Vatanı ve ülkesi uğruna nice canların şehadete ulaştığı bir ülkede Türk olarak yaşamaktan gurur duyuyor, fakat terör illeti gibi lanet bir sorunun çözülememesine de bir o kadar üzülüyorum. Terör Şehitleri dışında bu ülkede -40 derece de soğukta vatanı uğruna can veren şehitlerimizi de unutmamalıyız. Sarıkamış’ta şehit olan 90 bin askerimizin tamamı Türkiye’nin bir çok ilinden gelen vatan evlatlarımızdır. Bu anlamda Sarıkamış Şehitleri Türkiye’nin ortak acısıdır. Sarıkamış'ta donarak 90 bin askerin şehit olması, onların nasıl kış şartlarıyla ve Rus Askerleriyle mücadele verip şehit olduklarını öğrenmek, hissetmek için Sarıkamış’ta olmak, Allahuekber ve Soğanlı Dağları’na gitmek lazım, aynen Çanakkale Şehitliklerine gidip de oradaki havayı teneffüs etmek gibi. Anlatılanlarla gördüklerimizi Sarıkamış’ta birleştirirsek o zaman bütün gerçekleri daha iyi görürüz. Bu memleket hepimizin. Şehitler Sarıkamış'ın değil bütün ülkenin şehitleridir. Sarıkamış, Türk harp tarihinin en acı muharebelerine sahne olmuştur. Türk Ordusu, ağır koşullar altında yapılan bir muharebede kahramanca savaşmıştır. Türk Ordusunun kayıplarındaki asıl etkenler, çetin arazi ve şiddetli kış şartları ile teçhizat eksikliği ve ikmal yetersizliğidir. Çok ağır koşullar altında kahramanca savaşan Türk askeri, muharebenin sonuna kadar direnmiş, vatanını korumak ve başarıya ulaşmak için sonsuz gayret göstermiştir. Sarıkamış Harekâtı, Türk milletinin vatanı ve kutsal varlıkları uğruna neler yapabileceğinin bir delilidir. Sarıkamış’ta 90 bin Mehmetçiğin donarak Şehit düşüşünün 97.yıldönümünde tüm Şehitlerimize bu vesile ile bir kez daha Allah’tan rahmet diliyorum.

( Ortak Acı başlıklı yazı TAŞKIN SRC tarafından 8.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.