büyük marketler ile olan mücadelesi anlatılırdı iki buçuk üç saatlik bu oyunda. Şimdilerde biliyorsunuz her yanımızda AVM dedikleri büyük alışveriş merkezlerinin borusu ötüyor büyüklü küçüklü bir çok şehirlerimizde...


Küçükesnaf adı üstünde kısıtlı bir sermaye birikimi ile ailesini geçindirip helal rızk peşinde koşan kişi. Bendeniz de o güruhun içinde gurur duyarak gidip geliyorum işime... Bundan otuz sene önce başkent Ankara'da bir, bilemediniz iki üç tane büyük alışveriş merkezi varken şimdilerde bu sayı otuzlu sayıları bile geçti neredeyse. Alış veriş merkezlerinde A'dan Z'ye kadar her şeyi bulmak olası tabi ki bu onların en büyük avantajı. Alışverişinizi yapıyorsunuz, sinemasına gidiyorsunuz, yemek yiyorsunuz, bazılarında spor salonu dahi var. Oysa cadde ve sokaklarda küçücük dükkanlarında geçimini temin etmeye çalışan esnaflar çoğu kere güne bir sıfır yenik başlıyorlar bu durumda. Cadde ve sokaklardan artık insanlar ellerini eteklerini çeker oldular. Oysa ki küçük esnaf toplumun can damarıdır, çimentosudur. O iyi olursa, o güzel para kazanırsa, mutlu olursa ülke de her şey yolunda demektir. Küçük esnaf orta büyüklükte ki işletmeleri, orta büyüklükte ki işletmelerde büyük işletmeleri ayakta tutar.


Mantar gibi her yerde AVM denen büyük alış veriş merkezlerinin yapılmasına sınırlamalar getirilmesi, küçük esnafların korunması açısından çok önemli bir olgudur. Tabi ki AVM ler de gerekli bir ülkeye lakin bunların sayısı ihtiyaca göre ayarlanmalı. Dünya markaları buralarda işletme açıp mallarını çok yüksek fiyatla satmaktadırlar haliyle burada kiralar ve mülk ücretleri çok fazladır. Bu da satılan malların fiyatını astronomik rakamlara yükseltmektedir...


ATO Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran'a kulak verelim. ''Ticaret envanterinin bulunmaması nedeniyle ihtiyaçtan fazla AVM yapıldığını söyleyen Gürsel Baran AVM'ler cadde ve sokak mağazacılığına zarar vermemelidir.'' dedi...


Çok yakınınızda bir Alışveriş Merkezi varsa bile, her yerde fiyatı aynı olan bazı ürünleri, ekmek gibi, sigara gibi, alkollü içecekler gibi, gazete, sakız, çikolata gibi maddeleri, o büyük alışveriş merkezinin hemen bitişiğinde ki küçük işletmeden alabilirsiniz. Onlara da ufak bir katkınız olur... Ayrıca bütün alış veriş merkezleri saat 22.00 gibi kapandığı halde, bir çok büfe ve bakkal mahallelerde gece 24.00'e kadar hatta bazısı sabah kadar dükkanını açık tutmaktadır. Bu da mahalle sakinleri için az bir kazanım değildir...


Çırak, kalfa ve ustalık prensipleri ile yetiştirilen esnaflar dileyelim yok olmasınlar toplumumuzdan. Esnaflarımızın milli birliğimize ve bütünlüğümüze büyük katkıları vardır eğer geçindirdikleri insanları da katarsak, ticaret hayatı dışına itilmeleri toplumumuzun sosyal ve ekonomik yapısını da derinden etkileyecektir. Hepinize bol kazançlı, bereketli günler, en derin sevgi ve saygılar yine...
 

( Kahraman Esnaflar Avm'lere Karşı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.