Ulukışla, Aralık 1967

İstasyon yakınlarında, ucuz kiralanmış ihtiyar bir ev.

Genç kadın, namazını acele ile bitirdi. Hızlıca ayağa kalktı. Namaz ardı duasını, ellerini açmadan, gönül kapısını açarak, beşiğe doğru yürürken yaptı…

Namazlığını, soğuktan ağlayan dört aylık bebeğinin tahta beşiğine örttü.

Dizlerine çöküp, namazlığın arasından, ciğerlerindeki sıcak havayı israf etmemek için yavaş yavaş beşiğin içerisine doldurdu.

Isıtmaya çalıştı bebeğini. Dudaklarında dualarla…

Ben, her kış rüyalarımda, yakacak alınamayan o eve odun taşırım.

Ve genç kadın bana: Allah razı olsun. Sen ne kadar iyi bir insansın. Diye seslenir.

Uyandığımda, bende genç kadına: Allah senden razı olsun Anne! Sevgi dolu sıcacık nefesinle beni büyüttüğün için Allah senden razı olsun!


Postanede görevli Konyalı bir memurun evinden.

Ali AKIN
( Anne Nefesi başlıklı yazı Ali Akın tarafından 5.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.