Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 9/10/2012
Okunma Sayısı : 2180
Yorum Sayısı : 0

NEVŞEHİR’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

IHLARA VADİSİ KANYONU;AKSARAY-NEVŞEHİR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, AKSARAY'DAN NEVŞEHİR'E GELİRKEN YOLUN 11.KM.SİNDEN SAPILARAK GİDİLEN BİR KARAYOLU İLE IHLARA VADİSİ'NE ULAŞILMAKTADIR. IHLARA'DAN BAŞLAYIP SELİMİYE'DE SON BULAN KANYONUN UZUNLUĞU 14 KM.DİR, YÜKSEKLİĞİ YER YER 100-150 METRE ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. VADİ BOYUNCA KAYALARA OYULMUŞ SAYISIZ BARINAKLAR-MEZARLAR-KİLİSELER VE BİRBİRİNE TÜNELLERLE BAĞLI OLAN BARINAKLAR İLE KİLİSELER BU KANYON BOYUNCA GEZİLİP GÖRÜLECEK YERLERDİR. ESKİDEN BURALARA POTAMUS KAPADUKUS (KAPADOKYA IRMAĞI) DENİYORDU, ŞİMDİ IHLARA VADİSİ İSMİ İLE ANILMAKTADIR.

 

KAYMAKLI YERALTI ŞEHRİ;NEVŞEHİR'E 20 KM. UZAKLIKTADIR, V11. VE 1X. YÜZ YILLAR ARASINDA ARAP SALDIRILARINA KARŞI KORUNMAK VE HIRİSTİYANLIĞIN YAYILMASINA KARŞI ÇIKAN ENGELLERİ ÖNLEMEK İÇİN YAPILMIŞTIR. 8 KATLIDIR, 4 KAT AŞAĞISINA KADAR İNİLEBİLMEKTEDİR. 5 VE 8.KATLAR AÇIK DEĞİLDİR, TÜNELLERDEN GEÇİLEREK YATAK ODALARINA-MUTFAKLARA-ŞARAP DEPOLARINA-DOLAPLARA-TAPINAKLARA GİDİLEBİLMEKTEDİR. TÜNELLER VE KATLAR ARASI DEĞİRMEN TAŞLARI İLE KAPATILARAK ŞEHRİN DIŞ DÜNYA İLE İLGİSİ KESİLEBİLMEKTEDİR, ŞEHRİN HAVALANDIRILMASI BÜYÜK BİR BACA İLE SAĞLANMAKTADIR.

 

GÖREME'DE BALON TURLARI;NEVŞEHİR'İN VE KAPADOKYA'NIN EN EĞLENCELİ YERLERİNDEN BİRİSİ DE GÖREME'DE BULUNAN 20 KADAR FİRMANIN BALON TURLARIDIR, BU 20 FİRMANIN ELİNDE 100 KADAR BALON BULUNMAKTADIR. HER BİRİSİNİN SEPETİ 20 KİŞİ ALMAKTADIR, GENELLİKLE 1.000 METRE YÜKSELİĞE ÇIKAN BU BALONLARLA KAPADOKYA'YI YÜKSEKTEN İZLEMEK İNSANA BAMBAŞKA BİR ZEVK VERMEKTEDİR. BİNİŞ ÜCRETLERİ ZAMAN ZAMAN 80.00 TL. İLE 300.00 TL. ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR, BALONA BİNMEK İSTEYENLER GENELLİKLE SABAHLEYİN 05.00-05.30-06.00 SIRALARINDA OTELLERİNDEN BALON FİRMALARINA AİT MİNİBÜSLERLE ALINMAKTADIR. GÖREME'YE GETİRİLEN BU KİŞİLERE BURADA Kİ MEVCUT BÜFELERDEN ÜCRETSİZ ÇAY-KAHVE-NESTKAFE-ÇİKOLATA-PASTA-KEK VB.YİYECEKLER İKRAM EDİLİRKEN BALONLAR ŞİŞİRİLMEKTE, TEKER TEKER BALONA ALINAN KİŞİLERLE BALON SEPETİ DOLUNCA 20 KİŞİ OLUNCA BALON YAVAŞ YAVAŞ HAVALANMAKTADIR. HEMEN HEMEN AYNI SAATLERDE HAVALANAN BALONLARIN MUHTEŞEM VE GÖRKEMLİ BİR GÖRÜNÜŞÜ VARDIR. YAKLAŞIK 30 DAKİKA VEYA 1 SAAT YUKARIYA DOĞRU ÇIKAN BALONLAR GENELLİKLE 1000 METRE YÜKSEKLİĞE ÇIKTIKTAN SONRA İNİŞE GEÇMEKTEDİRLER, İNERKEN BALONLARDA HER YOLCU İÇİN 2 ELLE TUTULACAK SAĞLAM İPLER BULUNMAKTADIR. İNMEYE AZ BİR ZAMAN KALA BU İPLERİ 2 ELLE TUTMAK VE BALONUN YERE SERT İNİŞ YAPMASI DURUMUNA KARŞI DİZLERİ BÜKMEK GEREKMEKTEDİR. BU YAPILMADIĞI TAKDİRDE BEL KEMİĞİ KIRIĞI-BACAK KIRIĞI VB.GİBİ SAKATLILAR OLABİLMEKTEDİR. BU KONULARDA ZATEN BALONU YÖNETEN KAPTANLARCA YOLCULARA GEREKLİ BİLGİLER BİNERKEN VE İNERKEN VERİLMEKTEDİR. RÜZGARLI HAVALARDA BALONLAR BAZEN BİNİLEN YERE 4-5 KM. UZAKLIKTA BİR YERE DE İNEBİLMEKTEDİR. İNİLEN YERDE USULEN ŞAMPANYA PATLATILMAKTA VE YOLCULARA YİNE ŞAMPANYA-VİSKİ-MEYVA SUYU-PASTA-COCA COLA-GAZOZ VB.YİYECEKLER İKRAM EDİLMEKTEDİR. AŞAĞIDAN BALONU TAKİP EDEN YOLCU MİNİBÜSÜ BALONUN İNDİĞİ YERDE YOLCULARI ALIP BALON FİRMASI\'NIN MERKEZİNE GÖTÜRMEKTE VE BURADA KAPTAN TARAFINDAN İMZALANAN UÇUŞ DİPLOMALARI BALONUN BİNİLDİĞİ TARİH VE BİNEN KİŞİNİN İSMİ İLE BİRLİKTE KENDİSİNE TAKDİM EDİLMEKTEDİR. DAHA SONRA YOLCULAR OTELİNE BIRAKILMAKTADIR, DİĞER BİR KAMYONDA BALON İLE SEPETİ ALARAK GÖREME\'YE BALONUN UÇTUĞU BÖLGEYE BALONU YÜKLEYİP GETİRMEKTEDİR. BU BALONLAR SICAK HAVALARDA YÜKSELMEDİKLERİ İÇİN TURLAR GENELLİKLE SABAHLEYİN YAPILMAKTADIR, 1 BALON 1 GÜNDE ANCAK 2 SEFER YAPABİLMEKTEDİR. BALONLARIN PİYASA DEĞERİ 400.000 DOLARDIR, HER BALON İÇİN 10 KADAR PERSONEL ÇALIŞMAKTADIR.

 

ACIGÖL İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KAYA ANITI;ACIGÖL İLÇESİ\'NİN AĞILLI KÖYÜ\'NDE TOPADA MINTIKASINDA GEÇ HİTİT DÖNEMİNE AİT HİTİT HİYEROGLİFİ İLE YAZILMIŞ KAYA ANITI VARDIR, M.Ö.V111.YÜZ YILA AİTTİR.

 

TATLARİN KASABASI YER ALTI ŞEHRİ;ACIGÖL İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, TATLARİN KASABASINDADIR.

 

KARACAÖREN KÖYÜ MAĞARALARI-AĞILLI KÖYÜ MAĞARASI-KURUGÖL KASABASI MAĞARASI-TOPAÇ KÖYÜ MAĞARASI-YUVA KÖYÜ MAĞARASI-KOZLUCA KÖYÜ MAĞARASI ACIGÖL İLÇESİ'NİN KÖYLERİNDE BULUNAN MAĞARA İSİMLERİDİR, BUNLAR HARABE HALİNDEDİRLER.

 

AVANOS'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ALAADDİN CAMİİ-X111.YÜZ YILDA YAPILAN SELÇUKLULAR DÖNEMİNE AİT SARUHAN KERVANSARAYI-ÇAVUŞİN NİCEPHORUS PHOCAS KİLİSESİ-GÜLLÜDERE AZİZ AGATHANGELUS KİLİSESİ-ÖZKONAK YERALTI ŞEHRİ- AVANOS'A 5 KM. UZAKLIKTA BULUNAN ZELVE ÖREN YERİ-ZELVE'DE DİREKLİ KİLİSE-ZELVE'DE BALIKLI KİLİSE- ZELVE\'DE ÜZÜMLÜ KİLİSE- ZELVE'DE GEYİKLİ KİLİSE.

 

DERİNKUYU İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

DERİNKUYU YERALTI ŞEHRİ;4 KM2'LİK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR, 8 KATLIDIR. İÇİNDE 20.000 KİŞİY BARINDIRABİLECEK KAPASİTEYE SAHİPTİR, BU YER ALTI ŞEHRİ DÜŞMAN İŞGALİ SIRASINDA VE GECE HAYATINDA KULLANILMIŞTIR. ÇOK DERİN OLUP, KM.LERCE UZAYAN TÜNELLERE SAHİPTİR. GİRİŞTE 2 KİLİSE İLE HAVALANDIRMA YÖNTEMİ TESİSİ BULUNMAKTADIR, İÇİNDE TAŞ KAPILAR-HAVA BACASI-SU KUYULARI-GÜNAH ÇIKARMA YERLERİ-KİLİSELER-MEZAR-KAÇMA BACASI-KONUŞMA SALONU-TÜNEL MEVCUTTUR. 1966 YILINDA TURİZME AÇILMIŞTIR.

 

MERKEZ CAMİİ;BAŞ MELEKLER KİLİSESİ'NDEN CAMİYE ÇEVRİLMİŞTİR, DERİNKUYU İLÇESİ'NDEDİR.

 

GÜLŞEHİR'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

OSMANLI SADRAZAMI KARA VEZİRPAŞA KÜLLİYESİ (CAMİ-MEDRESE-ÇEŞME)-AZİZ JEAN KİLİSESİ-SİVASA GÖKÇETOPRAK YER ALTI ŞEHRİ.

 

HACIBEKTAŞ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ATATÜRK EVİ VE MÜZESİ;MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 22-23 ARALIK 1919 TARİHİNDE SİVAS\'TAN ANKARA\'YA GİDERKEN HACIBEKTAŞ'I ZİYARET ETMİŞ VE 1 GECE CEMALETTİN EFENDİ\'YE AİT EVDE KONAKLAMIŞTIR, BU EV X1X.YÜZ YILDA YAPILMIŞTIR, 2 KATLIDIR. 2001 YILINDA KAMULAŞTIRILARAK YENİDEN İNŞA EDİLMİŞTİR, ALT KATINDA GİRİŞ-KÜTÜPHANE-SERGİ SALONU. ÜST KATTA İSE BELGE ODASI-YATAK ODASI-BAŞ ODA GİBİ BÖLÜMLER VARDIR. ŞU AN, ATATÜRK EVİ VE MÜZESİ OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

HACIBEKTAŞ VELİ KÜLTÜR MERKEZİ;2001 YILINDA KÜLTÜR BAKANLIĞI TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 3.500 M2'LİK BİR ALAN ÜZERİNDEDİR. İÇERİSİNDE İLÇE HALK KÜTÜPHANESİ-TURİZM DANIŞMA MÜDÜRLÜĞÜ-GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEMSİL BİRİMİ-500 KİŞİLİK ÇOK AMAÇLI SALON-KONFERANS SALONU-TEKNİK ATÖLYELER-SOYUNMA GİYİNME ODALARI-DUŞ ODALARI-ÇALIŞMA ODALARI BULUNMAKTADIR. BURADA HER YIL 16 AĞUSTOS'TA HACI BEKTAŞİ VELİ'Yİ ANMA TÖRENLERİ KÜLTÜR VE SANAT ETKİNLİKLERİ DÜZENLENMEKTEDİR, BU İŞİ HACIBEKTAŞ BELEDİYESİ ORGANİZE ETMEKTEDİR.

 

HACIBEKTAŞ ARKEOLOJİ MÜZESİ;BURADA İLÇE MERKEZİNDE YAPILAN KAZILAR SONUCU ÇIKARILAN ESKİ TUNÇ ÇAĞI-HİTİT-FRİG-HELLENİSTİK-ROMA DÖNEMİNE AİT ESERLER TEŞHİR EDİLMEKTEDİR.

 

KAYABURNA KÖYÜ KAYA ANITI;HACIBEKTAŞ İLÇESİ KAYABURNA KÖYÜ YAKININDADIR, GEÇ HİTİT DÖNEMİNE AİT HİYEROFLİFİ İLE YAZILMIŞ KAYA ANITI BURADADIR.

 

ÇİLEHANE TÜRBESİ-BEKTAŞLAR TÜRBESİ-DEDEBAĞ TÜRBESİ-KADINCIK ANA TÜRBESİ-BEKTAŞ EFENDİ TÜRBESİ HACIBEKTAŞ İLÇESİ'NDE BULUNAN DİĞER ZİYARET YERLERİ VE TÜRBELERDİR.

 

KOZAKLI İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KOZAKLI KAPLICALARI;KOZAKLI İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, SULARI SODYUMLU-KALSİYUMLU-KLORLUDUR. KAPLICA SUYUNUN SICAKLIK DERECESİ İSE 105 C\'DİR, BU ÖZELLİKLERİ NEDENİ İLE, ROMATİZMA-KİREÇLENME-CİLT-KRONİK İLTİHAPLI KADIN HASTALIKLARI-DAMAR SERTLİĞİ-MANTAR RAHATSIZLIKLARINA FAYDALI OLDUĞU İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR. İLÇEDE 21 ADET OTEL-MOTEL BULUNMAKTADIR, BUNLARIN TOPLAM YATAK KAPASİTESİ 3966'DIR. 250 YATAKLI ATIL DURUMDA OLAN SSK GRUP BAŞKANLIĞI FİZİK TEDAVİ VE HİDRO TERMAL SAĞLIK MERKEZİ'DE BURADA YER ALMAKTADIR VE ÖZEL SEKTÖRE DEVREDİLECEKTİR, SON YILLARDA TURİZM YATIRIMCILARININ GÖZDESİ HALİNE GELEN KOZAKLI'DA 864 YATAK KAPASİTELİ 5 YILDIZLI ROSA RESORD OTELİ AÇILARAK FAALİYETE BAŞLAMIŞTIR.

 

ÜRGÜP'TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

MAZI YERALTI ŞEHRİ;ÜRGÜP İLÇESİ\'NİN 18 KM. GÜNEYİNDEDİR, MAZI KÖYÜ'NDEDİR. İÇİNDE ÇOK SAYIDA HAYVAN AHIRLARI-20 METRE DERİNLİĞİNDE SU KUYUSU-KİLİSE VARDIR, KİLİSE APSİSİNİN KARŞISINDA Kİ KÜÇÜK OYUK AYNI ZAMANDA GİZLİ BİR BACA OLUP YERALTI ŞEHRİNİN DİĞER KATLARINA GEÇİŞİNİ SAĞLAMAKTADIR. BACANIN HER 2 TARAFINDA Kİ KÜÇÜK OYUKLAR İSE TIRMANMAYI KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN YAPILMIŞTIR. BULUNDUĞU VADİNİN DİK YAMAÇLARINDA ERKEN ROMA DÖNEMİNE AİT KAYA MEZARLIKLARI MEVCUTTUR.PLATODA İSE, BİZANS DÖNEMİNE AİT MEZARLAR YER ALMAKTADIR.

 

ÜRGÜP MÜZESİ;1971 YILINDA AÇILMIŞTIR, İÇİNDE ÜRGÜP VE ÇEVRESİNDE ELE GEÇİRİLEN PREHİSTORİK-ESKİ TUNÇ-HİTİT-FRİG-PERS-HELLENİSTİK-ROMA-BİZANS-OSMANLI DÖNEMİNE AİT ESERLER TEŞHİR EDİLMEKTEDİR. MAHALLİ KIYAFET-EŞYA VE SİLAHLARIN TEŞHİR EDİLDİĞİ ETNOĞRAFİK BİR SEKSİYONU DA BULUNMAKTADIR,

 

GÖMEDE VADİSİ;ÜRGÜP İLÇESİ\'NİN 6 KM. GÜNEYİNDEDİR, BURADA KAYA OYMA KİLİSELER-BARINAKLAR MEVCUTTUR, VADİ İÇİNDEN AYRICA 1 DERE GEÇMEKTEDİR.

 

TAŞKINPAŞA CAMİİ-KADI KALESİ-PEMBE VADİ-KIZILÇUKUR-MUSTAFAPAŞA SİNASOS ÖREN YERİ-SARIHAN-HALAÇDERE-FIRATKAN-ORTAHİSAR-AZİZTAĞAR THEODORE KİLİSESİ-PANCARLIK KİLİSESİ-ALA KİLİSE-KEPEZ KİLİSELERİ-BALKAN KİLİSELERİ-TEMENNİ ANIT MEZARI-ALTI KAPI-DAMSA BARAJI-AİOS VASİLİOS KİLİSESİ-MANASTIR VADİSİ KİLİSELERİ ÜRGÜP'TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN İSİMLERİDİR.

 

NEVŞEHİR\'İN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

 

NEVŞEHİR-ACIGÖL;20 KM.

NEVŞEHİR-AVANOS;18 KM.

NEVŞEHİR-DERİNKUYU;29 KM.

NEVŞEHİR-GÜLŞEHİR;20 KM.

NEVŞEHİR-HACIBEKTAŞ;45 KM.

NEVŞEHİR-KOZAKLI;100 KM.

NEVŞEHİR-ÜRGÜP;20 KM.

 

 

 

( Nevşehir'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 9/10/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.