1 Bizim Köyden Dedğilsin'ki..(fıkra)
Bir köyün birinde yeni doğan çocukları doğduğu zaman ,köyde bir pınar varmış orada önce doğan bebekleri pınarın suyu ile banyo yaptırırlarmış...
Yaz kış demeden bu adet sürermiş...
Gel zaman git zaman köyün okulun öğretmeni nin tayini başka yere çıkmış.Da sonra yerine yeni bir öğretmen atanmış ..Gelen öğretmenin bir çocuğu olmuş...Bebeği hayırlamak isteyen köylüler köydeki pınarı ballandıra ballandıra anlatıyorlarmış...Bu pınarda yıkanan çocuk o kadr saglam olurk’ki hiç hastalanmaz ,demir gibi olur gibi ilgi çekici sözler söylüyorlarmış ..Köylünün dilinde öğretmeniz bebeği dolanıyormuş.
Bakmış öğretmen köylünün hocaya karşı sevgi ve saygısına karşılık önce teşekkür etmiş,sonrada gerçekten bebeği pınarın şifalı suyundan banyo yaptırayımda çocuk sağlıklı olsun demiş...Öğretmen eşinide alarak pınarın yolunu tutmuşlar...

Köylüye bizde ayak uyduralım bir kere demişler...Nede olsa bizde bu köydeyiz demişler..Mevsimlerdende kış mevsimiymiş.
Güzelce yeni doğan bebeği banyo yaptırmışlar..Daha sonra evlerine dönmüşler..Akşam vakti yavru bebek hastalanmış ,sonunda bebek ölmüş...
Koşmuş öğretmen en yakın köylü komşusuna demiş’ki:-"Hani pınarda yıkanan bebek sağlıklı olurdu?...

Bebeğim öldü bakın"...demiş..

Köylüde şöyle demiş:-"Hocam sen bizim köylü değilsin’ki ,daha yeni geldin
Pınar bizm köylüleri iyi tanır" demiş...

M.ali ünsal

23/02.2012
( Bizim Köyden Dedğilsin'ki..(fıkra) başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 23.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.