1 Kim Demiş Duygusuzum

Ey beni anlamayan dilsiz,sağır ve körler!

Ellerimde ateş var, kim demiş duygusuzum?

Ey yangın meclisimde aşkı yakan zehirler!

Dillerimde ateş var, kim demiş duygusuzum?

 

Beni bilemezsiniz, Leyla diye ağlarım,

Çırpınan yüreğimi Mecnun gibi dağlarım,

Her şafak söküşünde Yunus gibi çağlarım,

Sellerimde ateş var, kim demiş duygusuzum?

 

Öncelerden feyz alıp seferlerden gelmişim,

Ben feleğin bağrında kahırla yükselmişim,

Umudu sermek için  hicranları delmişim,

Güllerimde ateş var, kim demiş duygusuzum?

 

Pervane’ye akmayın, sanmayın sükût eder,

O seherler kucaklar, şafakta sevda tüter,

Sanmayın ki bir sözle gönlünün faslı biter,

Çöllerimde ateş var, kim demiş duygusuzum?

 

 

NOT; Yukarıdaki şiirim, şiir ve şairi bilen siz dostlarıma ithafen yazılmamıştır. Dün, öğretmenler günü sebebiyle gittiğim öğretmen evinde, üç beş arkadaşın çevrelendiği bir masada gelen teklif üzerine şiirlerimden bir tanesini okurken bir densizin söylemiş olduğu söz üzerine yazılmıştır. Söylediği de şu: “ Senin şiirlerin çağdışı, günümüze hitap etmiyor. İçi boş ve duygusuz. “

Belki kendi açısından haklıdır. Böyle bir günde, bu cevabı vermenin yeri olmamakla birlikte yine de kendisine saygı duyuyorum. Ancak, kim ne derse desin ben, Ömer Öner/Şenol Çetin/Mehmet Kaplan/Ahmet Hamdi Tanpınar/ Yahya Kemal Beyatlı gibi imbiklerden süzüle süzüle buralara kadar geldim. Benim işim Türk insanına kendi kültürümüzü aktarmaktır. Hocalarımın hocaları da bunu yapmıştır.

Dostlarım bilginize. Selam ve sevgilerimle. Ömer Öner ( Emekli Türkçe Öğretmeni )

( Kim Demiş Duygusuzum başlıklı yazı pervane tarafından 25.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.