AZİZ VALENTİN SİZİ SEVİYOO

14 Şubat geldi.
Türkiyedeki adı ile "Sevgililer Günü"
Batıda ise, orijinal adı "St Valentin’s Day"
Yani Aziz Valentin günü...
Aziz Valentin’e dayandırılan bir hikaye bu günün kutlanmasına vesile olmuş batı dünyasında.
Şimdiye kadar batıdan alıp hayatımıza monte ettiğimiz bütün etkinliklerde nerdeyse orijinal ismi kullanırdık.
"Happy New Years" "Mutlu Yıllar" idi bizim montajlı dünyamızda," Mother’s day" Anneler günü diye bilinir mesela, "Father’s Day"i ise babalar günü olarak bağrımıza bastık. "Birthday" ise neredeyse Türkçeden sayılır olmuştu doğumgünü anlamında.
Peki Azizler Günü nasıl oldu da "Sevgililer Günü" oluverdi hiç düşündünüz mü?
Ben düşündüm.
Bunun için kendi kendime diyaloglar geliştirdim,ayna karşısında hediye verme provaları yaparken anlamsızlığı farkettim

-Sevgilim, bu kırmızı çamaşırı Aziz Valentin günü hatırına aldım.Hadi bi giy de birbirimizin Aziz Valentin gününü kutlayalım..

Nasıl yani, bu Valentin dedikleri erkek aziz değil miydi?ne işi var benim sevgilim ile dialoglarımda yahu? Yok bu isim delikanlıyı bozar arkadaş..

-Çocuklar vitrine yazı yazalım.."Sevgili aziz ve azizeler, Aziz Valentin gününüz kutlu olsun" yazı rengi kırmızı olsun mutlaka ama...

Ee ama biz ayin mazlemesi satmıyoz ki? Mumlar, şamdanlar, kırmızılı cicili bicili çamaşırlar, kalpten yastıklar, çiçekler.. Olmaz abi bizim konsepte uymaz bu yazı yaa..

-Aziz Valentin sizi seviyooo diyerek televizyona reklam versek satışlar patlar mı ki acaba?

-Yok abi, sadece kızlar hediye alır o zaman, elin Valentinine erkekler niye hediye alsın, öyle yazmayalım..

Olmayacaktı, bu aziz valentin günü tutmayacaktı galiba.
Sevgi günü olsa?
Ya da, ya da sevgililer günü olsun, daha iyi.
Hem daha milliyetçi bir söylem, bize ne hristiyanlığın azizlerinden onların gününden.Hem onlar Nasrettin Hoca günü yapıp, birbirlerine fıkralar espriler yapıyorlar mı?
Ya da Pir Sultan günü yapıp herkes birbirine "deyişler" söylüyor mu?
Değil mi ama?
O kadar Mevlana yılı oldu, Mevlana günü yaptılar mı? Hangi Avrupa vitrininde, hangi batı hayatında Mevlananın sevgi anlayışı yanar döner kıvılcım püskürten çatapatlarla kutlandıydı?
Nene hatun günü yapıp, ana / kadın fedakarlığı, kahramanlığı hiç bir batı ülkesinde çiçek bahçesi dekorunda yüceltildi mi?
Onu bırakın aşure günümüzü bile kıskandılar, önemsemek istemediler o batılılar zaten..Ne pastahanelerinde aşure partileri düzenlendi, ne de haneden haneye tepside aşure servisleri özendirildi..
Kutlu Doğum haftası da biz yapalım dediydik, yine batıdan tık yok? Bizim Peygamberimiz, onların azizleri kadar değerlidir elbet değil mi..
Yok yok..
Bu Aziz Valentin günü hakkaten uymaz bize.
"Sevgililer günü"nü iyi buldum gerçekten.
İyisi mi b u gün sevgililer günü olsun, aziz falan karıştırmayalım...

***
Nasıl?
O yazdığım, Mevlana günü, Pir sultan günü  falan bizde de mi kutlanmıyor zaten?
Hadi ya?
Tüh..!
( Aziz Valentin Sizi Seviyooo başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 12.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.