Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 1.11.2018
Okunma Sayısı : 1159
Yorum Sayısı : 0
Bağnaz mutluluk arayışları

"Çocuğum olursa adak keseceğim"
"İşe girersem koç keseceğim"
"Sağlığıma kavuşursam bir öküzü adak dağıtacağım"
"Filan kişi ölürse üç danayla ziyafet vereceğim"

Gibi insanı duruşumuz, toplumsal rolümüz, evrensel varoluşumuzla çelişen kutlama biçimlerini; bilinç yapımızdan, mantık öngörümüzden, özlemimizden çıkarmamız gerekiyor.
Çünkü sadist bir duyguyu, bencilliği, israfı ve açgözlülüğü tetikliyor.
Çok mu sevinçlisiniz, çuvalla paranız mı var,
farklı bir şey mi yapmak istiyorsunuz, fark edilmek mi istiyorsunuz?
Hayvanları niye bu işe bulaştıralım?
Bir doğum, öldürerek niye kutlansın?
1.ihtiyaç sahibi 10 insanı doyurabilirsiniz.
2.muhtaç öğrencilere yardım edebilirsiniz.
3.işi olmayana iş bulup, mali destek olabilirsiniz.
4.Elli ağaç fidanını toprakla buluşturabilirsiniz.
5.Susuz kalan ağaçlara su verebilirsiniz.
6.Beğendiğiniz kitapları satın alıp, dostlarınıza, okul ve semt kütüphanelerine hediye edebilirsiniz.
7.Yaşlıları ve hastaları ziyaret edip hediye verebilirsiniz.
8.Yeni evlenecek gençlere destek olabilirsiniz.
Böylece tüketimi, can almayı değil, üretimi / yardımlaşmayı teşvik etmiş oluruz. Ayrıca davranışlarımızdan insanlar da hayvanlar da razı/mutlu olur.
Sonuçta hepimiz kazançlı çıkarız.
01.11.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Bağnaz Mutluluk Arayışları başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 1.11.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.