Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 10.09.2012
Okunma Sayısı : 5436
Yorum Sayısı : 0

MUŞ’TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

BOSTANKALE HÖYÜĞÜ ARKEOLOJİK SİT ALANI-DOLABAŞ HÖYÜĞÜ ARKEOLOJİ SİT ALANI-MUŞ KALE PARKI MİLLİ PARKI (PARK KALE) MUŞ'TA Kİ ARKEOLOJİK GEZİ ALANLARIDIR.

 

ALAEDDİN CAMİİ;SELÇUKLULARDAN KALMA BİR CAMİDİR, MİNARESİ RENKLİ TAŞLARDAN YAPILMIŞTIR.

 

ULU CAMİ (ŞEYH MUHAMMET MAĞRİCİ CAMİİ);1.DÜNYA SAVAŞI SIRASINDA OLDUKÇA HARAP OLMUŞTUR.

 

MUŞ'TA Kİ DİĞER TARİHİ CAMİLER-MEDRESELER;

 

HACI ŞEREF CAMİİ-ERENTEPE KASABASI CAMİİ-ERENTEPE KASABASI MOLLAKENT KÖYÜ CAMİSİ-ERENTEPE KASABASI MOLLAKENT KÖYÜ MEDRESESİ.

 

MUŞ KALESİ;V1.YÜZ YILDAN KALMADIR, BU GÜN SADECE KALINTILARI AYAKTADIR.

 

MUŞ'TA Kİ DİĞER KALELER;

 

MUŞ KARABURUN KÖYÜ MURTAZA BEY KALESİ-KARAAĞIL KASABASI KURGANLI KÖYÜ ZIRNAİ KALESİ-MUŞ ESKİ ÇARŞI KALESİ-MUŞ HAPSET KALESİ.

 

SURP KARABET MANASTIRI( ÇANLI VEYA ÇENGELLİ KİLİSE);ERMENİLERE AİTTİR, İÇİ DEĞERLİ KABARTMA VE HEYKELLERLE SÜSLÜDÜR.

 

ARSLANLI HAN;SELÇUKLULAR ZAMANINDAN KALMADIR, HALEN HARAP VAZİYETTEDİR. YILDIZLI HAN İLE HAVUZLU HAN\'DA MUŞ\'TA Kİ DİĞER HANLARIN İSİMLERİDİR.

 

MUŞ'TA Kİ TARİHİ KÖPRÜLER;

 

MURATPAŞA KÖPRÜSÜ.

 

ZİYARET YAYLASI;KIZIL ZİYARET DAĞI'NDADIR, HAVASI VE SOĞUK SULARI İLE ÜNLÜ BİR MESİRE ALANIDIR. YAYLA İÇİNDE BİR TÜRBE VARDIR, BU NEDENLE ZİYARET YAYLASI DİYE ANILMAKTADIR.

 

MUŞ'TA Kİ DİĞER MESİRE YERLERİ;

 

MUŞ ARINCIK BARAJI ÇEVRESİ-HASKÖY OTAÇ BARAJI ÇEVRESİ-MUŞ TOPRAKBABA MESİRE ALANI MUŞ'TA Kİ DİĞER MESİRE YERLERİNİN İSİMLERİDİR.

 

MUŞ'TA Kİ ÖREN YERLERİ;

 

KIZIL ZİYARET TEPESİ.

 

MUŞ'TA Kİ SİT ALANLARI;

 

ADALAR ŞELALESİ DOĞAL SİT ALANI-BOSTANKALE HÖYÜĞÜ ARKEOLOJİK SİT ALANI-DOLABAŞ HÖYÜĞÜ ARKEOLOJİK SİT ALANI.

 

MUŞ'TA Kİ TARİHİ MEZARLIKLAR;

 

ERENTEPE KASABASI ESENLİK KÖYÜ İSLAM MEZARLIĞI-ERENTEPE KASABASI MOLLAKENT KÖYÜ MEZARLIĞI.

 

MUŞ'TA Kİ TÜRBE VE YATIRLAR;

 

HACI ŞEREF CAMİİ AVLUSUNDA Kİ KESİK BAŞ TÜRBESİ-MUŞ CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU ALTINDA Kİ İBRAHİM SAMİDİ ZERZAMİ TÜRBESİ-MUŞ ULU CAMİ İÇİNDE Kİ ŞEYH MUHAMMEDİ MAĞRİBİ TÜRBESİ-MUŞ KIZILAY İŞ HANI KARŞISI\'NDA Kİ ŞEYH HALİT VE ŞEYH MUSTAFA TÜRBESİ-MUŞ KARASU HAMAMI KARŞISI\'NDA Kİ MUŞTAK BABA TÜRBESİ-ESENTEPE KASABASI ABDULBEYAZIT KÖYÜ TEKKESİ-ERENTEPE KASABASI ESENLİK KÖYÜ TÜRBESİ.

 

BULANIK İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

BULANIK İLÇESİ ESENLİK CAMİİ-BULANIK İLÇESİ ESENLİK KÖYÜ\'NDE Kİ ŞEYH İBRAHİM HAZRETLERİ TÜRBESİ-BULANIK İLÇESİ MOLLAKENT KÖYÜ\'NDE ŞEYH ÖMER SAHUBİ TÜRBESİ-BULANIK İLÇESİ ŞOR GÖLÜ ÇEVRESİ MESİRE ALANI-BULANIK GÖLÜ MESİRE KAMP VE AVLANMA BÖLGESİ MESİRE ALANI-BULANIK İLÇESİ\'NE 30 KM. UZAKLIKTA Kİ SAZLIK VE BOL BALIKLI NAZİK GÖLÜ ÇEVRESİ MESİRE ALANI.

 

MALAZGİRT İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

MALAZGİRT KALESİ VE SUR DUVARLARI-MALAZGİRT BOSTANKALE KALESİ VE ÖREN YERİ-MALAZGİRT SELÇUKLU MEZARLIĞI-MALAZGİRT İLÇESİ ADALAR MEVKİİ MESİRE ALANI-MALAZGİRT TIKIZLI KALESİ-MALAZGİRT HATUN KÖPRÜSÜ-MALAZGİRT KIZ KÖPRÜSÜ.

 

VARTO İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

VARTO KAYALIDERE KÖYÜ ÖREN YERİ HARABELERİ-HAMURPET GÖLÜ ÇEVRESİ MESİRE ALANI.

 

MUŞ'UN İLÇELERİNE UZAKLIĞI;

 

MUŞ-BULANIK;105 KM.

MUŞ-HASKÖY;18 KM.

MUŞ-KORKUT;

MUŞ-MALAZGİRT;137 KM.

MUŞ-VARTO;60 KM.

 

( Muş'ta Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 10.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.