Aslında bakarsanız şiirden ne anladığınızı birkaç cümle ile veya derinliğini anlatmanın bir yansımasıdır NİTELİKLİ YORUM.

  Şöyle ki bir şiiri okuyorsunuz, hikayeyi veyahut yazıyı,  bu yazılar sizin üzerinizde ne etki bıraktı, ne anlattı size. ne aktardı. Bunların kısa bir yansımasıdır  NİTELİKLİ YORUM.

Elbette ki yorum kişinin  okuyup okumadığını da anlamanın bir yöntemi. yazıdan ne anladığını yorumlayanlar ancak yazıyı okuyanlardır.

Diğer bir deyişle; Yüreğinize sağlık,  kaleminize sağlık, veyahut yukarıdan bir cümle kopyalayıp aşağıya yapıştırmak, tebrikler gibi cümleler bir nitelikli yorum bağlamında gözükmüyor.

Sitemizde nitelikli yorum bağlamında çeşitli ödüller dağıtıyoruz. Bunlar bitmedi yeni  programlarımız yine olacak.

Bu yazıyı yazmaya neden gerek gördüm;
Sizler nasıl bir nitelikli yorum olduğunu görün, olabildiğine bu ölçüde yorumlar yapın, yaparsanız hem yazanların motivasyonu için, hem kendi birikiminizi arttırmak için faydalı olacağına inanıyorum. Nitelikli  yorumlar  yazıları güzelleştiriyor.

Sitemizde çok güzel kalemler bulunmakta, yazılara girelim, yorumlarımızı esirgemeyelim.

  Şöyle bir hatırlatma yapmak istiyorum nitelikli  yorum örneklerine aşağıya sıralıyorum:

Yorum Sahibi : Alp.AldatmazYorumlanan Yazı : Dövmeyi KovSimdi ben hapis yatmis biri olarak gavur ellerinde, Osmanli agziyla Nemçe illerinde hatta Nemçe illerinin daha da kuzeyinde... hapishane kültürü olmus bu batida, yahut öyle ortaya çikmis bir akim. Çünkü adam yaralamanin dögmesi ayri, cinayetin ayri, polis öldürmüs olmanin ayri vesaire vesaire, derken gavurlarin dögme yapmasinda sorun yok, yúzlerine dahi yapiyorlar, piercing takiyorlar demirler, dudaklarina burunlarina kaslarina hertaraflarina sorun yok, ama bizimkiler bunu niye yapiyor bilmiyorum. Bence kanunen yasaklanmali Türkiye'de, Türk gençlerinden yaptirmayanlar maalesef yapanlardan daha az, ben 50'ye merdiven dayadim gurbette dogup búyüdüm, dögmeye hayatim boyunca hep karsi oldum, saglik için de iyi degil, dinimizce hiç caiz degil fakat orasina burasina Bozkurt yapanlar, Ayyildiz yapanlar, Atatürk imzasi attirip daha bir Türk oldugunu sananlar var, onlara sözüm Türk kültüründe bunun yeri yoktu ezelden beri. Sanki eski Túrklerde vardi gibi anlatanlari da duydum, külliyen yalan, asil aziz ve magrur Türk Milletini karaladiklarinin farkinda bile degiller. Nuri agabeyim sende müthis sosyolog, toplum psikolog gibi özellikler belirmeye basladi, begeniyle takip ediyorum demedi deme. Saygilarimla, (27.03.2024)
Yorum Sahibi : MCU :)

Yorumlanan Yazı : İnsan I Kamil
Merhabalar Adem Beyciğim,
Şiirin genel temasından da çıkarsanabileceği üzere her şeyin başı iyi bir insan olabilmekte, iyi
 düşünen, iyi davranan, duyarlı, yardımlaşıcı, şefkatli ve vicdan sahibi bir insan olabilmekte.
 Geçtiğimiz günlerde bir Kur'an mealinde çok beğendiğim bir yorum okudum. İyiliği detaylandırarak 
" aktif iyilik " ve " pasif iyilik " olarak ikiye ayırmış ve Rabbimizin bize emirlerini aktif iyilik 
çerçevesinde algılamamızın altını çizmiş. Çevresine duyarlı olan, bir günü diğerine eşit 
olmayan, sosyal farkındalığı yüksek, komşusunun derdiyle dertlenen ve onu çözmeye çalışan, 
sadece kağıt üstünde yazıp çizip ya da konuşarak değil, içindeki iyi bir kul olma erdemlerini 
fiiliyata geçirip icra eden, ibadet ve inancını tüm diğer insanların da faydasına kullanabilenler 
aktif iyiler, her yönüyle örnek müminlerdir diye de bağlamış konuyu. Çok beğendiğim bu yorum
 aklıma geldi hep şiirinizi okur iken. Vatanseverliğin, ibadetin, yardım severliğin eylemler ile vücut
 bulabilmesi esastır demiş.

İnsanın özündeki iyilik kavramına da atıfta bulunan şiiriniz bana hep bunları çağrıştırdı.

Kutluyorum Çokçana Adem Beyciğim.
Selam ve saygılarımla.
çağatay (29.12.2023)


Yorum Sahibi : Sami Biber
Yorumlanan Yazı : Tişörtünde Ne Yazıyor Acaba
O kadar önemli bir konuya temas etmişsin ki üstadım.
Bir kaç ay önceydi. Sosyal Medyada bir fotoğraf gördüm. Fotoğrafta 14 yaşında bir çocuğun
 bir hafızlık yarışmasında birinci olduğundan bahsediliyor ve övülüyordu. Lakin çocuğun 
üzerindeki tişörtte '' Not Believe Anything'' yazıyordu. Yani'' Hiç bir şeye inanmıyor. ''
Yorum olarak dedim ki: Bu çocuğun hafızlık yarışmasında birinci olması çok güzel de bir 
Allah'ın kulu tişörtündeki yazıyı farketmedi mi? orada '' Hiç bir şeye inanmıyor '' yazıyor.
Yoruma cevap aynen şu oldu:
-Sen onun tişörtünde yazana bakma, ezberlediği Kur'ana bak...
Velhasılıkelam ülkede böyle öküzler varken Camiye üzerinde ''Allah yok ve din yalan '' Yazılı 
tişörtle gidenleri ve o tişörtlerle namaz kılanları görmemiz artık yadırganacak bir olay olmaktan 
çıkacak.
Selam ve sevgiler. (25.03.2024)

Yorum Sahibi : MESUT ÇİFTCİ
Yorumlanan Yazı : Yorgun Düşler
Sevgili Şair,

Bu güzel şiirinizde yorgunluğun ve usanmışlığın derin duygularını anlatmışsınız. Sözlerinizdeki
 içtenlik ve samimiyet duygularıma tercüman olmuş, beni etkilemeyi başarmıştır. 
Yazdıklarınızı okurken kelimelerinizin dansıyla ruhumda bir melodi oluştu. Bu melodi, yaşamın 
karmaşıklığı içinde kaybolmuş bir ruha ışık oldu.

Siz, kaleminizin sihirli dokunuşlarıyla duyguları dile getirmekte üstün bir yeteneğe sahipsiniz. 
Bu yeteneğinizle, insanların iç dünyalarına dokunuyor, duygularını anlamalarına ve ifade 
etmelerine yardımcı oluyorsunuz. Bu yönünüzle edebiyat dünyasına büyük katkılar sağlıyorsunuz.

Sizlere duyduğum saygı ve hayranlıkla, kaleminizin daima ilham dolu ve yaratıcı olmasını dilerim.

Saygılarımla

(Kullandığınız resim Ressam Mustafa YÜCE'ye ait çok hoş bir resim. Mustafa YÜCE 
zaten eserlerini oluştururken distopik olayları tepkisel yaklaşımla oluşturur.) (27.03.2024)

Adem Efiloğlu
Site İmtiyaz Sahibi

Özel Not:  Bazen ben site sahibiyim diye benim yazılarıma yorum yapılmadığını duyuyorum. Ben sizlere hep şunu derim bu site burada yazanların sitesi hasbel kader biz imtiyaz sahibiyiz ama bende sizin gibi  sitede bir yazarım. Beni yazılarımda yazar sıfatıyla değerlendiriniz lütfen.



( Nitelikli Yorum başlıklı yazı AdemEFİLOĞLU tarafından 28.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.