-Gelin ayakkabısı altına yazılan isimlerden, önce hangisi silinirse onun tez gelin gidileceği inanılır.
-Bardağın kırılması aydınlıktır.
-Kulak çınlaması birinin sizi andığına işarettir.
-Gece ıslık çalınmaz, şeytanların başa toplandığına inanılır.
-Kulak çınladığı zaman yapıcığına kuvvet, bedenine sıhhat, allahümme salli ala seyidine Muhammed denir.
-Baş ağrısı için kına yakılır.
-Sağ kulak kızarırsa biri sizden iyi söz ediyor, sol kulak kızarırsa biri sizden kötü söz ediyor demektir.
-Hıçkırık tuttuğunda biri sizi anıyordur.
-Nişanlı kızın yüzüğü kendi saçının teline bağlanır, bir su üzerine tutulur, yüzük bardağın ağız kısmına kaç defa değerse o yaşta evleneceğine inanılır.
-Çay bardağında yumuşak çöpün çıkması kadın misafirin, sert çöpün çıkması erkek misafirin geleceğine işarettir.
-Saçın bir teli döküldüğü zaman misafir geleceğine inanılır.
-Kısmetin açılması için nişanlı bir kızın kurdelesinin bir parçası
yutulur.
-Sağ avuç kaşınırsa para geleceğine sol avuç kaşınırsa para gideceğine inanılır.
-Göz dalıp giderse birileri sizi kötü anıyordur.
-Hamur yoğururken leğenin dışına hamur sıçrarsa kısmetçi geleceğe inanılır.
-Bir evin çatısında baykuş öterse o evde ölü olacağına inanılır.
-Ekmek yaparken bir yumak unutulursa o evden bir kız kaçacaktır.
-Gece tırnak kestirilmez, küçük çocuklar aynaya baktırılmaz.
-Gece sakız çiğnenmesi ölü etinin çiğnendiğine delalet eder.
-Yine kısmetin açılması için dilek ağaçlarına çaput bağlanır.
-Ateşe su dökerek söndürmek iyi değildir.Ateş kutsaldır.
-Ters duran ayakkabı uğursuzluk getirir.
-Yola çıkan birisinin ardından su dökmek selamettir.
















NOT: Gaziantep ili Nurdağı ilçesi yerleşkesi folklor alan araştırması ürünüdür

( Kocakarı Lafları (Boş İnançlar) başlıklı yazı Mehmet Dal tarafından 1.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.