Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 10.03.2019
Okunma Sayısı : 1141
Yorum Sayısı : 6
ELEŞTİRİM  ÖNCE  KENDİMEDİR.

----------------------------------


Efendim,  birisi  bu  sitede  olmak  üzere  iki  ayrı  edebiyat  sitesinde  yayınladığım  bir  roman  denemem  var.  Adını  da  biliyorsunuz: ''BİRAZ  HİNT,  BİRAZ  İSVİÇRELİ, BİRAZ FRANSIZ  BİR OSMANLI  HANIM  SULTANI - ATATÜRK, MİLLİ  MÜCADELE  VE  CUMHURİYET''

Şimdi  bu  yazı  dizisi  ile  ilgili  istatistikleri  yazacağım  sizlere:

1.  Bölüm - 147 Okunma
2. Bölüm - 171  Okunma (  Günün  yazısı )
3-  Bölüm - 129  Okunma
4.  Bölüm - 133  Okunma
5.  Bölüm- 127  Okunma
6. Bölüm- 111  Okunma
7.  Bölüm - 125  okunma
8. Bölüm - 79  okunma
9.  Bölüm - 75  Okunma
10.  Bölüm- 131  okunma (  Günün  yazısı  )
11. Bölüm - 67 Okunma
12.  Bölüm-  43  Okunma

Yani  görüldüğü  gibi  ilgi  oldukça  az.  Günün  yazısı  olduğu  günlerde  bile  171  veya  131  okunma  oranına  ulaşmış  ki  aslında  bu  okunma  sayıları  da   yazının  tamamen  okunup  okunmadığını  değil  kaç  kişinin  merak  edip  tıkladığını  gösteriyor.  Gerçek  manada  kaç  kişi  tarafından  tamamının  okunduğunu  bilmek mümkün  değil.

İnsanın  ister  istemez  şevki kırılıyor. Çünkü şu on  iki  bölümü  yazabilmek  için  gerçekten  de  oldukça  fazla  emek  sarfettim.  Saatlerce  yazı  okudum, okuduklarımın  eleştirisini  yaptım,  tasnif  ettim,  düzenledim,  kurguladım  ve  yazdım.  Netice:  En  fazla  171  okunma...

Denilebilir  ki  ''  Bu  sitede  okunma  oranları  zaten  düşük. 100  kişi  okumuşsa  öp  de  başına  koy.''  Hayır.  Öyle  değil.

Bakın yine  bu  sitede,  evet  evet  bu  sitede  04.05 2017  Tarihinde  yayınladığım  bir  yazının okunma (  ya da  tıklanma )  oranı 7693

Evet,  Meme  kanserine  dikkat  çekmek  için  sosyal  medyada    Şu kadar  haftadır  şunu  yemedim  türünden  bir  kampanya  başlamıştı ve  ben  böylesi  bir  eylemle  meme  kanserine dikkat  çekme  girişimini  eleştirmiştim.   Oturduğum  yerden  herhangi  bir  emek  harcamadan  yazdığım  bir  yazıydı  ve  o  yazı  7693  Okunma  oranına  ulaşmıştı.

Bir  başka  sitede  yazdığım  yazı  ise  tam  anlamıyla  rekor  kırmıştı 23.512  kişi  tarafından  okunarak  (  Ya  da  tıklanarak ) 

Yazının  başlığı  şuydu:  '' ARKANIZDAKİ  DUVARDA  ADALET  YAZIYOR  DA  ONA  GÜLÜYORUM ''  

Bilindiği  gibi  Deniz  Gezmiş'e  ait  bir  söz...Deniz  Gezmiş,  mahkemede  yargılanırken  gülünce  hakim  sorar  ''  Niçin  gülüyorsun?''  O  da  cevap  verir: ''Arkanızdaki  duvarda  adalet  yazıyor  da  ona  gülüyorum.''

İşte  Deniz  Gezmiş'in  bu  sözünü  başlık  yaptığım  yazı  23.512  Okunma  oranına ulaştı.  Yazının  içeriği  ise  Cumhuriyet Tarihimiz  boyunca ( Hatta  çok daha  öncesinden )  idam  edilen  bazı  insanların  son  sözleriydi.  Bunu  derlemiş  ve yazmıştım.  

Tekrar  roman  denemesine  dönecek  olursak.

Diğer  sitede okuyan  bir  iki  arkadaş  ''  Devamının  sabırsızlıkla  bekliyoruz.''  Yazdı  ilk  bölümlerde.  Lakin  baktım  ilgi  oldukça  az,  altıncı  bölümden  sonra  yayınlamadım  ve  hiç  bir  Allah'ın  kulu  ''  Yahu  ne  oldu?  Devamını  sabırsızlıkla  beklediğimiz  bir  yazı dizine  başlamıştın.  Niçin  kestin ?''  Diye  sormadı. 

Uzun  lafın  kıssası:  Deniz  Gezmiş'in  bir  sözünü  başlık  yaptığım  ya  da  meme  kanserine  dikkat  çekmek  yazmış  olduğum  bir  yazımın  okunma  oranı  beş  bini,  on  bini,  hatta  yirmi  bini  aşarken  büyük  emeklerle  ve   beklentilerle  (  okunma  beklentisi  tabii  ki )  yazdığım  bir  yazının  okunma  oranının  en  fazla  171  olması  sebebiyle  bu  sitede  de  ''BİRAZ  HİNT,  BİRAZ  İSVİÇRELİ, BİRAZ FRANSIZ  BİR OSMANLI  HANIM  SULTANI - ATATÜRK, MİLLİ  MÜCADELE  VE  CUMHURİYET'' Başlıklı  yazı  serisine  noktayı  koyuyorum.  Yazıyı  sadece  kendim  için  yazmaya  devam  edeceğim.  Allah  nasip ederse  belki  kitap  olarak  bastırır  piyasaya  sürerim (  Ki  böyle bir  denemeden sonra  ona  da  cesaret  edeceğimi  sanmıyorum. )

Gerçekten  devamını  sabırsızlıkla  bekleyen  arkadaşlarımdan  özür  dileyerek  Tüm  site sakinlerine  selam  sevgi  ve  saygılarımı  gönderiyorum.

( Devamını Sabırsızlıkla Beklemiyorsunuz. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 10.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.