Türkiye tarihine baktığınızda yaklaşık 10 yılda bir darbe olmuştur.Hepsinde de darbeci paşalarında desteği ile başarılı olmuşlardır.Bu gün gezi parkı ,duran adam eylemleri de diğer darbe girişimlerinden pek farklı görünmemekte.Derin devlet ve işbirlikçileri darbe planları bir bir ortaya koymaya başladılar.
Darbeciler bu defa yanıldılar.Halk eski halk , ekonomi eski ekonomi değil.Halk bilinçli,ekonomi güçlü olunca darbeye zemin oluşturmakta zorlanmaktadırlar.Ordu da darbeci paşalar kalmayıp, ordudan da olumlu yanıt alamayınca çeşitli bahanelerle ortaya çımaya başladılar.İlk olarak Gezi parkıyla ağaçları bahane ederek çevrecileri sömürerek onların üzerinden planlarını devreye sokmaya başladılar.
İç ve dış güçlerin etkisiyle finansman sağladılar.Sosyal medya üzerinde halkı kışkırtmaya,olayları farklı göstermeye başladılar.Asıl amaçlarını mevcut iktidarı darbe ile yıkmak olduğunu halktan gizlediler.Masum görünen eylemlerin arkasına sığınarak halkı bilinçsizce meydanlara çıkarttılar.Çevreci halk adı altında gizli emellerini ulaşma planlarını devreye soktular. Çevreci bir kaç insanın umutlarını ,iyi niyetlerini sömürdüler.Olayların akışını istekleri doğrultusunda illegal örgütlere yaptırmaya başladılar.
Diktacıların gezi parkı planları deşifre olup ,milletimiz şiddet yanlısı olmayınca daha masum gibi görünen aslında planlarının bir parçası olan duran adam eylemi başlatıldı.Halk şiddette hayır deyince ,sessiz duran ,elleri cepte,kitap okuyan insanları devreye soktular.Kamu oyunu yanıltmaya onları masum olduklarına,şiddet olmadan eylem yaptıklarına,onları haklı talepler peşinde olduklarını, göstermeye halk arasında duran adam eylemini yaymaya,insanları örgütlemeye başladılar.
Değerli halkım,dün Gezi parkı eylemleri,bu gün duran adam ve yarın çıkarılacak başka eylemler sıralı olarak planlanmış ,darbeciler ve destekçileri tarafından çıkarılmış mevcut iktidarı yıkma girişimleridir. Demokratik yollarla iktidara çıkmamış,asla da çıkamayacağını bilen darbecilerin son kozlarıdır.Son oyunlarıdır.
Sevgili Gençler, halkımız darbecilerden çok çekmiştir. Darbe iktidarında Halkımız, İşsizliği görmüş,gaz kuyruklarında beklemiş, şeker,pirinç kara borsaya düşmüş, yiyecek ekmek bulamamıştır.İnsanlarımız suçsuz yere idam edilmiş,yüzlerce failli meçhul cinayetler işlenmiş,haklı olan değil , her zaman güçlü olan önde olmuştur.
Tüm duyarlı insanlara sesleniyorum,
Darbecilerin oyunlarını sizler bozdunuz. Sizler demokratik gücünüzü kullanarak onları al aşağı ettiniz.Gelin bu son oyunlarını da beraberce bozalım.Onların oyunlarını dillendirelim,sosyal medyayı aktif kullanarak,basın yayın organlarını iyi takip edip onların hilelerini boşa çıkaralım.Sağduyulu bir şekilde,şiddette başvurmadan demokratik ortamda onların maskelerini indirip,heveslerini kursağında bırakalım.
Saygılarımla,tekrar buluşmak dileğiyle. Tevfik KARDAŞ
Eğitimci/Yazar