Savaş'a Hayırrrrr...
Kampanyamıza Katılır mı sınız ?
Suriye, Uluslararası hava sahasında bilerek ,Türk hava keşif (silahsız) jetini haksız olarak düşürmüştür.Bunda da büyük bir yanlışlık yapmıştır.Türkiye'den hem özür dilemeli,hem de tazminat ödemelidir.Bütün adımlarda bu yönde olmalıdır.
Suriye Esat yönetimi babasının hama katliamını aratmayacak zulümleri yapmaya devam etmektedir .Süriye yönetimi bir bataklığın içindedir.Kendi halkıyla karşı karşıya gelmiş kendi halkını çekinmeden katleden bir yönetim anlayışı ile yönetilmektedir.Kısacası Esat yönetiminin ömrü kısalmıştır.Her an halk tarafından devrilmeyi korkuyla beklemektedir.
En son Türkiye'ye yapılan saldırının bence amaçlarından birincisi; dış savaşla kendinden kopan halkın gündemini değiştirip halkın kendine yönelmesini sağlamaktır.İkincisi ve en önemlisi kendini batan gemi görmekte,bu batışa Türkiye’nin önemli katkısının olduğunu düşündüğünden Turkiyeyi'de bu bataklığa sürüklemek istemektedir.İntikamını , kendisi gitse de Türkiye'yi savaş'a sokmakla almış sayacaktır.
Turkiye ,Sayın Başbakan'ın iyi yönetmesiyle istikrara kavuşmuş ,IMF'den borç alırken borç verir hale gelmiştir.Bu güçleniş derin (İç -dış) güçleri rahatsız etmiştir.Savaş yanlısı eylem ve söylemler sıkça dile getirilir olmuştur.Bu süreçte tahrik edici söylemlerden uzak durmamız gerekmekte olup,bu söylemlerin iyiliğimizi istemeyenlerin oyunu olduğunu bilmemiz de faydalı olacaktır.
Türkiye Elbette güçlü bir ülkedir bunu Suriye'ye ödettirecek güçtedir.Sayın Başbakan'ımız gerekli ve onları hiçte memnun etmeyecek açıklamaları yapmış,Uluslar arası alanda olumlu desteği almıştır.Ama yinede Savaş'a asla yanaşmamalıdır. Uluslararası kamu oluşturup, haklılığını ifade edip,İslam ülkelerinden,Nato'dan BM'den aldığı desteği katı katına artırabilir.Gerekli destekleri alıp,saldırının kendisine değil Nato'ya yapıldığını tüm dünya kamu oyuna açıklayıp ,Esat yönetiminin hızla devrilmesine katkıda bulunabilir.Suriye
Yönetimini büyük kıskaca almaya devam edebilir.Suriye halkı bu işin içinde değildir.Çünkü Esat'la kendisi de çatışmaktadır.Suriyeli Muhalif gruplar desteklenip hem Suriye halkının hem de tüm insanlığın Esat’an kurtulmasına vesile olabilir.
Peki Tersini düşünelim. Savaş olursa Türkiye'de daha yeni çöküşe geçmiş derin yapılar tekrar canlanmaz mı? Çöken yer altı mafyası ve çeteler tekrar güçlenmez mi?Derinlerle iş birliği içinde olan terör örgütleri tekrar güç bulmaz mı?İsrail ve yandaşı bu süreci boş geçirecekler mi? Güçlü Ülkemizi büyük bir felakete sürüklemezler mi?Ülkemize büyük sevgi besleyen Suriye halkı olumsuz etkilenmez mi?Osmanlı imparatorluğu Savaş gemilerine saldırılması sonucu içine çekilen savaşla bitirilmedi mi?
Bilmiyorum her nedense içimde bir ses kesinlikle Savaş'a hayır diyor.Çünkü Ülkemize ve halkımıza kazandıracağı hiçbir olumlu bir yanını görmüyorum.Sizlerinde böyle görmenizi canı gönülden diliyor ve arzuluyorum.Tüm halkımızı sağ duyulu olmaya davet ediyorum.Bu yazıma destek olmanızı ,e-mail,faceebook, twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde paylaşıp Savaş'a hayır yönünde kamu oyu oluşturulmanız yönünde kanpanyamıza katılmanızı bekliyorum.
Saygılar sunarım .Tekrar görüşmek dileğiyle.
Tevfik KARDAŞ