KARDELEN SESLERİ

 

            Mavi sisler içinde gökyüzüne dokunur gibi görünen yüksek dağlardan… Sabah kuşlarının türlü türlü nağmeleriyle sevda uyandırdığı vahşi ormanlardan…Kenarındaki çiçeklerin, etrafındaki yeşilliklerin, üstünden geçen bulutların aksiyle birçok renk ve güzellik içinde akarak, yüksek tepelerden billur şeffaflığından ruh okşayıcı bir ahenkle  dökülen su kenarlarında büyümüş bir öğretmenin vaveylasıdır benim vaveylam.

Tıpkı; yüreğin vahşi bir aslan misali bütün dünyaya saldırması gibi saldıracak bir yer arıyordum. Tutunacak bir dal arıyordum. Ve o dalda  gayelerimi dile getirmek…

            Ben bir öğretmenim; kardelenlere rehber. Ben bir çınarım kardelenlere gölge ve ben bir zamanım kardelenlere hayat…  Bir kilime ayrı ayrı işlenen nakış gibi nakşederim onları. Bir kitabın inci taneli bilgileri etrafa savurması gibi etrafa savururum gayelerimi rüzgar misali gibi.

            Onlar, karanlık kuyularda kurtuluşu beklerken benim elim dokunur onlara titreyerek, zamana inat, vurana inat , yıldırana inat, yok etmek isteyene inat. Puslu camlardan bakanlara hiç kapanmayacak bir yol , kardelen seslerinin yükseldiği yere, kulak veren bir masal perisi…

Parlayan gözlerde umut ,dünyayı anlamsız gösterene kartal ve hayat yolunu meçhul yapana set olan kardelenler yetiştiren bir kompozisyon olurum. Tıpkı; hiç sonu gelmeyecek bir kompozisyon gibi.

 Bir deryada hırçın dalgalarla mücadele edecek fidanlar  ve o deryada ilelebet   bir arada   yaşayacak renkli mahzenler yetiştirmektir tek gayem…

            Batısından doğusuna , kuzeyinden güneyine bu ülkenin bütün kardelenlerine sesleniyorum. Hani bir nehrin en büyük amacıdır ya yolunu çizip denize ulaşabilmek. Ülkesini karış karış gezerek taşıdığı toprakları yolun sonunda biriktirip , verimin, emeğin, özverinin sınırlarını aşabilmek. Ve o topraklarda ; nice öğretmenler ,doktorlar,mühendisler yetiştirmek… İşte ben o nehir oldukça siz de taşınan o topraklar oldukça  bu vatan her daim ilelebet yaşayacaktır. Bana damar damar bağlanıp can veren hayat kaynağı  kardelenlerim sizi ve sesinizi hiç unutmayacağım…

                                                                                                                  FESİH SARIGÜL

 

   NOT:        Bu yazımı, lise yıllarımda kaleme almıştım. Sizlerle paylaşmak istedim. İyi okumalar dilerim.

 

( Kardelen Sesleri başlıklı yazı hazan tarafından 12.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.