Şiirler dinledik,şarkılar söyledik,filmler izledik..
Onlara sarıldık,onlara bağlandık,onlara tutunduk..
Bulamadı insan;kimseyi onlar kadar 
yakın cana..
Böylece de tutunamadı;insan insana..
Çünkü;insan, insanı görmeden yargıladı,sevmeden hırpaladı,konuşmadan sorguladı..
Sorguladı ama sormadı,yargılamak kolaydı,dilini yormadı,aldatırken hiç  utanmadı..
Egosu dostu,kibri sevgilisi,bencilliği arkadaşı oldu.‼️
Sevmeden yerdi,konuşmadan sövdü,sinkaflı sözlerle dövdü..
Kendini alim sandı; cahil dedi,efendi sandı;hemen eledi,insan sandı;hakkını yedi..
İnsan mı insana çok geldi,insanlık mı insana çok geldi?
Bunu kimse anlayamadı..
Ozan bağlamaya sarıldı,yazar yazmaktan yoruldu,şair kaleme kırıldı..
Kısacası; insan, insanı ne tamamlayabildi,ne de tam anlayabildi,anlayan da,anlamamazlıktan geldi.

Havva KAYA 17.02.2024




( İnsan başlıklı yazı Havva KAYA tarafından 17.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.