Mesleğimizde öyle insanlar var ki, onları meslektaş olarak görmekten ızdırap duyuyorum. Gazetecilik mesleğinin temeli “Hakikat”tir. En önemli zenginliği de ‘Ahlak’lı  olmalıdır.

Toplumun öncü gücü olan Gazetecinin asli görevi yaşadığı toplum içerisinde toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamak ve sorunların çözümü için yol gösterici olmaktır.

Fakat bugün Basın ve Medya'mız maalesef ülkemizdeki yangınları söndürme niyetinde değil, bu yangınları körükleme konusunda görev üstleniyor. İçine  düştüğümüz toplumsal çürümenin,  nifak ve bölünme hareketlerinin içerisinde bulunanlar mutlaka hesap vereceklerdir.

Elbette ki bu hesap sadece dünyevi bir hesap değildir. İnanlar için asıl hesap günü AHİRET günüdür.

Tek arzum bu mesleği ifa ederken gücümün yettiği kadar doğruları hak ve hukuku savunmaktır. Ama ifade ettiğim gibi, gücümün yettiği kadar!..

Okuduğum bu konuya ışık tutacak bir menkıbeyi bu vesile ile sizinle paylaşmak istedim.

GÜCÜMÜN YETTİĞİ KADAR

Bir gün Nemrut, İbrahim Aleyhisselamı ateşe atmaya karar verir. O kadar büyük bir ateş yakar ki bu sefer kendisi ateşe yaklaşamaz. Bir mübarek zat, bakmış bir karınca ağzına su alıyor, uzaktan getiriyor ateşi söndürmek için. Fakat yaklaşamıyor, yakın bir yere bırakıyor. Evliya zat sormuş:

- Ne yapıyorsun sen?

Karınca, demiş ki:

- Sorma, Allah'ın Peygamberini yakacaklar. Ateşi söndürmeye çalışıyorum.

O zat sormuş:

- Senin bu küçük cüssenle taşıdığın bir damla su ile bu koca ateş söner mi?

- Vallahi Cenab-ı Allah herkese gücüne göre hesap sorar. Benim gücüm bu kadar.

Öbür taraftan bir yılan da devamlı ateşi körüklüyor. Demiş ki :

- Böyle ne yapıyorsun?

Yılan demiş ki :

- Bugün bayram! Bir Peygamber yanacak.

Bu da gücü nispetinde elinden gelen kötülüğü yapmaya çalışıyor.

Demek ki yüce Allah hayvanları nasıl iki grupta yaratmışsa, insanları da iki grupta yaratmış :

Birisi ateşi körükleyenler, diğeri ateşi söndürenler.

Cenab-ı Hak bizi ateşi söndürenlerden eylesin!     

( Gücümün Yettiği Kadar başlıklı yazı TAŞKIN SRC tarafından 10/13/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu