....okulda Müd.Baş.Yrd. olarak göreve başlayalı iki hafta olmuştu , okulun disiplin işleri üzerimde , daha önce 1975 yılında iki yıl Şereflikoçhisar lisesinde görev yapmış askere gitmiştim ve 1979 da Uşak iline tayinim çıkmıştı , öğrenciye hitap ediyorum , yer UŞAK imam hatip lisesi tören bahçesi tüm öğrenciler hazırda , biraz kızgın sinirli gür sesimle etkileyici bir an , herkes pür dikkat dinliyor derin bir sessizlik ve biraz mahcubiyet biraz endişe , söylediklerim son günlerde W.C' lere yazılan ideolojik yazılar : " ..çocuklar !! görüyorum ki boş bırakmamışsınız W.C kapı arkaları destansı yazılarınızla dolu, sizlere okumak istiyorum : tek yol islam-anayasamız kur'an-islam gelecek vahşet bitecek-titre ve kendine dön ey türk-hıra dağı kadar müslüman tanrı dağı kadar türküz-tek yol devrim-şeriat yolumuz-din Allah'ın oluncaya kadar savaş...vb , uzayıp gidiyor, şimdi iyi dinleyin çocuklar , davasını tuvaletlere ve kapı arkalarına yazacak kadar düşürenler...evet bu seviyesizliği yapanlara sesleniyorum , sizden ne adam olur , ne de dava adamı, nasıl eliniz gitti Allah ,islam ,Kur'an lafzını tuvalet kapılarına yazmak , bu ne şuursuzluk bu ne ahmakça..!! ben şimdi emniyetten ekip isteyeceğim bu yazılardan sahiplerini bulmaları için , size bir gün müsaade yazan her kimse temizlesin ,hem de tevbe istiğfar ederek Allah’ın kendisini bağışlamasını umsun , bakalım akıllarınızı başınıza getirmiş olacak mısınız ..." bu ve buna benzer bir konuşmaydı , evet ilk konuşmamdı, beş on dakika sonra bir meslekçi arkadaş yanıma yaklaştı " ya hocam biraz ağır olmadı mı ...yani çocuklara fazla yüklenmedin mi .." yüzünü unutmamak için şöyle bir baktım ama ben bile bu bakıştan çekinirdim , Allah'ım bu nasıl bir meslek dersleri öğretmeni aylardır bu yazıları görüp okuyor da bugüne kadar tek bir cümle kurup bunun yanlışlığını anlatamamış, hem de hafız bir arkadaştı...ahhh ....ah !!!, birbirine benzeyen okulun meslek dersleri öğretmeni öğrencilerin sosyal tutumlarını,okul içi yaz boz karala yazı slogan gibi konularda kimse eğitici konuşma yapmıyor sınıflarda , askerden yeni gelmiş biri olarak hafta başı ve hafta sonu istiklal marşı öncesi yaptığım konuşmalar öğrencilerin birbirlerine saygılı,dürüst,samimi ve yardım edici olmalarını bütün birlik halinde kendilerine ve okullarına sahip çıkmalarını söyleye söyleye mesafe aldığımızı görüyordum , fakat gel gelelim bizim arkadaşlar aynı tas aynı hamam misali ,kendini yenilemekten ve okumaktan ileriye gitmekten değişmekten ve değiştirmekten aciz durumları değişmedi , öğrenciler değişti yola girdi ama kendi taraftarı gazete dergi seviyesinde kalan arkadaşlar değişmedi , ve üzüldüm , o yıllarda her şey daha güzel olabilirdi ..


NOT : Niyetim emniyet-polis çağırtmak değildi , o yıllar sağ sol çatışması tavan yapmış bir durum özellikle Uşak pilot bölgeydi Ege bölgesi için ,okul öğrencilerimi kendi okulunda bir beraber kardeşlik içinde tutmak sağlıklı temiz bir ortamı sağlamaktı amacım , küçük beyaz bir blöf ile üç dört gün içinde tek bir yazı kalmadığı gibi ayrıldığım 2000 yılına kadar da yazı yazılmadı ,bir taraf ülkücü olarak bilinen grup bir taraf Akıncı olarak bilinen grup , hem içeride kendi aralarında geçimsizlik var hem her iki grup dışarıda marksist leninist grupların hedefinde , ülke gençleri farkında olmadan enerjilerini akıl ve zeka güçlerini anarşi olarak telafuz edilen sokak eylemlerinde harcıyorlar , ölüyorlar öldürülüyorlar ya da kavgalar sonucu ağır yaralanmalar ...



15.11.2020

mustafa kaya

( Öğrencilere Hitab başlıklı yazı cirik tarafından 15.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.