Bağımlı; bir şeyin istemine,gücüne,yardımına bağlı olan,özgürlüğü olmayan kişi.Bağımlılık;kendi kendine yetmezlik durumu.Sözlük anlamı bu kadar apaçık net iken,bu derece ben tehlikeyim diye bağırıp dururken nelere bağımlılıklarımız var gelin hep beraber görelim!
            
                Güneşli bir pazar sabahı,izin günündesin...Yatağından kalkıp,mutfakta sofrayı hazırlayan annene yardım edebilirsin.Yada içeride yatakları toplarken ablan,sende camları açıp evi havalandırabilirsin.Güneş girmeyen eve doktor girer zira.Fakat sen daha yüzünü bile yıkamamışsın.Neden ama?Hmmm evet...Senin daha önemli bir işin var sanal çiftliğin!Domateslerini sulaman,ineklerini sağman,sebzelerini toplaman gerekli!Bu görevlerini tamamlaman için tam yarım saatin kaldı.Zira görevlerini yerine getirmeden kahvaltını yapamazsın,evi temizleyemezsin,izin günündesin fakat bi sinemaya bile gidemezsin!Ailenle beraber olacağın haftada tek bir gün!Bu günde bir bardak çayı,onları mutlu edecek iki hoş sohbeti bile yerine getiremezsin!
Şimdi sakın ama sakın ben ' bağımlı değilim 'sözünü söyleme lütfen...

                Gecenin bir körü,uyku akıyor gözlerinden.Miden bulanıyor,ağzında zift gibi bir tat...Sevmiyorsun aslında ama her sorana, bırak şunu diyene 'İnsan sevdiği şeyi bırakır mı hiç? ' diyorsun,bağımlısın hani...Evet sigara!Gecenin bir köründe,uyku akıyor gözlerinden,kafanı buluştursan yastıkla,sızman iki saniye bile sürmeyecek.Son bir tane daha içeyimde yatayım diyorsun,sanki bu gece söylediğin ilk cümleymiş gibi!Yapma Allah aşkına tam sekiz kez söyledin bunu bu gece,saat 05:45 ve hala ayaktasın!

               Geceye olan bağımlılık mı sendeki?Bırak şimdi :) Şiir yazmadığın,bilgisayarının olmadığı,interneti bilmediğin zamanlarıda biliyorum ben!Evde yapacak hiçbirşeyin yokken,tv izlemezken,müzik dinlemezken...Ve sabah erkenden uyanıp gitmen gereken okulun varken...Ben biliyorum gözlerini tavana dikip,uyumamak için direndiğini,uykum yok dediğin günleri...Gözlerinden uyku akıyor,yarın sınıfta uyuyacaksın fakat uyumuyorsun...Geceye bağımlısın çünkü!

              Bağımlı olmak belkide;yağmurdan kaçarken doluya tutulmak olabilir.Yada ava giderken avlanmak gibi birşey!Sen kabuslarından kaçarken 'uyuyamıyorum' hastalığına tutulmak..Yada geceyi seviyorum' a av olmak!Onu düşünüyorum demek zor gelirken,geceyi seviyorum demek,geceyi sevmeye başlamak hatta ona olan aşkın bitip geceye aşık olmak...Geceye bağlanmak ve sonunda bağımlı olmak!

              Çocuk evde hasta,borç gırtlağa kadar...Hanım düşünsün,didişsin dursun!Sen burda , bu masada,son rızıklarını,bu arkadaşlara... Vay be!Ne?Stres mi atıyorsun?Bağımlısın sen!
Bağımlısın sen çünkü o hırpaladığın karın kadar güçlü değilsin sen!Borçları düşünmek,nasıl yoluna sokarım diye hırpalanmak yerine kendini bu okey masasında,pokerdi,piştiydi...kahvehane köşelerinde zehirliyorsun!Borçlarından kaçarken fena bir kahve bağımlısı oldun ve bu seni örnek babayken ördek baba yaptı!Çocuklarının gözünde zerre değerin kalmadı...Allah katında da öyle!

              Sen kadın!Ahh en duygu dolu,acı dolu,hasret yüklü,sevda dolu kadın!Neler yaşıyorsun şu evde..Koca dayağı mı yemedin!Gözünün önünde elin o..... yattığını mı görmedin?Neden çekiyorsun bu adamı?Katilin olsun,ecelin olsun diye mi bekliyorsun?Bu kadar mı bağlısın ona!Acıya mı bağımlı oldun yoksa?Böyle değildin sen,ne oldu sana!

             Ve sen küçük kız!Bir gün onlasın,bir gün onun koynunda...Hangisini seviyorsun söyle!Parasız geçirdiğin günlere inat para içinde yüzen şu pis halini mi?Teninde birçok tenin kokusu...Üzerindeki afilli elbiseler ve odana aldığın her yaştan karşı cinsler!Neye bağımlısın sen böyle?Paraya mı sekse mi?

            Şimdi tekrar bir tanım yapma gereği duyuyorumtamda burda!
            Bağımlılık;yağmurdan kaçarken doluya tutulmak ve ben doluya aşığım demektir!Herşeyin fazlası zararlı olmayabilir yada bana zararı yok denilebilir!Fazla sıcak bunaltır,fazla soğuk dondurur.Az oksijenin fazlalığı öldürür,beyne giden fazla oksijen beyni sulandırır :)Sigaraya olan bağımlılık zamanla yetmez başka bağımlılıklara dönüşür ve sonunda tek bir altın vuruşla bitirir işini!
            İnternet hızının,fıkraların,bilginin,sevginin,öfkenin fazlasının hayallerin,yaşamanın ve hatta fazlaca kullanılan tuvalet kağıdının bile zararlı olduğunu söyleyebilirim :)

           
             Her şeyin fazlası zarardır diye bir iddiada bulunabilirim sanırım!Evet bulunuyorum!Ya hep ya hiççi bir kişilik olmama rağmen bunun farkına vardım.Defalarca gördüm,çevremdede gözlemledim.Bir şeyi gereğinden fazla almaya başlamışsanız eğer; hayatınızdaki diğer değerleri boşlamışsınız demektir!Ya fazla değer verdiğiniz şeye bağımlı olma yolundasınız,ya bağımlısı oldunuz demektir!Ölümünüz,kaybınız ya bağımlı olduğunuzdan, yada yeteri kadar alamadıklarınızdan olacak demektir!
 
             Değerli üstadımın sözleriyle bitirmek istiyorum yazımı;

Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.
“O olmazsa yaşayamam.” demeyeceksin.Demeyeceksin işte.
Yaşarsın çünkü.
Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.
Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
            


















( Bağımlı Olmak başlıklı yazı ösqee tarafından 28.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.