Fikirde Ne Kadar Olgunuz ?
Allah (cc) insanları eşrefi mahlukat olarak yarattı.Bütün diğer varlıkları da insanların emrine sundu. Hucurat Suresi Ayet:15 ‘’Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hakkıyla haberdar olandır.’’
Yeryüzünde hiç kimsenin dilini,ırkını,rengini,cinsiyetini seçme lüksü yoktur. Ayeti kerimede olduğu gibi insanları ayrı ırklara,kabilelere ayıran Allah (cc) ‘ dır. İnsanların yaratılış gayesi çerçevesinde farklılıkların olduğunu kabul etmek biz insanlara ne kadar zor gelmekte.Hepimiz çok rahat olarak düşüncemizin serbest olmasını ,kendi düşüncemize yakın insanların daha önde olmasını, onlarla bir ekip çalışması yapmayı isteriz.Bunda da bir sıkıntı görmeyiz .Asıl sıkıntı kendimiz için istediğimiz ve bize hak olarak gördüğümüzü başkaları söz konusu olunca aynısını onlar içinde istemekten geri adım atmaktır.
Fikir olgunluğu aslında karşı fikre tahammül etmektir.Kendi fikrinin dışındaki insanları hoş görmektir. İnsanların farklı yaratıldığına göre farklı düşünme hakkına sahip olabileceğini kabullenebilmektir.
Eğer Allah (cc) isteseydi; ‘ herkesi aynı renkte ,aynı cinste,aynı görüşte yaratabilirdi, diyebilmektir. Toplumumuzun fikir olgunluğuna işten aştan daha çok ihtiyacının olduğuna inanıyorum.Karşı fikirleri hazmedememenin sonucunda binlerce insanın canı,malı heba edilmiş ve hala devam etmektedir.
Sizlere yakın tarihten birkaç örnek vermek istiyorum:
Örnek1: Ülkemizde halkın büyük çoğunluğu ile iktidar olup, başbakan olan Sayın Menderes diktacıların görüşlerine ters geldiği için darbe girişimi yapılarak ülkeyi yönetme görevi elinden alıp idam ettiler. Bununla da yetinmeyip erkek çocuklarına da trafik kazası yaptırıp birinin ölümüne, Adnan Menderes’in de felçli kalmasına sebep oldular.
Örnek 2:Sayın Merhum Turgut Özal’ı da yine aynı görüş ve çevrelere, diktacılara ters düştüğü için hem iktidarından hem de canından ettiler.
Örnek:3 Ordu içindeki doğru ve halktan yana olan Eşref Bitlis Paşa ve onun gibi düşünen diğer subay ve astsubayların suikastla öldürülmesi.
Örnek4:Sayın Başbakan Merhum Necmettin Erbakan yine aynı çevrelerce ters görüş ve duruş sergilediği için istifa daha ettirilip ,yerine başka hükümet kurdular.
Örnek 5:Sayın Merhum Muhsin Yazıcıoğlu’na yapılan suikast sonucu helikopterinin düşürülerek öldürülmesi.
Daha nice isimler bu bağnazlığın, hoşgörüsüzlüğün kurbanı oldu. Belki de daha niceleri olmaya devam edecektir.Bu ne vicdandır ki Allah’ın (c.c) verdiği canı almaya,insanları görevinden etmeye, suçsuz yere hapishanelere gönderip işkencelere maruz bırakmaya hiç çekinmeden cesaret edebiliyorlar. Aslında bu tür olayların temeli karşı fikirleri hazmetmemektir.Bununla beraber rant, makam, haksız kazanç,kirli paralar,kaçakçılık,mafya,yandaş medya bunları daha da tetiklemektedir.
Türkiye şu an ekonomik,sosyal ve kültürel ,insan hak ve özgürlükler anlamında tarihinde görülmemiş ilerleme kat etmektedir.İşkence lafı kulakları tırmalamamaktadır..Fikir ve ifade özgürlükleri konusunda son derece olumlu gelişmeler olmaktadır.Elbette tüm anlamıyla her şey bitmiş değil.Dileğimiz eskiden kalmış bir çok insanlık dışı hak ve özgürlükler eksikliğinin bir bir temizlenip yeni sivil bir Anayasa ile Avrupa normlarında tüm insan hak ve özgürlüklerinin verilmesidir...
Bu yanlışlara sebep olanlara bilinçsizce destek verenler mutlaka uyanmalıdır. Her türlü fikirlerin ,düşüncelerin serbestçe ifade edilebileceği bir ortam hazırlamalıyız. Bağnaz ve benden olmayanı ötekileştirme düşüncesini hep beraber kırmaya çalışmalıyız. Halkımızın çıkarını kendi çıkarlarımızın üstünde tutmaya ,onların efendisi değil hizmetçisi zihniyetle el ele olmaya, fikrimiz ,zikrimiz ne olursa olsun halkın yararına olan her türlü çalışmalara gönül vermek ülkenin yararına olacaktır.
Kendi fikirdaşlarımızın yaptıkları olumlu , yapıcı çalışmalar bizi nasıl onurlandırıp gururlandırıyorsa , farklı düşündeki insanların yaptıkları her türlü olumlu çalışmalar da bize aynı hazı veriyorsa fikirde olgunuz diyebiliriz. Ya bizden değil diye yaptığı doğrularına yanlış deyip araştırmadan sadece bizimkiler eleştirdiği için biz de eleştiriyorsak , fikirde ne kadar olgunuz, onun yorumunu da size bırakıyorum.
Tekrar buluşmak dileğiyle …
Tevfik KARDAŞ
Eğitimci /Yazar